  • 41. Data: 2012-05-23 12:02:27
    Temat: Re: opony całoroczne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jpiajq$pgi$...@i...gazeta.pl...

    > Tylko ze te tansze to trzeba poszukac, bo w normalnym handlu wcale nie sa
    > takie tanie.
    > Niektorzy chca zeby auto ladnie wygladalo, a alusy sa drogie.

    Tym bardziej, na zimę stalówki, na lato alusy.

    > A i tak - jedni maja duzy garaz z podnosnikiem, dla innych najgorszym
    > problemem jest zniesienie opon z balkonu czy piwnicy.

    Ale zmiana koła kosztuje u gumiarza 5 zł, więc to chyba nie problem.

  • 42. Data: 2012-05-23 12:15:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    grup
    >Tym bardziej, na zimę stalówki, na lato alusy.

    Ale oni chca ladnego auta przez caly rok, a nie tylko latem :-)

    >Ale zmiana koła kosztuje u gumiarza 5 zł, więc to chyba nie problem.

    A przyjedzie wyciagnac opony z piwnicy ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2012-05-23 12:20:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > A przyjedzie wyciagnac opony z piwnicy ? :-)

    Można ich nie wkładać do piwnicy.

  • 44. Data: 2012-05-23 12:21:45
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Auc, a wlasnie zamierzalem kupic kolejne.
    >
    > Gume zmienili czy bieznik ?

    Bieżnik jest troszkę inny, a co do gumy to kto wie.

  • 45. Data: 2012-05-23 12:26:08
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Użytkownik "Vlad The Ripper"

    > Czas przyjacielu ustawić zbieżnośc - piszę poważnie!
    Nie będę się upierał, że nie. Możesz napisać coś więcej na ten temat?
    W sumie to ojca samochód i nic nie ściąga i nigdy nie ściągało więc żadna
    geometria czy zbieżność pwenie nie były zmieniane od nowości. A z tego co mi
    wiadomo te opony zaczęły się tak zachowywać nie od razu po wymianie tylko po
    sezonie lub dwóch.

  • 46. Data: 2012-05-23 13:38:09
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Wydaje mi sie ze 14 kupie.

    No dobra, niech bedzie, ze powyzej 14" - jak wiekszosc wspolczesnych
    samochodow. Do mojego takie jak fabryczne 215/55/16 kosztuja ~500PLN za
    sztuke.

    > Chyba ze Debice Furio i Daytony juz nie sa dobre, mozliwe :-)

    A nie Frigo? :-P

    > Jeszcze chyba spora sezonowosc jest w temacie - letnie nie potanieja za
    > miesiac ?

    Nie na tyle raczej.

    --
    Axel

  • 47. Data: 2012-05-23 13:57:36
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-23 08:43, LEPEK pisze:
    [...]

    Odpiszę sam sobie, bo nie chce mi się kolejno.
    Chyba kupię całoroczne.
    Porównanie cenowe przy założeniu około 3 lat eksploatacji wychodzi tak,
    że kupując całoroczne teraz unikam z pięciu przekładek, licząc po 60 zł
    za komplet daje to 300 zł. Różnica w cenie na sztuce pomiędzy zimówką, a
    all season (bo chyba to liczymy, a nie kupno opony) to około 50 zł =>
    komplet 200 zł, niech będzie i 300 zł przy lepszych całorocznych. Czyli
    wychodzi na zero mniej więcej.
    Drugiego kompletu felg nie mam, a szuka kosztuje 200 zł - nie kupię.
    Ogromną zaletą dla mnie jest brak konieczności wymian w kwestii wygody -
    muszę trzymać w piwnicy, nosić w te i we wte i co najważniejsze -
    pamiętać o wymianie i trafiać w brak tłoku i zmianę pogody jednocześnie
    (co z jednej strony się wyklucza, a drugiego warunku - szczególnie po
    zimie - jakoś mi się nie udaje spełnić ;) ).
    Kupię całoroczne i niech sobie jeżdżą do śmierci.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 48. Data: 2012-05-23 14:00:25
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Vlad The Ripper"

    > A z tego co mi wiadomo te opony zaczęły się tak zachowywać nie od razu
    > po wymianie tylko po sezonie lub dwóch.

    Czasem wystarczy jakaś większa dziura w jezdni i zbieżność do poprawki.
    Nie będę się upierał przy tej zbieżności, ale jeśli opony piszczą w
    zakrętach przy prędkościach przy których piszczeć nie powinny (jak się
    uprzesz, to wszyskie piszczą) to zazwyczaj jest to skutkiem złego
    ustawienia zbiezności lub geometrii.

  • 49. Data: 2012-05-23 14:03:46
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "LEPEK"

    > Chyba kupię całoroczne.

    Jak zima nie przesadzi z opadami, to rozsądny wybór patrząc na argumenty
    za i przeciw.

  • 50. Data: 2012-05-23 14:06:23
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.05.2012 LEPEK <n...@n...net> napisał/a:

    > Kupię całoroczne i niech sobie jeżdżą do śmierci.

    A z ciekawości: na jakie ostatecznie padł wybór?
    Ja jestem zdecydowany na całoroczne, pozostał tylko
    wybór modelu...

    BTW: ktoś używał Kleber Quadraxer i może podzielić
    się wrażeniami?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.