  • 1. Data: 2013-12-13 20:17:04
    Temat: Re: pirat-recydywista zabił. Czy ktoś odpowie?
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał

    > Ktoś z tych, którzy podpisali się pod zgodą na jego przedterminowe
    > zwolnienie?
    > Czy położy swoją głowę przy trumnie zabitego dzieciaka?
    > Czy przynajmniej złoży dymisję ze stanowiska, synekury w systemie
    > "wymiaru" "prawa" i "sprawiedliwości"?
    >
    > Nie... Coś mi się p...doli. Przecież rzecz się dzieje w Polsce!

    W żaden sposób nie usprawiedliwiam kierowcy.
    Jednak, czy ktoś wie, po której stronie drogi szły dzieci?

  • 2. Data: 2013-12-13 20:20:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-13 20:17, t-1 pisze:
    > W żaden sposób nie usprawiedliwiam kierowcy.
    > Jednak, czy ktoś wie, po której stronie drogi szły dzieci?
    Według dziennikarzyn po tej właściwej.

    Maciek

  • 3. Data: 2013-12-13 21:23:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał

    A co ma do tego przedterminowe zwolnienie, jak to było kilka lat temu?

    > W żaden sposób nie usprawiedliwiam kierowcy.
    > Jednak, czy ktoś wie, po której stronie drogi szły dzieci?

    Pisali że poboczem.

  • 4. Data: 2013-12-13 21:23:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    > Według dziennikarzyn po tej właściwej.

    Zakładając, że wiedzą, która jest właściwa.

  • 5. Data: 2013-12-13 23:04:32
    Temat: Re: Re: pirat-recydywista zabił. Czy ktoś odpowie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2013, t-1 wrote:

    > W żaden sposób nie usprawiedliwiam kierowcy.
    > Jednak, czy ktoś wie, po której stronie drogi szły dzieci?

    Z p. widzenia oceny zachowania kierowcy powinno to być bez
    znaczenia. Prędkość pieszego jest relatywnie tak mała, że
    kierunek marszu nie gra roli dla ewentualnego "zaskoczenia".
    Albo pieszy "zaskakuje" na środku jezdni i wtedy wypada
    sprawdzać winę pieszego, albo jest na poboczu i on tam
    MA BYĆ.
    Jak pieszy jest na poboczu, to jadącego samochodu nie ma
    prawa tam być, nawet jak pieszy sznurówki wiąże.

    OT: jazda za poprzedzającym pojazdem, w bezpośredniej
    bliskości ("bliżej niż zdolność zatrzymania w zasięgu
    widoczności") w ten sposób, że pojazd wystaje w prawo
    od poprzednika, jest bardzo niebezpieczna,
    IMO kwalifikuje się do tej samej kategorii co wyprze-
    dzanie na przejściu.
    "OT" dlatego że nie wiem czy to była składowa wypadku,
    a dopisuję, bo kierowcy nie tylko mają tendencję do
    "wykorzystywania marginesów" :P (no i powiedzmy sobie,
    że rozumiem i jestem przeciw rozstrzeliwania, choć
    druga strona medalu jest taka, że pobocze np. za
    ciągłą może być "za słabe" na normalny ruch), ale
    co gorsza, wręcz traktowania pobocza JAK JEZDNI.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-12-14 07:28:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > OT: jazda za poprzedzającym pojazdem, w bezpośredniej
    > bliskości ("bliżej niż zdolność zatrzymania w zasięgu
    > widoczności")

    Czyli mniej niż 100 m przy warunkach pozamiejskich?
    Jaja sobie robisz.

    > w ten sposób, że pojazd wystaje w prawo
    > od poprzednika, jest bardzo niebezpieczna,
    > IMO kwalifikuje się do tej samej kategorii co wyprze-
    > dzanie na przejściu.

    No weź sobie nie żartuj, jezdnia jest dla samochodów i jeśli ktoś
    łazi/pedałuje w nocy nią poza miastem, to właśnie on stwarza ogromne ryzyko
    dla siebie.
    Do tego najczęściej nieoświetlony/bez odblasków nocą.
    W przypadku o którym piszesz najbardziej winni byliby piesi bez
    świateł/odblasków (albo ich rodzice bez wyobraźni) i ten poprzednik, który
    nie zasygnalizował omijania przeszkody, tylko przejechał kilka cm od niej.
    Dopiero potem ten jadący z tyłu, choć również bez wyobraźni.

    Chyba że mówisz o jeździe poboczem - wtedy zgoda.

    Ale to nie jest problem kierowcy.

  • 7. Data: 2013-12-14 07:54:17
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Z p. widzenia oceny zachowania kierowcy powinno to być bez
    > znaczenia. Prędkość pieszego jest relatywnie tak mała, że
    > kierunek marszu nie gra roli dla ewentualnego "zaskoczenia".

    Oj, Gotfryd... Aż mnie zaskoczyło, że to Ty napisałeś.
    Naprawdę nie wiesz dlaczego pieszy ma iść *lewą* stroną?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-12-14 23:33:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Albo pieszy "zaskakuje" na środku jezdni i wtedy wypada
    > sprawdzać winę pieszego, albo jest na poboczu i on tam

    Co do zasady ma ustąpić miejsca pojazdowi na jezdni. Więc i na poboczu go
    być raczej nie powinno.

  • 9. Data: 2013-12-17 01:34:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Czyli mniej niż 100 m przy warunkach pozamiejskich?
    > Jaja sobie robisz.

    Mea culpa.
    Przyjąłem a priori, że mowa o przypadku kiedy pieszy idzie
    POBOCZEM. Ale faktycznie to nie do tego postu była odpowiedź.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-12-17 01:41:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Co do zasady ma ustąpić miejsca pojazdowi na jezdni.

    Zgoda. Dopuściłem się implikacji z sąsiedniego postu bez jej wskazania
    (znaczy że z opisu wynika, że na poboczu, a nie na jezdni).
    Ale:

    > Więc i na poboczu go być raczej nie powinno.

    A weź może PoRD w garść.
    Dla wygody zacytuję, łamanie moje:

    "pobocze -
    część drogi
    przyległą do
    jezdni"

    Pobocze to NIE JEST jezdnia, jak chcieliby niektórzy "wykorzystywacze
    marginesów" :>, <mode Cavallino> jadący samochód jest tam gościem <\mode>

    pzdr, Gotfryd