  • 21. Data: 2016-11-04 19:07:21
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 04.11.2016 12:12, masti wrote:

    > czyli chesz płacić za wodę+ścieki+ogrzanie i tym grzać mieszkanie?
    > to gdzie tu sens ekonomiczny?

    Może z jakiś przyczyn ma ciepłą wodę za darmo, a reszta
    skutków mu wisi ;/

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2016-11-04 19:19:13
    Od: 4...@g...com

    Chlodnice od samochodu z malym silnikiem kup. Na zlomie zaplacisz niewiele, duzo
    mniej niz za najtanszy grzejnik w sklepie. Do kompletu jakis cichy wentylator.
    Zrobisz termowentylator na wode z kranu.

  • 23. Data: 2016-11-04 19:30:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 19:19, 4...@g...com pisze:
    > Chlodnice od samochodu z malym silnikiem kup. Na zlomie zaplacisz niewiele, duzo
    mniej niz za najtanszy grzejnik w sklepie. Do kompletu jakis cichy wentylator.
    Zrobisz termowentylator na wode z kranu.

    Trochę drożej (200-300 zł) kupić klimatyzator (jednostkę wewnętrzną).
    Nowe są w podobnej cenie, i to z pilotem. Puścić w niego wodę i grzeje i
    dmucha.
    Tak zrobiłem ogrzewanie w warsztacie.

    Robert

  • 24. Data: 2016-11-04 20:15:48
    Od: 4...@g...com

    Racja. Nagrzewnica z klimatyzatora duzo ladniej wyglada od chlodnicy samochodowej ze
    zlomu.

  • 25. Data: 2016-11-04 20:36:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 4 listopada 2016 19:07:22 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > Może z jakiś przyczyn ma ciepłą wodę za darmo, a reszta
    > skutków mu wisi ;/

    A może ma węzeł cieplny na wejściu do mieszkania i licznik i tak czy siak
    płaci za ciepło a chce dogrzać czymś szybko łazienkę bo dziecko kwęka?
    Cwaniaków jest sporo, ale tak wrzucać do worka od razu?

    L.

  • 26. Data: 2016-11-05 03:45:36
    Od: robot <a...@o...pl>

    > A czemu nie ?
    > Tylko co - nie placisz za ciepla wode ?

    Płacę ryczałtem, bez względu na to ile zużyję, płacę tyle samo.

    Traktuję ten temat bardziej hobbistycznie, lub jako ciekawostkę.
    W ramach majsterkowania byłbym skłonny coś takiego skonstruować, nawet z czystej
    ciekawości
    dla sprawdzenia jakby to działało.

    pozdro

  • 27. Data: 2016-11-05 10:21:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:30 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Trochę drożej (200-300 zł) kupić klimatyzator (jednostkę wewnętrzną).
    > Nowe są w podobnej cenie, i to z pilotem. Puścić w niego wodę i grzeje i
    > dmucha.
    > Tak zrobiłem ogrzewanie w warsztacie.

    Tylko się upewnię bo sam się nad tym zastanawiałem: kupiłeś używanego
    splita i puściłeś mu w obieg ciepła wodę z CO?

    TG

  • 28. Data: 2016-11-05 10:37:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-05 o 10:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Tylko się upewnię bo sam się nad tym zastanawiałem: kupiłeś używanego
    > splita i puściłeś mu w obieg ciepła wodę z CO?

    Tak patrzę co to jest ten split.
    No to chyba mam splita. :-)
    Tak puściłem wodę z CO do niego. Obciąłem rurki które prowadziły do
    wymiennika i przylutowałem jakieś miedziane z odpowiednim złączem.
    Tak dobrze się sprawdza, że dokupiłem następne i resztę warsztatu też
    tym będą ogrzewał. Kilka minut i już czuć ciepełko.

    Robert

  • 29. Data: 2016-11-05 10:46:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 10:37 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Tak dobrze się sprawdza, że dokupiłem następne i resztę warsztatu też
    > tym będą ogrzewał. Kilka minut i już czuć ciepełko.

    Ok. Dzięki za info.

    TG

  • 30. Data: 2016-11-05 14:06:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 03:45:36 +0100, robot napisał(a):

    > Płacę ryczałtem, bez względu na to ile zużyję, płacę tyle samo.

    A za ogrzewanie placisz nie ryczaltem ?

    > Traktuję ten temat bardziej hobbistycznie, lub jako ciekawostkę.
    > W ramach majsterkowania byłbym skłonny coś takiego skonstruować, nawet z czystej
    ciekawości
    > dla sprawdzenia jakby to działało.

    A co ma nie dzialac - jaka to roznica, czy w kaloryferze plynie ciepla
    woda z kranu, czy z cieplowni.

    Tylko ze to gdzies na pograniczu oszustwa i glupoty.
    Skonczy sie tak, ze licznik zaloza, albo ryczalt podniosa.

    J.