  • 1. Data: 2009-07-07 00:09:51
    Temat: padł staruszek- pytanie
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    W moim staruszku mam 2 szt. pamieci RAM (o różnych wielkościach). W pewnym
    momencie zauważyłem przymulenie PC-ta, przy
    uruchamianiu okazało się, ze tylko jedna z nich pracuje. Zamieniając pamieci
    fizycznie miejscami stwierdziłem, ze przyczyna tych objawów leży nie w
    pamieciach, ale prawdopodobnie w jednym ze złącz banków pamieci, albo w
    samym banku bo komputer widział dowolną pamięc w jednej lokalizacji.
    Oczywiście dociskałem (ale nie przesadnie mocno) pamięci, na co komputer
    przestał je w ogóle widziec, co sygnalizował przy starcie ciągłym gwizdem.
    Próbowałem wystartowac tak kilka razy po czym gwizd ustał, ale komputer
    wprawdzie pozornie startuje (tj pracuje, wiatraki kreca się) ale ekran stał
    się czarny, nic na nim nie dzieje się, najwyraźniej nie bootuje się.
    Jakies pomysły? -Pomysł oczywisty już zrealizowałem tj kupiłem nowy
    PC-et;-), ale na starym mam zapisane sporo cennych info, które chciałbym
    odzyskać więc wolałbym go uruchomić.

  • 2. Data: 2009-07-07 01:37:40
    Temat: Re: padł staruszek- pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> wrote in message
> [...]
    > Jakies pomysły? -Pomysł oczywisty już zrealizowałem tj kupiłem nowy
    > PC-et;-), ale na starym mam zapisane sporo cennych info, które chciałbym

    Starego komputera nie musisz uruchamiać aby odzyskać informacje...
    Jak tylko uporasz się z problemami z nowym komputerem (o których
    piszesz w sąsiednim wątku) i nowy komputer będzie chodził pewnie
    i stabilnie to wyjmiesz ze starego komputera dysk twardy, założysz jako
    "slave" do nowego komputera i przekopiujesz potrzebne dokumenty.
    Jak nie będziesz wiedział jak to zrobić to zapytasz tutaj, chętnie pomożemy.

  • 3. Data: 2009-07-07 02:51:07
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

> [...]
    > "slave" do nowego komputera i przekopiujesz potrzebne dokumenty.
    > Jak nie będziesz wiedział jak to zrobić to zapytasz tutaj, chętnie

    Dziekuję za okrężną próbe pomocy w innej sprawie, -akurat to wiem, że można
    dane w ten sposób odzyskać, wiem nawet jak to sie robi, albo nawet gdzie
    składowane są wiadomości w OE itp;-))
    Niemniej niesmiało przypominam, ze nie to jest przedmiotem mojego pytania,
    bo przyznasz, ze z wielu wzgledów (chocby unikniecia nakładu czasu,
    konieczności zakupu ramki do HDD albo otwarcia zaplombowanego, na który mam
    24 miesięcy gwarancji komputera po to tylko, żeby podłaczyć stary HDD
    itp.itd) prostsza i tańsza metoda to uruchomienie starego PC-ta i ewentualne
    przegranie potrzebnych danych przez siec wewn. a potem wykorzystanie starego
    np jako serwera, albo do backupu itp.
    Dlatego własnie pytam, co moze byc przyczyna, że PC przestał sygnalizowac
    gwizdem przy rozruchu brak pamieci. Jesli sa one sprawne i jest dobry styk
    to powinien startowac, jesli nie sa spełnione te warunki to powinien
    sygnalizowac ich brak. Nie powinny chyba doprowadzic do niczego złego
    kilkakrotne próby wystartowania PC-ta bez pamieci (albo z niesprawnymi), ale
    byc może czegos tu nie wiem.
    Stąd ten post.

    p47

  • 4. Data: 2009-07-07 04:43:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > ewentualne przegranie potrzebnych danych przez siec wewn. a potem
    > wykorzystanie starego np jako serwera, albo do backupu itp.

    Jeszcze prostsza metoda, bez zakupu "ramki" to zakup adaptera IDE-USB
    jak ten: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1
    90317748761
    i bez rozbierania zaplombowanego peceta będziesz mieć dostęp do dysku.
    Na 24 zł Cię stać? ;-)

> [...]
    > sygnalizowac ich brak. Nie powinny chyba doprowadzic do niczego złego
    > kilkakrotne próby wystartowania PC-ta bez pamieci (albo z niesprawnymi),

    Przede wszystkim w starym komputerze niekoniecznie złe styki były
    problemem...
    Być może nie wytrzymało lutowanie tego gniazda do płyty głównej?
    A może wyschły całkiem kondensatory elektrolityczne i utraciły pojemność?

    Pomysł aby wykorzystywać stary, niepewny komputer jako serwer albo
    do backupu jest moim zdaniem nietrafiony... Stary komputer wyrzuć.

  • 5. Data: 2009-07-07 07:08:47
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konieczności zakupu ramki do HDD albo otwarcia zaplombowanego, na który
    > mam 24 miesięcy gwarancji komputera po to tylko, [ciach]

    Przypadkiem plombowanie nie jest już nielegalne? Bo jakoś 10 lat temu
    wszyscy plombowlai, a potem klienci się burzyli, że to jest złe, bo nie mogą
    sobie modernizować w innych firmach potem. I coś słyszałem, że tego
    zabroniono. Od 10 lat nie kupiłem całego zestawu, lecz sobie składałem,
    także plomb więcej nie widziałem :)

    lamer

  • 6. Data: 2009-07-07 08:06:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    lamer napisał(a):

> [...]
    > sobie modernizować w innych firmach potem. I coś słyszałem, że tego
    > zabroniono. Od 10 lat nie kupiłem całego zestawu, lecz sobie składałem,

    Że "nielegalne" i, że "zabroniono" to gdzie konkretnie słyszałeś? ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-07-07 11:33:40
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    > Że "nielegalne" i, że "zabroniono" to gdzie konkretnie słyszałeś? ;)

    Nikt nikomu raczej plombowania nie może zabronić. Co najwyżej może zabronic
    wyciągania niekorzystnych dla klienta konsekwencji z naruszenia plomby;-).
    Nie sadzę jednak, aby taki zakaz wprowadzono.

    p47

  • 8. Data: 2009-07-07 12:21:36
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    p47 pisze:
    > Jakies pomysły?

    Ja miałem takie samy objawy jak padała mi płyta główna albo nie wyrabiał
    się zasilacz.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 9. Data: 2009-07-08 05:01:29
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    p47 wrote:
> [...]
    > jest dobry styk to powinien startowac, jesli nie sa spełnione te
    > warunki to powinien sygnalizowac ich brak.

    Niekoniecznie. Standardowa usterka to zimne luty albo mikropekniecia
    sciezek/przelotek. Taka plyta glowna ma kilka warstw (to nie tak, ze
    sciezki biegna jedynie po obu stronach plyty), pod wplywem nacisku i
    roznych udarow, a nawet dzialania czasu czasem cos przestaje kontaktowac i
    efekt jest taki, jak opisujesz. Albo standardowo - padl zasilacz. :)

    k,

  • 10. Data: 2009-07-20 22:54:24
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Virus_7" <virus_7@usun_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja miałem takie samy objawy jak padała mi płyta główna albo nie wyrabiał
    > się zasilacz.
    >
    > --

    Dla porządku informuję, że przyczyna kłopotów była pęknięta ścieżka w
    tasiemce podłączającej dysk. Czasem był kontakt, czasem nie.
    p47