  • 11. Data: 2002-09-16 08:06:49
    Temat: Re: obcinanie lacz !!!
    Od: Remi Schleicher <r...@p...net>

    According to proofs derived us by Imperial Secret Inteligence Services
    it is widely known that a being claiming to be <Jaroslaw Druzbinski>
    tried to influence us its Rebel propaganda:

    > Pisze do Was wszystkich poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem, ze
    > sprzedawane dla mnie przez TP S.A. uslugi sa najprawdopodobniej obcinane.
    > Mowie tutaj o usludze Frame Relay. Posiadam kupione od TP S.A. dwa lacza po
    > 2 Mb/s kazde. Oczywiscie nie ma CIR'a wiec nie ma gwarancji. Tak tez
    > tlumaczy sie TP S.A. Jednym slowem sprzedaje cos za kilka tysiecy
    > miesiecznie co nie jest warte wg. gwarancji NIC !!!.

    Wprawdzie moja wiedza w zakresie technologii FR nie jest dostatecznie
    głęboka abym mógł cokolwiek rzec autorytatywnie, jednakże odnoszę
    wrażenie, że awanturujesz się o nic.
    CIR w przypadku FR jest to minimalna gwarantowana przepustowość od
    twojego styku do najbliższego routera brzegowego.

    Jeśli więc nie wykupiłeś CIR to o co się pieklisz, myląc niebo
    z gwiazdami odbitymi nocą na powierzchni stawu ? --> CIR != EIR

    > Ale wracajac do sprawy. Oba te lacza na wejsciu nie osiagaja
    > predkosci wiekszej niz 210 kb/s co daje predkosc lacza 1,8 Mb/s.

    Zastanawia w jaki sposób przekładasz 210 kilobitów/sekundę
    w 1,8 megabita/sekundę, ale zakładając, że pomyliłeś bity
    z bajtami to 1,8 Mb/s = ~225 kB/s.

    I jeszcze jedno transmisja TCP over FR wprowadza zapewne pewne narzuty
    wymagane do synchronizacji, enkapsulacji ramek itd, przyjęło się uważać,
    że 10% takiego jest normą.
    Odejmij więc sobie teraz 10% od 2 Mb/s i zacznij zastanawiać się nad
    wynikiem :->.

    > Dodam ze oba te lacza sa zlokalizowane w dwoch miejscach i podlaczone
    > sa tez do ruznych koncentratorow TP S.A. ale bedacych
    > w Katowicach. Na dowod tego mam logi z interfajsow routerow gdzie jasno
    > widac czarne na bialym ze to nie jest 2 Mb/s. Rozumiem ze moge nie miec non
    > stoop ale od 2 miesiecy mam kreche na tym poziomie i ani rusz nie wychyli
    > sie ani na chwilke wyzej.

    Coooo? Od dwóch miesięcy masz stały transfer 1,8 Mb/s ?! Człowieku!
    twoim użyszkodnikom udało się wysycić łącze niemal 100%!!!

    > Poniewaz czuje sie oszukiwany przez TP S.A. i chce chce zlozyc odpowiednie
    > wnioski do URTiP oraz do Ochrony Konsumenta w sprawie sprzedazy przez TP
    > S.A. czegos czego nie ma czyli tak naprawde TP S.A. sprzedaje nic i na
    > dodatek najprawdopodobniej cos kreci i obcina transmisje na mniej niz 2
    > Mb/s.
    <snip>

    IMAO TPSA nie jest tu nic winna, ale mogę oczywiście się mylić...

    Ceterum censeo hostem #D5D84B2E delendum esse

    --
    Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
    e-mail: r...@p...net, http://www.faq.telefonia.prv.pl

  • 12. Data: 2002-09-16 08:07:05
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...com.pl> wrote in message
    > ktory
    >
    > Jakby TP S.A. nie dostala w prezencie od Panstwa kabli ktore byly budowane
    > moich i innych ludzi podatkow za czasow kiedy byla Panstwowym Zakladem to
    > bym nic nie mial do nich.
    w koncu to podobno _my_ w wiekszosci glosowalismy na tych co sprywatyzowali
    tepse ;-) tez mi przykro bo mam podobny problem, ale od chwili objecia
    pakietu wiekszosciowego przez francuzow to juz nie jest operator narodowy i
    moga sobie robic co chca.

    > Poczytaj o problemach innych
    > operatorow (Netia, NOM oraz wiele innych) ktorych rozwoj jest hamowany
    przez
    > widzimisie, bo inaczej nie mozna tego nazwac, tpsy. Szlak mnie trafia jak
    na
    > to patrze i slysze jak sobie ze mnie jaja robia.
    mnie tez trafia. ciesz sie ze masz mozliwosc skorzystania przez radio z CDP,
    ProFuturo, IP. ja niestety jestem skazany na tepse...

    pzdr

  • 13. Data: 2002-09-16 09:17:16
    Od: wj <w...@w...pl>

    W artykule <s...@i...4it.pl> g...@4...pl napisal(a):
    > Mam to samo, to samo tlumaczenie w TPSA nie ma Pan CIR-a to moze miec Pan
    > nawet do 90% strat jak Pana wezel jest mocno obciazony i Panienka konczy-
    > rozmowe.
    niestety źle powiedziala, myślę że nawet 100%
    co jest pozytywne zaprzestali sprzedawania łącz bez CIR'u
    co może mieć duży wpływ na rozbudowe łącz między węzłowych
    gdyż to suma cir'ów jest podstawą do ich rozbudowy

    Washington Irving
    vel Irving Washington

  • 14. Data: 2002-09-16 09:40:46
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Jestes kolejna osoba ktora zgadza sie na takie sprzedawanie uslug przez TP
    > S.A. czyli plac za nic.

    Coz, mam podobnie jak Ty 2x2Mbit Polpak-T, wysycic w pelni toto od
    dwoch lat nie mam najmniejszych problemow. Gdyby takowe byly to
    rozwiazuje umowe, zmieniam dostawce lub biore serwery na plecy i
    ciagne prosto do najblizszego datacenter. Nikt nie kaze Ci korzystac z
    ich uslug. Nie pisz, ze nie masz innych mozliwosci - oni nie sa od
    tego, zeby Ci je zapewnic. Jakbys wykupil najnizszy abonament w
    cyfrze+, narzekalbys ze nie masz canal+ ?

    Rozumiem Twoje rozgoryczenie, nie wydaje mi sie jednak ze powinienes
    pisac na ta grupe w tej sprawie, to Twoj problem, nie polskiego
    internetu, przejedz sie do polpaka, porozmawiaj z technikami, wyjasnij
    o co chodzi. Moze oni wogole nie wiedza o Twoim problemie ? Gdzie
    dotychczas probowales interweniowac ? Tylko nie pisz, ze w BOKu, bo
    tam siedzi panienka z wbitymi do glowy regulkami ktore zaledwie
    potrafi recytowac..

    > A jezeli chodzi o router to sprawdzane to bylo na 3 roznych
    > routerach w tym CISCO 2600 wiec nie sadze zeby nawet on sie nie
    > wyrabial. Pozatym pisalem ze w jednym kierunku wychodzacym idzie MAX
    > co daje mi pewnosc ze router sie wyrabia a jedynie TP S.A.
    > bezczelnie mnie przycina.

    A Czym sprawdzasz wyniki ?
    Moze program do rysowania wykresow zle dokonfigurowany ? :)
    Sprawdz to dokladniej, nie sadze zeby obcinali Cie o tak smieszna
    wartosc jaka jest 0,2Mbit.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 15. Data: 2002-09-17 06:13:25
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Sory ale czytajcie cale posty. Ja wiem co oznacza CIR i nie o tym pisalem.
    Pisalem o tym ze ewidentnie jestem przyciety na 1,8 Mb/s a place za lacze 2
    Mb/s.
    CIR to jedna rzecz a lacze za ktore place to druga.
    przez 2 miesiace na dwoch roznych laczach chce chociaz przez chwilke
    zobaczyc predkosc za jaka place. czyli 256 kB/s no moze 250 nie bede az tak
    drobiazgowy. Ale od wspomnianych 2 miesiecy nie widze wiecej niz 1,8 Mb/s i
    jest to idealna linia co ewidentnie wskazuje na przyciecie lacza.
    Ale widze ze w tym kraju nie mozna walczyc z Monopolistami bo kazdy zamiast
    sie odzywac woli przytakiwac. Tak bylo od wiekow i tak jest.
    Jednym slowem jako spoleczenstwo i klienci skazani sami przez siebie
    jestesmy na robiebie nas w balona bo sami tego chcemy.

    Powodzenia.

  • 16. Data: 2002-09-17 09:02:26
    Od: "Andrzej Kosmala" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednym slowem jako spoleczenstwo i klienci skazani sami przez siebie
    > jestesmy na robiebie nas w balona bo sami tego chcemy.

    Witam

    Obserwuję "dyskusję" od początku i oprócz zwykłego hałłakowania dwóch czy
    trzech ludzi próbuje Ci dać do zrozumienia, że 210kB/s dla takich łącz jakie
    masz jest wynikiem poprawnym, ale jakoś to do Ciebie nie dociera.

    --

    Pozdrawiam,
    Andrzej Kosmala

  • 17. Data: 2002-09-17 09:02:34
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002 13:03:23 +0000 (UTC), g...@4...pl wrote:

    > Mam to samo, to samo tlumaczenie w TPSA nie ma Pan CIR-a to moze miec Pan
    > nawet do 90% strat jak Pana wezel jest mocno obciazony i Panienka konczy-
    > rozmowe.

    bo panienka nie jest po to zeby sie rozwodzic nad niuansami
    technicznymi, ale po to zeby izolowac ludzi zadajacych lamerskie
    pytania od technikow ktorzy maja wazniejsze sprawy na glowie

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 18. Data: 2002-09-17 11:04:14
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <am549v$5l2$1@news2.tpi.pl>, c...@c...net.pl says...
    > Sory ale czytajcie cale posty. Ja wiem co oznacza CIR i nie o tym pisalem.
    > Pisalem o tym ze ewidentnie jestem przyciety na 1,8 Mb/s a place za lacze 2
    > Mb/s.

    Placisz za lacze DO 2Mbps. Sprawdz cennik/umowe.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 19. Data: 2002-09-18 10:36:40
    Od: "user" <u...@o...pl>

> [...]
    > że 10% takiego jest normą.
    > Odejmij więc sobie teraz 10% od 2 Mb/s i zacznij zastanawiać się nad

    Też mam podobny wynik - max transfer na porcie ethernetowym routera
    dostępowego 1850 kb/s (mierzone MRTG). Czyli pewnie tak ma być :-). Niestety
    nie przez całą dobę (rano i w nocy to oczywiste - ludzie śpią albo pracują),
    natomiast w godz. np. 16-18 transfer jest mniejszy, choć na 100% obciążenie
    sieci jest duże.

  • 20. Data: 2002-09-18 11:40:01
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    pracują),
    > natomiast w godz. np. 16-18 transfer jest mniejszy, choć na 100%

    A czy pomysleliscie ze pod warstwa IP (dla ktorej robione sa statystyki
    przez mrtg) sa jeszcze inne warstwy (Frame-Relay, hdlc), ktore czesc pasma
    zabieraja dla siebie? Oraz o tym ze bardzo czesto modemy hdsl (nie wiem jak
    to wyglada w sdsl'ach) konfigurowane sa tak aby jeden z 32 slotow byl
    przeznaczony do zarzadzania - a wiec zjada na to 64 kbit/s...

    1850 kbit/s dla lacza fr 2 mbit/s jest to wynik bardzo dobry... Widzialem
    troche lepsze ale to wynikalo ze specyfiki lacza...

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk