    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 1 Oct 2014 03:58:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: obróbka elementu z ABS i klejenie
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 1 October 2014 10:59:42 UTC+2, BartekK wrote:
> [...]
    być w postaci małej żarówki która zmieści się w tym otworze. Podczas podgrzewania oś
    otworu trzymaj pionowo, żeby pod własnym ciężarem się nie odkształciło. Zmięknąć musi
    cała objętość tworzywa które chcesz odkształcać, więc grzej od środka a sprawdzaj czy
    już miękkie szpilką od zewnątrz. Szanse masz, ale ja bym się nie nastawiał na
    murowany sukces. Skończy się pewnie odcięciem tych tulejek i przyklejeniem kawałków
    plastikowej rury.

> [...]
    > ściemniacza ;)
    > Przy jakiej temperaturze (tak orientacyjnie, rząd wielkości) takie absy
    > robią się plastyczne?
    >
    > Do rozciągania miałem pomysł, by zastosować wytoczony drewniany kołeczek
    > o odpowiedniej średnicy (takiej by dało się go włożyć teraz) i prawie do
    > końca nacięty na krzyż (kilka razy, im więcej tym lepiej), w środek
    > wkręcam grubą śrubę robiącą za klin - rozpycha nacięte kawałki i boki
    > się rozchodzą, coś jak futerko w wiertarce/dremelu - tylko na odwrót, bo
    > na zewnątrz. Byłoby równomiernie (w miarę) tylko czy wystarczy

    Kombinujesz dobrze. Temperatury zgadywał nie będę, bo tu się można pomylić o setkę
    albo dwie. Jeśli masz kawałki ze szrotu, to poćwicz najpierw, choćby na płaskich
    ułomkach. Tak żeby wyczuć pi razy drzwi. Ważne żeby nie usmażyć samej powierzchni,
    tylko równo pomału grzać w całej objętości (stąd ta podczerwień)- żadnych opalarek.