    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: padł staruszek- pytanie
    Date: Mon, 6 Jul 2009 23:43:53 -0500

    "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> wrote in message
    news:h2udb1$8uf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Niemniej niesmiało przypominam, ze nie to jest przedmiotem mojego pytania,
    > bo przyznasz, ze z wielu wzgledów (chocby unikniecia nakładu czasu,
    > konieczności zakupu ramki do HDD albo otwarcia zaplombowanego, na który
    > mam 24 miesięcy gwarancji komputera po to tylko, żeby podłaczyć stary HDD
    > itp.itd) prostsza i tańsza metoda to uruchomienie starego PC-ta i
    > ewentualne przegranie potrzebnych danych przez siec wewn. a potem
    > wykorzystanie starego np jako serwera, albo do backupu itp.

    Jeszcze prostsza metoda, bez zakupu "ramki" to zakup adaptera IDE-USB
    jak ten: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1
    90317748761
    i bez rozbierania zaplombowanego peceta będziesz mieć dostęp do dysku.
    Na 24 zł Cię stać? ;-)

    > Dlatego własnie pytam, co moze byc przyczyna, że PC przestał sygnalizowac
    > gwizdem przy rozruchu brak pamieci. Jesli sa one sprawne i jest dobry styk
    > to powinien startowac, jesli nie sa spełnione te warunki to powinien
    > sygnalizowac ich brak. Nie powinny chyba doprowadzic do niczego złego
    > kilkakrotne próby wystartowania PC-ta bez pamieci (albo z niesprawnymi),
    > ale byc może czegos tu nie wiem.
    > Stąd ten post.

    Przede wszystkim w starym komputerze niekoniecznie złe styki były
    problemem...
    Być może nie wytrzymało lutowanie tego gniazda do płyty głównej?
    A może wyschły całkiem kondensatory elektrolityczne i utraciły pojemność?

    Pomysł aby wykorzystywać stary, niepewny komputer jako serwer albo
    do backupu jest moim zdaniem nietrafiony... Stary komputer wyrzuć.