  • 41. Data: 2015-11-24 19:06:51
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 12:08, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Do tego chyba pochodzi z czasów, kiedy nie księgowi projektowali sprzęty
    > i pewnie nie jest RoHS :).
    > P.G.
    Dokładnie, a jak dodamy do tego wykonanie wojskowe to dostajemy sprzęt
    który nas przeżyje, nie mówiąc już o jakości wykonania.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 42. Data: 2016-01-12 16:14:41
    Od: r...@g...com

    Witam Forowiczów. Akurat od tego Dawida nabyłem HP 54600B. Osc sprawny, dodana
    porządna sonda, kilka pierdół plastikowych. Teraz mam kino w domu. Do tej pory miałem
    CI-112A. Przesiadka, to jak z malucha do autobusu ze wszelkimi bajerami. Ciuchcia i
    Pendolino. I niech mi chińszczyzny nie wciskają. To porządny oscyloskop. Niech mi
    chińczyk pokaże, jak zagrać w Tetrixa na ich sprzęcie...:) Ja na swoim zagram. A tak
    poważnie..., czy my robimy elektronikę dla NASA???? Czy amatorsko uruchamiamy moduły
    elektroniczne..? Pozdrawiam....

  • 43. Data: 2016-01-12 16:29:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Dla ESA. Jakieś nasze czujniki i chyba kamera termowizyjna gdzieś tam
    poleciały.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 44. Data: 2016-01-12 16:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >A tak poważnie..., czy my robimy elektronikę dla NASA????
    >Czy amatorsko uruchamiamy moduły elektroniczne..?

    Jedni amatorsko, inni ... co poniektorzy moga chyba o elektronike dla
    NASA zahaczyc. Ale NASA lubi stare porzadne, niewyzylowane elementy.

    Ja sie tak tylko na to patrze, 2MHz, 20Ms/s, domyslam sie, ze jedno z
    drugim zwiazane, tym niemniej nawet amatorowi zdarzyc sie moze szybszy
    przebieg ...

    J.

  • 45. Data: 2016-01-12 17:30:25
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 16:30, J.F. pisze:

    > Ja sie tak tylko na to patrze, 2MHz, 20Ms/s, domyslam sie, ze jedno z
    > drugim zwiazane, tym niemniej nawet amatorowi zdarzyc sie moze szybszy
    > przebieg ...
    Ale zapominasz że to oscyl analogowy z pasmem do 100Mhz, adc to taki
    dodatek na wolne przebiegi, a tak swoją drogą tu masz 20Ms a w takim np
    WOC2K który jest tylko przystawką USB też jest 20M a kosztuje 500zł,
    więc? widać że lepiej dołożyć bo to dobra cena tego oscyla.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 46. Data: 2016-01-12 21:03:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >Ale zapominasz że to oscyl analogowy z pasmem do 100Mhz, adc to taki
    >dodatek na wolne przebiegi, a tak swoją drogą tu masz 20Ms a w takim
    >np

    Analogowy ? A nie wyglada.
    No, to mi wraca zaciekawienie ...

    >WOC2K który jest tylko przystawką USB też jest 20M a kosztuje 500zł,
    >więc? widać że lepiej dołożyć bo to dobra cena tego oscyla.

    Myslalem raczej czy nie lepiej troche dolozyc i kupic jakiegos
    Siglenta.
    Moze i chinszczyzna, ale jednak 500Ms/s (choc przy pasmie 25MHz nie
    wiem czy uzyteczne), dluzsza pamiec, mniej miejsca na stole, zrzut
    przebiegu na komputer, a nie tam jakies RS232.
    A jakies USB to widze od 250zl na allegro

    No i ... ten HP ma juz z 15-20 lat, ciekawe, w ktorym elektrolity
    dluzej wytrzymaja :-)

    Wot ciezka decyzja :-)

    J.

  • 47. Data: 2016-01-12 21:49:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 21:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >
    > Analogowy ? A nie wyglada.
    > No, to mi wraca zaciekawienie ...
    Pisze przecież :) podaje nawet że nawet pokazuje 150Mhz ;)

> [...]
    > Moze i chinszczyzna, ale jednak 500Ms/s (choc przy pasmie 25MHz nie wiem
    > czy uzyteczne), dluzsza pamiec, mniej miejsca na stole, zrzut przebiegu
    Mam niby trochę lepszego w robocie, ale du..y nie urywa, przy
    powtarzalnych przebiegach jego cyfrowość raczej przeszkadza niż pomaga,
    potrafi bez trudu zgubić szpilkę a z 8M z zegara zrobić sinusa 1khz, jak
    się podstawę źle ustawi, na analogu tego nie uświadczysz.

    > A jakies USB to widze od 250zl na allegro
    Ale to są paści, ja pisałem o porównywalnym czyli samplowanie min 20Ms/s
    tak jak ma ten oscyl.

    > No i ... ten HP ma juz z 15-20 lat, ciekawe, w ktorym elektrolity dluzej
    > wytrzymaja :-)
    Wbrew pozorom wytrzymają jeszcze dużo, to są leżaki wojskowe, poza tym
    produkcja wojskowa i to USA, tam nie ma byle jakich kondesatorów,
    rozbierałem swój miernik aby zmienic ledy na niebieskie, taki :)
    http://holzleitner.com/el/solartron-7150/index-en.ht
    ml
    zobacz na zdjęcia jak on w środku wygląda, naprawdę aż miło popatrzeć :)
    To naprawdę kawał solidnej roboty, ten oscyl pewnie podobnie wygląda
    w środku, jakbym miał kasę to bez wachania bym go kupił, ale niestety
    kasa poszła na coś innego.

    > Wot ciezka decyzja :-)

    Bardzo :)
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 48. Data: 2016-01-12 22:16:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Pisze przecież :) podaje nawet że nawet pokazuje 150Mhz ;)

    Ale wiesz jak to z cyfrakami - np 100Msps, a dla przebiegow
    powtarzalnych moze byc i 1G.

> [...]
    >potrafi bez trudu zgubić szpilkę a z 8M z zegara zrobić sinusa 1khz,
    >jak się podstawę źle ustawi, na analogu tego nie uświadczysz.

    Tez doceniam analogi, ale cyfraki maja kilka zalet.
    I teraz pytanie, czy ta pamiec w tym modelu zaspokoi ... nawet amatora

    Takie cos
    http://allegro.pl/hantek-6022be-20mhz-2-kanaly-cyfro
    wy-oscyloskop-i5736101054.html
    Nie uzywalem, ale niby szybsze..

    J.

  • 49. Data: 2016-01-13 02:08:08
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 17:30:31 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > WOC2K który jest tylko przystawką USB też jest 20M a kosztuje 500zł,
    > więc? widać że lepiej dołożyć bo to dobra cena tego oscyla.
    To nie jest oscyloskop analogowy z dodatkiem samplingowym. "Pasmo
    analogowe 100 MHz" oznacza, że wzmacniacz na wejściu ma 3 dB tłumienia
    dla sygnału 100 MHz i to wszystko.

    Szczerze mówiąc oscyloskopy cyfrowe zaczęły być traktowane poważnie
    jako konkurenci analogu od czasów Tektronixa TDS 210 (który teraz
    osiąga z niewiadomych przyczyn idiotyczne ceny na Ebayu, bo wiadomo,
    lepsze niż chińszczyzna ;).

  • 50. Data: 2016-01-13 02:20:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 21:49:50 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > To naprawdę kawał solidnej roboty, ten oscyl pewnie podobnie wygląda
    > w środku, jakbym miał kasę to bez wachania bym go kupił, ale niestety
    Tak, te oscyloskopy są pięknie zrobione w środku i to niesamowity
    kawał techniki, co nie zmienia faktu, że to jest (epokowo) model
    przejściowy pomiędzy oscyloskopami analogowymi, które mogły zapamiętać parę
    przebiegów, a czymś, co mogło zastąpić analog (okolice TDS 210).

    Swoją drogą mam "leżaka wojskowego" z allegro, Philipsa analogowego z wbudowanym
    logic analyserem (niesamowita pamięć próbek coś koło 4096 bajtów, kosztował w latach
    80 1300$) z naklejką kalibracji z 2008, za to, ile wpakowałem w wymianę
    kondensatorów, podświetlenia skali, zajechanych przełączników itp.
    pewnie bym kupił drugi taki. Ale taki już urok hobby;)
    pewnie kupiłbym drugi taki sam.