  • Data: 2018-11-06 21:17:53
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 06 Nov 2018 18:10:53 +0100, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:

    > Oczywiście mowa tutaj NAT (SNAT/MASQUERADE).
    > Tak czy inaczej w przypadku gdy dwa hosty znajdują się za NAT,
    > to nawet jeśli obydwa hosty nawiążą połączenie TCP z serwerem
    > osiągalnych dla obydwu hostów znajdujących się za NAT
    > nawet jak poznają swoje adresy IP+PORT za NAT w dalszym ciągu
    > nie będą w stanie ze sobą wymieniać bezpośrednio pakietów.
    > Żaden firewall/router/NAT nie wyśle do hosta dla którego robi NAT
    > pakietu pochodzącego z "zewnątrz" nie będącego pakietem
    > związanym z połączeniem wychodzących z sieci lokalnej
    > (oczywiście przy braku translacji w drugą stronę DNAT).

    I chyba znalazłem ten dokument, który o tym kiedyś czytałem z masą linków
    dodatkowych.

    http://www.mindcontrol.org/~hplus/nat-punch.html

    Trochę on przeczy stwierdzeniom, że się nie da ;-)

    Oczywiście na start potrzebny jest serwer, żeby zestawić połączenie, ale
    już sam transfer go nie wymaga.

    Co Wy na to?

    --
    pozdrawiam