  • 61. Data: 2011-12-18 22:28:37
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-18 22:06, Cavallino wrote:

    > Jasne.
    > A jaki jest dobry przesz szkodą?
    > Bo jeśli ja wybrałem zły, to znaczy że dobre nie istnieją.

    Iseją. Bo ja w takim zakładałem - jak już napisałem - jedyne dodatkwe
    czynności to przegląd z wymianą filtrów, regulacja zaworów częściej (al
    wiekszości to nie dotyczy), tankowanie i troszkę więcej kasy na
    przeglądzie obowiązkowym.

    Nie wiem, mi nic nie pali.

    Shrek.

  • 62. Data: 2011-12-18 22:47:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 18 Dec 2011 22:17:47 +0100, J.F. wrote:

> [...]
    ek-lpg-bedzie-drozej-nawet-o,1735752

    > Bo to tak prawde mowiac nie ma sensu: trzeba sobie "popsuc auto" zeby
    > zyskac prawo do ulgi podatkowej ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

    Bo niższa akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obniżenie akcyzy dla
    tankujących różowe samochody...

    I dyskusje by były prawie te same:
    - gdzie w DC mi przemalują auto na różowo żeby nie rdzewiało?
    - ale wiocha jeździć różowym samochodem
    - różowe jest trendy
    - kupię/sprzedam auto - różowe
    - które z nowych aut dostępne są w różowym kolorze?
    - przemalowanie aut na różowo, a uznawanie gwarancji na blachy przez
    serwisy

  • 63. Data: 2011-12-18 23:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:16:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Otóż to.
    > Pewnie wiedzieli, że trzeba kable i tego typu pierdoły mieć super sprawne,
    > ale o cewkach w Renault jeszcze nie wiedzieli, nie że w taki sposób potrafią
    > nabroić.
    > Na benzynie nic się nie działo, a instalka gazowa padała jak mucha.

    Padala od kiepskich cewek ? Watpie.

    J.

  • 64. Data: 2011-12-18 23:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:11:28 +0100, Shrek napisał(a):

    > Czyli żeby kupić telewizor to trzeba zrobić doktorat z elektroniki?

    Swiadomie ?
    Jeden doktorat to za malo :-)

    J.

  • 65. Data: 2011-12-19 08:01:35
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    regulował rynek to diesel byłby tańszy od benzyny jako produkt słabiej
    > przetworzony.
    >
    > Niestety ale ktoś postanowił zarobić na dieslu...

    ee słabiej?
    ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
    http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

    ale może oni specjalnie diesla szykanują???
    w kazdym razie na pewno zużywają go mniej (%) niż np. u nas.

  • 66. Data: 2011-12-19 08:06:43
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    logika jest taka, że
    wyciskamy kaskę na przeglądach (mało)
    wpuszczamy kase kierowców do gospodarki via gazownicy
    resztę ściągamy akcyzą

    > Bo niższa akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obniżenie akcyzy dla
    > tankujących różowe samochody...

    na poczatek - podatki wogóle to zło.
    niższa akcyza ma sens bo zachęca się do kupowania niepotrzebnego produktu.

    btw. rózowego
    była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.

  • 67. Data: 2011-12-19 08:12:03
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    aha zjedź na dół tej stronki
    jest rozbicie ceny na składniki.
    porównaj "refining" dla ON i Pb.

  • 68. Data: 2011-12-19 09:21:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-19, PM <x...@w...pl> wrote:

    > ee słabiej?
    > ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
    > http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/
    >
    > ale może oni specjalnie diesla szykanują???
    > w kazdym razie na pewno zużywają go mniej (%) niż np. u nas.

    A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

    Swoja droga fajne jest to: Taxes 12-13%...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 69. Data: 2011-12-19 09:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup

    >logika jest taka, że
    >wyciskamy kaskę na przeglądach (mało)
    >wpuszczamy kase kierowców do gospodarki via gazownicy
    >resztę ściągamy akcyzą

    Tak czy inaczej - jesli kierowcy to instaluja, to znaczy ze sciagamy
    mniej :-)

    >na poczatek - podatki wogóle to zło.

    No nie - byc musza.
    Chce sie miec dobre drogi i autostrady ..

    >niższa akcyza ma sens bo zachęca się do kupowania niepotrzebnego
    >produktu.
    >btw. rózowego

    Zakladajac ze mamy jakis sens w promowaniu rozowych samochodow.

    >była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.

    Ale mogla byc uzasadniona.

    J.

  • 70. Data: 2011-12-19 09:57:57
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

    skoro praktycznie wszystkie "cywilne" samochody są na Pb to nie ma siły żeby
    było wieksze zuzycie ON (procent do Pb)
    z doświadczenia powiem ze ON nawet nie na każdej stacji jest.