  • 1. Data: 2009-05-01 16:16:35
    Temat: padla swieca -mozna jechac ?
    Od: ttomek <t...@g...com>

    Witam,

    no wlasnie - ostatnio po raz kolejny mnie to spotkalo. Padla swieca ni
    z tego ni z owego w drodze z fabryki do domu (poprzednio padla 6kkm
    temu, wiec troche mnie to irytuje), moto to er-5, wiec 2 cylindry. Po
    dlugim kreceniu udaje sie zapalic i na jednym cylindrze dojechac do
    domu okolo 6 km. I tak sie zastanawiam - na ile to jest grozne dla
    silnika ? Zauwazylem jedynie ze troche benzyna sie zaczela przelewac
    (pewnie z gaznika) - a po wymianie swiecy i przejechaniu 100 km wydaje
    sie ze wszystko wrocilo do normy.

    Pytanie do bardziej obytych/doswiadczonych - czy jazda z niesprawna
    swieca (a wiec z "niepracujacym" cylindrem) jest szkodliwa - ile tak
    mozna przejechac ? - 5- 20-100 km?

    dzieki za odpowiedz,

    pozdrawiam,
    tomek.

  • 2. Data: 2009-05-01 16:36:29
    Temat: Re: padla swieca -mozna jechac ?
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Uzytkownik "ttomek" <t...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Pytanie do bardziej obytych/doswiadczonych - czy jazda z niesprawna
    > swieca (a wiec z "niepracujacym" cylindrem) jest szkodliwa - ile tak
    > mozna przejechac ? - 5- 20-100 km?

    Jest szkodliwa, ale te pare kilometrow nie ma znaczenia. Po przejechaniu
    nastepnych kilkunastu kilometrow paliwo odparuje z oleju i bedzie OK.
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 3. Data: 2009-05-01 18:29:57
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Jest szkodliwa, ale te pare kilometrow nie ma znaczenia.  Po przejechaniu
    > nastepnych kilkunastu kilometrow paliwo odparuje z oleju i bedzie OK.

    Swieta slowa! ja dodam od siebie ze jesli swieca padla to zeby moto chodzilo
    trzeba mu zmniejszyc pojemnosc obwodu elektrycznego iskry, a robi sie to
    poprzez zrobienie kilkumilimetrowej przerwy - np poprzez odciagniecie na kilka
    mm fajki od swiecy - wtedy nawet na swiecy z przebiciem(np.mocno zalanej) mozna
    odpalic moto, rozgrzac silnik i potem bedzie juz OK.

  • 4. Data: 2009-05-01 19:15:01
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Hinek pisze:

> [...]
    >>

    > Jest szkodliwa, ale te pare kilometrow nie ma znaczenia. Po przejechaniu
    > nastepnych kilkunastu kilometrow paliwo odparuje z oleju i bedzie OK.

    na te pare km w czterosuwie wykreca sie swiece. Nie ma kompresji, silnik
    ma lżej, nie ssie paliwa a smarowanie i tak jest. W dwusuwie na
    mieszance nie zalecane.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 5. Data: 2009-05-01 19:48:26
    Od: ttomek <t...@g...com>

    On 1 Maj, 21:15, Arni <a...@N...spam> wrote:

    > na te pare km w czterosuwie wykreca sie swiece. Nie ma kompresji, silnik
    > ma lżej, nie ssie paliwa a smarowanie i tak jest. W dwusuwie na
    > mieszance nie zalecane.

    Wielkie dzieki za odpowiedzi. Chodzilo mi o sytuacje awaryjna - akurat
    w moim moto trzeba wyciagnac zbiornik paliwa zeby do odkrecić swiece,
    rozkrecic kranik paliwa i generalnie zdjac kask ;). Rozumiem że te
    parę kilometrów mogę przejechać bez wiekszego stresu - i o to mi
    chodzilo ;)

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 6. Data: 2009-05-01 19:50:53
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "ttomek" napisal w wiadomosci
    > Witam,
    >
    > no wlasnie - ostatnio po raz kolejny mnie to spotkalo. Padla swieca

    Skoro jest to cykliczne-musisz wozic swieczke na zapas i bedzie po
    klopocie.Mialem tak samo co kilka kkm wymiana swieczki i dalej w droge.

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 7. Data: 2009-05-02 05:46:42
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > na te pare km w czterosuwie wykreca sie swiece. Nie ma kompresji, silnik
    > ma lżej, nie ssie paliwa a smarowanie i tak jest. W dwusuwie na mieszance
    > nie zalecane.

    Ale czy nie bedzie problemem zasysanie powietrza poprzez "dziure" na swiece?
    Moze wtedy jakies aprochy zassac do gara i licha.

  • 8. Data: 2009-05-02 10:54:27
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale czy nie bedzie problemem zasysanie powietrza poprzez "dziure" na
    > swiece?
    > Moze wtedy jakies aprochy zassac do gara i licha.

    Odkręcasz, ale nie wykręcasz :)
    WOJO

  • 9. Data: 2009-05-02 11:26:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-02 12:54:27 +0200, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Odkręcasz, ale nie wykręcasz :)

    No to wtedy dalej będzię kompresja i ssanie - słabsze, bo słabsze, ale będzie.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 10. Data: 2009-05-02 17:39:32
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Baczek pisze:

    > Ale czy nie bedzie problemem zasysanie powietrza poprzez "dziure" na swiece?
    > Moze wtedy jakies aprochy zassac do gara i licha.

    bedzie bardzo pulsujące, jakas mucha musiala by bardzo blisko
    przelatywac a i wtedy najprawdopodobniej by jej nie wciagneło bo ssanie
    i sprezanie w bardzo krótkich czasach dało by srednią zero. Jadac na
    jednym garnku trzeba bardziej krecic silnik wiec przy duzych obrotach
    trudniej cos zassac