    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: passat - samodzielna wymiana rozrusznika
    Date: Sun, 5 Apr 2020 18:53:00 -0000 (UTC)

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Czy ktoś z tu obecnych wymieniał rozrusznik albo wie gdzie jest w sieci
    > instrukcja wymiany rozrusznika w Passacie B5 (2004) w wersji z benzyniakiem
    > V6/2,8L?
    >
    > Nie wiem czy trzeba pół auta na drobne rozebrać i stracić cały weekend, jak
    > przy wymianie alternatora, czy da się to jakoś w godzinę obskoczyć?

    Zrobiłem ,,wizję lokalną" - podniosłem auto na tyle aby wjechać pod niego na
    plecach i przyjrzeć się sytuacji...,

    No więc ciężka sprawa: dwie śruby z łbem do nasadki 16mm trzymają
    rozrusznik do kadłuba skrzyni biegów - tak głęboko że pewnie trzeba
    kombinować mocno z przedłużkami i złączkami z przegubem.
    Ciężko też umiem sobie wyobrazić jak stary wysupłać stamtąd i włożyć nowy.

    Będę więc szukać wideo a w między czasie chciałem zapytać, czy normalne
    jest. Aby połączenie elektryczne narażone na wodę, mróz/śnieg i korozję
    zrobione było otwartą na działanie atmosfery szybkozłączką?
    To połączenie jest całe zaśniedziałe, zielono-niebieskie i teraz nie jestem
    pewny czy mam rozrusznik uszkodzony w sensie wytarte szczotki komutatora
    czy może ta szybkozłączka z cienkim drutem od przekaźnika do cewki bendixa
    nie kontaktuje i daje efekt, że raz zapali a raz nic nawet nie kliknie.
    Dziwię się, że tam nie ma połączenia skręcanego albo gniazdka na wodę
    szczelnego tylko zwykła wsuwka??? Kto to zaprojektował?