eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetpolesingowiec do grania › Re: [ot] polesingowiec do grania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [ot] polesingowiec do grania
    Date: Sun, 9 Sep 2018 17:35:00 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 139
    Message-ID: <pn3ej6$22d$1@node1.news.atman.pl>
    References: <e...@g...com>
    <pmjnvh$n94$1@node1.news.atman.pl> <pmmpci$oih$1@node1.news.atman.pl>
    <pmofp1$cu6$1@node1.news.atman.pl> <pmp5fc$2ra$1@node1.news.atman.pl>
    <pmpe1e$bgg$1@node1.news.atman.pl> <pmrh9p$c6c$1@node1.news.atman.pl>
    <pmrnk8$558$1@node2.news.atman.pl> <pmrq77$l2k$1@node1.news.atman.pl>
    <pms0qa$dmm$1@node2.news.atman.pl> <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
    <pmtre7$kna$1@node1.news.atman.pl> <pmupev$tsm$1@node2.news.atman.pl>
    <pn2nv1$f5l$1@node2.news.atman.pl> <pn36v1$sre$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.116.211.26
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1536507302 2125 87.116.211.26 (9 Sep 2018 15:35:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Sep 2018 15:35:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <pn36v1$sre$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1259335
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.09.2018 o 15:24, Sebastian Biały pisze:

    > Nie gram z urządzeniem trzymanym w rękach. Być może dlatego nie mam
    > problemu z obsługa myszki.

    A kto ma? Niewygodne jest siedzenie przy biurku, albo tworzenie sobie na
    kanapie symulatora biurka, żeby zmieścić na nim klawiaturę i mysz.

    >> autoaim można wyłączyć.
    >
    > Ale wtedy na padzie nie da się grać.

    Z pewnością po to taką funkcję w grach udostępniają, żeby po jej
    aktywacji nie dało się grać. Taki "troll mode on".

    > A te gamerskie klawiatury to te same co nie gameskie tylko z LEDami? To
    > o nich niewiele. Bedzie tylko jeszcze więcej fancy światełek.

    Z LEDami i raczej przeszkadzającymi graczowi niż do czegokolwiek
    potrzebnymi mechanicznymi przełącznikami z histerezą (jak np. Cherry MX
    Blue). Nic tak się nie przydaje przy emulacji analogów modulacją
    częstotliwości wciskania klawisza jak inne progi włączenia i wyłączenia
    przełącznika w tym klawiszu.

    >> W jakim sensie nie są przeznaczone?
    >
    > Kiwają się na stole, przemieszczają, sa pod złym kątem. Gdzieś mignął mi
    > kontroler do grania na stole, z płaskimi plecami, ale za cholere nie
    > moge go teraz namierzyć. Miał lewą ręke pad a prawą zostawial wolna do
    > obsługi myszki. Na tym mogę grać.

    Nie są przeznaczone do obsługi innej niż trzymając je w rękach? To mniej
    więcej tak jak klawiatury nie są przeznaczone do obsługi inaczej niż gdy
    leżą na jakiejś powierzchni, a myszy nawet ultranowoczesne nie są
    przeznaczone do pracy bez jakiejś powierzchni pod sensorem. A przecież w
    ciągu tych -dziestu lat rozwoju mogłyby już odczytywać ruch w jakiś
    nowocześniejszy niż czujnik optyczny sposób, tak by móc nimi machać w
    powietrzu? Albo po co w ogóle w myszy mysz, w XXI wieku mysz powinna
    leżeć gdzieś w okolicy niczym Kinect i odczytywać ruchy ręki, jak w
    Raporcie Mniejszości. Absurdalne pretensje? Mniej więcej takie jak
    oczekiwanie by kontroler przeznaczony do wygodnego trzymania w rękach
    miało się dać równie wygodnie obsługiwać jedną ręką gdy leży na stole.
    Rozbierz jakiś i zbuduj sobie z jego elementów customa pod swoje
    customowe wymagania, poproś kogoś kto się tym zajmuje (np. Ben Heck na
    swoim youtubowym kanale robił takie, np. przenoszące całą funkcjonalność
    pada na jedną dłoń dla osób niepełnosprawnych). Albo zamiast pada kup
    jakiegoś mutanta padowo-klawiaturowego, jak Razer Nostromo.

    > Nie, to nie to samo. Tak samo jak zawodowo piszący na klawiaturach

    Nie to samo, bo w tym joysticku mechaniczny feedback miał źródło
    wyłącznie mechaniczne, a mechaniczny feedback w steam controllerze
    miałby źródło elektryczne?

    > preferują klawiatury mechaniczne z wyraźnym klikiem a puskatki od
    > facebooka preferuja fancy klawiatury o zerowym skoku. Ten feedback jest
    > bardzo fajną rzeczą.

    Jeden lubi pomarańcze, a drugi jak mu skarpety śmierdzą. Nie wydaje mi
    się żeby feedback klawiatury mechanicznej miał wpływ na jakość treści
    produkowanych przez piszącego ("zawodwo piszący" vs "puskatki od
    facebooka"). Sporo "zawodowo piszących" używa Maców albo notebooków i
    ich klawiatur o niskim skoku i mimo to "jakoś" piszą.

    > Zgadzam się że pad daje lepsze odczucia w *niektórych* sytuacjac i
    > jednoczesnie uważam że *całkowicie* rozwala takie sprawy jak rozglądanie

    W cytacie na który odpowiedziałeś pisałem o lewej ręce (dla większości
    graczy, czyli praworęcznych), gdzie analogowy grzybek, analogowy
    trigger, 1-3 dodatkowych przycisków i krzyżak to kombinacja o
    nieporównywalnie większych możliwościach niż te 10-11 klawiszy możliwych
    do szybkiego i bezwzrokowego obsługiwania lewą ręką na klawiaturze.

    > się lub granie w RTSy czy inne cywilizacje. Hybryda steam controllera
    > jest nieudana poniewaz mało co obsługuje, rozglądanie sie jest bardzo
    > męczące a całość wielkość cegły.

    Mało "co" obsługuje? Steam Controller obsługuje przecież wszystkie
    pecetowe gry, w najgorszym wypadku emulując klawiaturę i mysz.
    Dokładność touchpada w emulacji myszy to kwestia dostosowania parametrów
    tej emulacji (jak akceleracja) pod własne preferencje. I jeśli komuś się
    ręce nie trzęsą, ewentualne wspomaganie emulacji myszy funkcją
    żyroskopu. Wielkość cegły? Mój 12-letni bratanek który ma pewnie ciągle
    dość małe dłonie (nie przyszło mi do głowy sprawdzić) radzi sobie z nim
    równie dobrze jak z padem od X360 którego używa na co dzień, i z padem
    od PS2 na którym też u mnie grywał. Jaka by to "cegła" nie była, to i
    tak jest mniejsza, lżejsza i wygodniejsza niż "deska do prasowania",
    jaką sobie kładą na nogach pecetowcy próbujący grać w salonie na
    klawiaturze i myszy.
    Czy da się grać padem w RTSy? Osobiście nie sprawdzałem, myszą też nie
    grywam bo nie przepadam za tym gatunkiem. Ale pewnie się da, skoro Red
    Alert 3 wyszedł na PS3 i Xboxa 360. A w turówki jak Cywilzacja chyba tym
    bardziej (XCOM i sequel).

    > Do grania z FPSy z auto aim nie jest potrzeba żadna precyzja, stąd

    Do grania w shootery FPP i TPP bez auto aima też nie jest potrzebna taka
    precyzja jak do edycji grafiki. Większość ludzi grających myszą nie
    wyłącza akceleracji i w strzelankach operuje myszą na powierzchni może 2
    razy większej niż touchpad Steam Controllera, prawdziwy PCMR z
    mousepadem na pół biurka powiedziałby że z taką niedokładnością się nie
    da celować.

    > popularnośc padow. Do grania w gry wymagające np. selekcjonowania
    > jednostek jedynym odczuciem jakie mam jest chęć wyrzucenia tego g...
    > przez okno. O ile na PC jest wybór to na xboxie podpięcie klawiatury i
    > myszki nie powoduje że nagle te gry ją obsługują.

    Dlatego nie wszystkie gry da się przenieść 1:1 na konsole, czasem trzeba
    coś zmienić i czasem wychodzi z tego wersja lepsza od oryginału. Jak
    choćby Diablo 3 które na konsolach jest Action RPGiem, bo kieruje się w
    nim postacią, a na pecetach klikadełkiem, czyli pod względem sterowania
    praktycznie RTSem.
    Jak niedoskonałym narzędziem do celowania pad by nie był, to jest
    nieporównywalnie lepszy niż klawiatura. A mimo to klawiatura wystarczała
    znakomitej większości pecetowych graczy do shooterów nawet tak
    dynamicznych jak dwa pierwsze Doomy czy DN3D. Mysz i WSAD zamiast
    kursorów upowszechniły się dopiero przy pierwszym Quake.

    >> Fakt że gracze konsolowi kupują więcej gier niż
    >> pecetowi świadczy o tym, że chyba niekoniecznie.
    >
    > Nie, to nie świadczy o preferencjach padów :) Serio, o mało co nie
    > oplułem monitora, z jakiej logiki Ci to wyszło?

    Jakbyś zaczął cytat zdanie wcześniej, to nie musiałbyś dopytywać co
    autor miał na myśli. Pomogę: "Czy taka dokładność jest w grach
    potrzebna? Fakt że gracze konsolowi kupują więcej gier niż pecetowi
    świadczy o tym, że chyba niekoniecznie". Czyli dla większości graczy
    zalety pada - wygoda, czy większa wszechstronność (brak konieczności
    inwestowania w kontrolery specjalizowane do "niewyczynowego" grania w
    gry wymagające analogowych kontrolerów) przewyższają mniejsze możliwości
    (niższą dokładność) w jednym rodzaju gier. Gdyby jak wielu pecetowców
    uważa, na padzie "nie dało" się grać w shootery, to by tych shooteró
    konsole nie sprzedawały więcej niż na pecetach. Gdyby, jak też twierdzi
    część pecetowców, na padach dało się celować wyłącznie dzięki
    autoaimowi, to by na konsolach nikt nie grywał w shootery
    mutliplayerowe, skoro tam rzekomo wszyscy mają "taki sam skill"
    (zaprogramowany w grze).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: