  • 51. Data: 2012-05-23 14:19:29
    Temat: Re: opony całoroczne
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-23 14:06, Dominik & Co pisze:

    > A z ciekawości: na jakie ostatecznie padł wybór?

    Jeszcze żadne.
    Ale właśnie przejrzałem test HANKOOK Optimo 4S i wypadają nieźle w
    każdych warunkach, a cenowo nie wychodzą znacząco drożej od zimówek
    (koło 230-240 zł/szt).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 52. Data: 2012-05-23 14:22:58
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-05-23 10:44, Robert_J pisze:

    > Nie dalej jak miesiąc temu w żony aucie wymieniałem. Zapłaciłem 50 zł,
    > czyli 12,50 za sztukę. Pisząc 15 odnosiłem się do jednej opony, bo
    > Kolega Lukz stwierdził że po 3-4 latach niezmieniania można kupić nowe :-).

    Czytasz niedokładnie: "Po 3-4 latach masz za to nowa opone"
    Czyli możesz kupic 1 oponę ;)

  • 53. Data: 2012-05-23 14:27:49
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-05-23 14:19, LEPEK pisze:

> [...]
    > Ale właśnie przejrzałem test HANKOOK Optimo 4S i wypadają nieźle w
    > każdych warunkach, a cenowo nie wychodzą znacząco drożej od zimówek

    Hmm, policzmy
    230 zl sztuka, caloroczna, ile przejedzie sezonow...2?
    Letnie Yokohama a-drive dalem 180zl za sztuke...zimowe podobnie
    przejada z 3-4 sezony..
    Wyjdzie tak samo, a jednak wolalbym miec "zimowki" i nie testowac innych
    opon na czyims tylku:)..
    Wychodzi podobnie, nie mam doswiadczenia z wielosezonowymi...

  • 54. Data: 2012-05-23 14:32:40
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "LEPEK" <n...@n...net> wrote in message

    > Porównanie cenowe przy założeniu około 3 lat eksploatacji wychodzi tak, że
    > kupując całoroczne teraz unikam z pięciu przekładek, licząc po 60 zł za
    > komplet daje to 300 zł. Różnica w cenie na sztuce pomiędzy zimówką, a all
    > season (bo chyba to liczymy, a nie kupno opony) to około 50 zł => komplet
    > 200 zł, niech będzie i 300 zł przy lepszych całorocznych. Czyli wychodzi
    > na zero mniej więcej.

    Wez pod uwage, ze raz w roku powinienes wywazyc kola nawet jak nie zmieniasz
    opon.

    --
    Axel

  • 55. Data: 2012-05-23 14:44:21
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Nie, po prostu trzeba myśleć i mieć drugie felgi, a nie w kółko przekładać
    > opony na te same.
    > Felgi są tańsze niż opony zazwyczaj.

    Alufelgi 16" kosztują ok 1600 zł wzwyż. Licząc 80 zł za przełożenie x2 = 160
    zł/rok. Czyli felgi zwrócą się po 10 latach przekładek nie licząc że opony
    na felgach tez co ok 4-5 lat trzeba zmienić i wyważyć.

  • 56. Data: 2012-05-23 14:50:43
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Tym bardziej, na zimę stalówki, na lato alusy.

    Ale stalówki 16" + ładne kołpaki też sporo kosztują.

  • 57. Data: 2012-05-23 15:24:57
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Wyjdzie tak samo, a jednak wolalbym miec "zimowki" i nie testowac
    innych opon na czyims tylku:)..Wychodzi podobnie, nie mam
    doswiadczenia z wielosezonowymi...

    w tym konkretnym przypadku wyglada to niezle bo zaczyna na
    wielosezonowkach jezdzic w zimie, czyli 2 sezony sa najbardziej
    realne, dla HANKOOK Optimo 4S ludzie pisza o przebiegach rzedu 30-45
    tkm, jesli to tego dolozymy jazde w wiekszosci po miescie, nawet bez
    wywazania opon przez 2 lata to jest jak najbardziej rozsadny
    wybor :-)

    P.

  • 58. Data: 2012-05-23 17:02:35
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie będę się upierał przy tej zbieżności, ale jeśli opony piszczą w
    > zakrętach przy prędkościach przy których piszczeć nie powinny (jak się
    > uprzesz, to wszyskie piszczą) to zazwyczaj jest to skutkiem złego
    > ustawienia zbiezności lub geometrii.

    Może zacząć od sprawdzenia ciśnienia w oponach :)

    Szymon

  • 59. Data: 2012-05-23 17:11:21
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Kupię całoroczne i niech sobie jeżdżą do śmierci.

    Jakieś podejście to jest. Może będę demonizował ale:
    - opony ulegają zużyciu i dlatego:
    - co jakiś czas trzeba koła wyważyć (zmiana opon - dobra okazja),
    - niewyważone koło ma wpływ na komfort jazdy, zużycie łożysk, przegubów,
    amortyzatory,
    - przy okazji wymiany opon można sprawdzić czy nie ma jakiś "gości"
    w oponie (jakiś czas przejeździłem ze śrubą), może to zaowocować
    niespodziewanym defektem,
    - wymiana wentyli co jakiś czas jest zdrowym objawem

    oczywiście jeżeli nie przekraczasz 70km/h powyższe Ciebie nie dotyczy

    Szymon

  • 60. Data: 2012-05-23 17:41:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości
    >No dobra, niech bedzie, ze powyzej 14" - jak wiekszosc wspolczesnych
    >samochodow. Do mojego takie jak fabryczne 215/55/16 kosztuja ~500PLN
    >za sztuke.

    Chcialo sie miec drogie w utrzymaniu auto, to trzeba placic :-)

    15" chyba jeszcze w znosnej cenie.

    >A nie Frigo? :-P

    Na zime Frigo tez moga byc.

    >Nie na tyle raczej.

    przed napisaniem tak kontrolnie sprawdzilem ceny na baloon ... i
    faktycznie mnie troche zaskoczyly wysokoscia. To nawet te caloroczne
    Debice tanie sa.
    No i zaczalem sie zastanawiac - czy nikt nie chce ich drozej kupic i
    musieli z nich zrobic tanie, budzetowe, ch* opony, czy te rozne
    serwisy korzystaja z okazji i winduja ceny opon letnich.

    J.