  • 1. Data: 2016-02-20 22:39:09
    Temat: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund.
    Szukałem tego uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze
    wskazaniem na to drugie uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)
    monitor mi pasuje w pewną dziurę, ma bardzo małe brzegi a będzie pełnił
    rolę monitora do podglądu monitoringu, kamer.
    Zastanawiam się więc, czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić
    diody? Najtańsze taśmy. w nosie mam odwzorowanie barw, nawet
    równomierność i natężenie podświetlenia - byle było widać jak ktoś coś
    kradnie. Wykonalne bez problemów czy niemam szans?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-02-20 22:44:07
    Temat: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > równomierność i natężenie podświetlenia - byle było widać jak ktoś coś
    > kradnie. Wykonalne bez problemów czy niemam szans?

    Da radę, trochę zdolności manualnych będzie potrzebne ale jest to w
    miarę proste, możesz zastąpić świetlówki lub matówkę, oraz dorobić
    zasilanie diod.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-02-20 22:46:27
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Tylko ze sprawny monitor bedzie kosztowal mniej niz twoj czas posiwecony
    na naprawe.

  • 4. Data: 2016-02-21 01:58:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szukałem tego uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze
    > wskazaniem na to drugie uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)

    A trafo inwertera sprawdziłeś?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 5. Data: 2016-02-21 02:25:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    LeonKame pisze:
    > Tylko ze sprawny monitor bedzie kosztowal mniej niz twoj czas posiwecony
    > na naprawe.

    Nie trawię tego pierdolenia o koszcie czasu poświęconego na _zrobienie_
    czegoś...
    Idiokracja chyba jednak nastąpi wcześniej niż za 500lat.
    Sorry Leon, nic osobistego, chodzi o postawę zniechęcającą do robienia
    czegokolwiek poza jebanym zapierdalaniem na nową brykę szefa.

  • 6. Data: 2016-02-21 03:23:27
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-21 o 01:58, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A trafo inwertera sprawdziłeś?
    telepatycznie? :)

  • 7. Data: 2016-02-21 07:48:56
    Od: Killer2 <o...@o...com>

    W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:
> [...]
    > równomierność i natężenie podświetlenia - byle było widać jak ktoś coś
    > kradnie. Wykonalne bez problemów czy niemam szans?

    wykonalne ale nie warto, będzie problem z regulacją jasności, poza tym
    ccfl lepiej świeci więc jak już lepiej kupić nowe lampy i monitor
    zacznie świecić jak nowy (robiłem)

    a tak na marginesie to objaw zużytych świetlówek : monitor startuje od
    koloru mocno różowego - no chyba że któraś jest pęknięta, chociaż wśród
    wielu monitorów jakie naprawiałem może 2 sztuki miały zużyte świetlówki,
    szczególnie pamiętam takiego IBMa 15" świecił na różowo za chwile gasł a
    po wsadzeniu nowych lamp piękniutki obraz jak nówka z fabryki

    btw problem to albo zimny lut albo trafo albo tranzystor

    btw2 ostatnio wywaliłem na śmieci 2 sprawne monitory do podglądu (19"
    Dsub analog AUDIO VIDEO IN) bo nie było chętnych za zakup

    na allegro jest tego nawalone na tony 15 17 19, jak ktoś chce to warto
    kupić np używaną 19" polizingowa, wymienić CCFLy na nowe + kondensatory
    i ma się praktycznie nowy monitorek który posłuży lata

    LEDY to SYF psujący oczy ze względu na widmo wchodzące w niskie
    niebieskie męczące światło

  • 8. Data: 2016-02-21 09:46:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-20 22:39, ToMasz wrote:
    > mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund.

    Strata czasu zajmowanie się nim. Monitor mozna kupic już za 15zł na
    allegro. Nie ma sensu.

    > Wykonalne bez problemów czy niemam szans?

    Ekonomicznie nieuzasadnione.

  • 9. Data: 2016-02-21 11:54:12
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 21.02.2016 o 03:23, Jawi pisze:

    > telepatycznie? :)

    tak to wygląda. nie czyściłem.
    http://zapodaj.net/129476ecf3f0b.jpg.html
    czy da się z tego coś wywróżyć? Elektrolity nie wyciekły, zwykłe
    kondziorki nie wyglądają na usmażone

    ToMasz

  • 10. Data: 2016-02-21 12:17:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-21 02:25, AlexY wrote:
    [...]
    > Nie trawię tego pierdolenia o koszcie czasu poświęconego na _zrobienie_
    > czegoś...
    A ja nie trawię pierdolenia o ,,zrobieniu czegoś". I to niekoniecznie o
    zrobieniu czegoś sensownego. Bo IMO OP zamiast rzeźbić w gównie, mógłby
    ten czas poświęcić na coś, co potrafi robić dobrze i zarobione w ten
    sposób pieniądze przeznaczyć na zakup nowego monitora. I jeszcze mu
    zostanie na piwo.

    > Sorry Leon, nic osobistego, chodzi o postawę zniechęcającą do robienia
    > czegokolwiek poza jebanym zapierdalaniem na nową brykę szefa.
    To nie jest postawa zniechęcająca tylko objaw logicznego myślenia.