  • 11. Data: 2014-05-05 20:15:47
    Temat: Re: nie ma mozliwosci wziecia bgp ipv4 w polsce ;)
    Od: K <...@...c>

    W dniu 04-05-2014 20:44, piotr pisze:

    > Najpierw zalozmy zwiazek zawodowy a potem wyjdzmy na ulice. wieksze
    > szanse ze nas nie zwolnia/nie zabiora przydzialow.
    >
    > pozdrawiam

    a wyjscie na ulice bedzie wygladalo tak, ze kazdy bedzie rozglaszal w
    swiat co mu sie bedzie podobalo ;]

  • 12. Data: 2014-05-06 07:54:51
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-05-05 20:15, K pisze:

    > a wyjscie na ulice bedzie wygladalo tak, ze kazdy bedzie rozglaszal w
    > swiat co mu sie bedzie podobalo ;]

    Powrót do jaskiń ;-) Kiedyś działało bez route ;-)

    --
    Ślązak

  • 13. Data: 2014-05-12 18:45:20
    Od: Sławomir Lipowski <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 15:40:08 UTC+2 użytkownik K napisał:
    > sytuacja wyglada tak: klient chce zwiekszyc lacze z firma tpsa bis
    >
    > (netia) oraz wziac drugiego opa (gts) do bgp. wiadomo, ze nie mozna
    >
    > obecnie uzyskac adresacji PI od RIPE, wiec drugi operator zaproponowal
    >
    > uruchomienie bgp na adresacji PA. niestety w netii jest blokada
    >
    > psychiczna. innych opow ze swiatlem w rejonie klienta nie ma, a jest to
    >
    > jedno z kryteriow. ipv6 na ta chwile rowniez odpada.

    Możesz dokładnie określić, na czym polega blokada Netii? Nie pozwala Klientowi na
    rozgłaszanie via BGP adresacji PA przyznanej klientowi i przypisanej do ASa klienta?!

    Mam już za sobą wdrożenie BGP w oparciu o PA IPv4 przypisane do ASa klienta przez
    TKT, w którym to adresacja ta była rozgłaszana między innymi przez Netię.

    Z kim z Netii rozmawialiście?

    Pozdrawiam,

    --
    Sławomir Lipowski
    e-mail: s...@l...org

  • 14. Data: 2014-05-12 21:58:58
    Od: K <...@...c>

    W dniu 12-05-2014 18:45, Sławomir Lipowski pisze:

> [...]
    TKT, w którym to adresacja ta była rozgłaszana między innymi przez Netię.

    z kims "technicznym z warszawy". handlowiec mnie do niego skierowal.
    "nie robia bgp na PA". gts robi, tkt robi, a netia nie robi. chyba ze ta
    sprawa ma jakies drugie dno, bo klient wybitnie sie uparl na jednego
    operatora swiatlem, a drugiego radiem.
    jak masz jakis namiar do kogos bez blokady psychicznej, to daj znac.

  • 15. Data: 2014-05-13 11:25:46
    Od: sqniC <s...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-05-12 21:58, K pisze:

    > z kims "technicznym z warszawy". handlowiec mnie do niego skierowal.
    > "nie robia bgp na PA". gts robi, tkt robi, a netia nie robi. chyba ze ta
    > sprawa ma jakies drugie dno, bo klient wybitnie sie uparl na jednego

    Z tego co wiem to wszystko zależy od tego czy te PA są od Netii czy nie,
    z tego co zrozumiałem mają routing zaagregowany i nie bardzo chcą
    wyłuskiwać z tego mniejsze klasy PA i rozgłaszać je przez AS klientów.

    pozdr./seba

  • 16. Data: 2014-05-13 13:15:23
    Od: tasior <t...@T...eu>

    W dniu 2014-05-13 11:25, sqniC pisze:
    > Z tego co wiem to wszystko zależy od tego czy te PA są od Netii czy nie,
    > z tego co zrozumiałem mają routing zaagregowany i nie bardzo chcą
    > wyłuskiwać z tego mniejsze klasy PA i rozgłaszać je przez AS klientów.

    Ich technika niestety nie bardzo chce zrobic cokolwiek poza biernym
    egzystowaniem. Poproscie ich o community do sterowania ich globalami i
    poczytajcie argumenty dlaczego tego nie skonfiguruja, to zobaczycie o co
    mi chodzi.
    Jakby troche pomysleli, to daloby sie to zrobic bez dzielenia swoich
    zagregowanych klas.

  • 17. Data: 2014-05-14 07:38:35
    Od: K <...@...c>

    W dniu 13-05-2014 13:15, tasior pisze:

> [...]
    > mi chodzi.
    > Jakby troche pomysleli, to daloby sie to zrobic bez dzielenia swoich

    nie musza dzielic swoich, gts jest gotowy pomoc w zalatwieniu as-a i pa.
    netia to wie.

  • 18. Data: 2014-05-14 13:46:01
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-05-13 13:15, tasior pisze:

    > Jakby troche pomysleli, to daloby sie to zrobic bez dzielenia swoich
    > zagregowanych klas.

    Zasadniczo jak zrobi się more specific route na kawałek PA, to powinno
    działać poprawnie.

    --
    Ślązak

  • 19. Data: 2014-05-15 11:43:12
    Od: Sławomir Lipowski <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 21:58:58 UTC+2 użytkownik K napisał:
> [...]
    >
    > operatora swiatlem, a drugiego radiem.
    >
    > jak masz jakis namiar do kogos bez blokady psychicznej, to daj znac.

    Napisz proszę do mnie na priv: s...@l...org. Postaram się pomóc.

    Pozdrawiam,

    --
    Sławomir Lipowski
    www.bgp.pl

  • 20. Data: 2014-08-27 22:35:28
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-04-24 15:40, K pisze:
> [...]
    > psychiczna. innych opow ze swiatlem w rejonie klienta nie ma, a jest to
    > jedno z kryteriow. ipv6 na ta chwile rowniez odpada.

    Gdyby ktoś miał potrzebę uzyskania kawałka IPv4 do rozgłoszenia -
    zapraszam. Mam od dziś w dyspozycji co-nieco (/17) z zasobów LEGACY.
    Idealnie nadaje się jako zatkanie dziury zamiast PI.

    --
    Ślązak