  • 11. Data: 2013-12-09 12:27:37
    Temat: Re: pojemność akumulatorków w lampkach LED.
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-09 11:48:23 +0100, Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> said:

    > To masz 3 wyjścia:
    > 1. Kupić nówki, najlepiej Samsunga - może i drogie (chociaż 20zł to nie
    > jest jakiś majątek), ale mają tyle co trzeba i w wypadku latarki
    > dodatkowe kilka godzin świecenia jest tego warte.

    Generalnie ta opcja jest najrozsądniejsza, tylko jak trafić na Samsung,
    a nie na klocka z koszulką Samsung? Też trochę ruletka.

    Niekoniecznie celuję w zastosowania latarkowe. Ogólnie do własnych
    konstrukcji mobilnych.

    --
    DJ

  • 12. Data: 2013-12-09 12:30:26
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-09 12:21:26 +0100, JDX <j...@o...pl> said:

    > Pewnie ogniwa UltraFire tam
    > siedziały. :-D Nie ma cudów, chcesz mieć dobrze to musisz "przepłacić".

    Możesz również przepłacić, a potem się okaże że w środku jest... ultrafire.
    W drugą stronę też nie ma cudów. Cena w tych czasach już nie gwarantuje
    jakości.

    --
    DJ

  • 13. Data: 2013-12-09 13:22:48
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 9 Dec 2013, JDX wrote:

    > Ze dwa lata temu siostra kupiła najtańszą nową baterię (zamiennik) do
    > laptoka Lenovo. Od początku trzymała o ponad połowę krócej niż
    > oryginalna Lenovo pomimo tego, że ta nowa miała na etykiecie napisaną
    > większą pojemność niż oryginał.

    A pod etykietą były jeszcze 3 inne etykiety, im głębiej tym mniej :-)
    Ale jak działał, to i tak była jeszcze całkiem ok ;-)

    > :-D Pewnie ogniwa UltraFire tam
    > siedziały. :-D

    Na Ultrafire by się nawet nie uruchomił.
    Nawet zużyte akumulatory z laptopów nadal są o klasę wyżej od Ultrafire.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 14. Data: 2013-12-09 13:31:05
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski pisze:
    > Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiński recycling - my
    > im sprzedajemy złom, oni to rozbierają, wrzucają w koszulkę i sprzedają
    > nam z powrotem.

    Aż tak tragicznie nie jest. :)
    Na DX udało mi się kupić kiedyś ultrafire i używam ich już z dwa lata, i
    jakoś sobie radzą.
    Trzeba czytać co ludzie piszą w komentarzach, wybierać takie co mają
    realną pojemność i jest szansa na trafienie czegoś co się nadaje, myślę,
    że nawet większa niż na alledrogo.
    Choć gwarancji, nie ma żadnej.

    --
    AWa.

  • 15. Data: 2013-12-09 13:41:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-12-09 12:30, DJ wrote:

    > Możesz również przepłacić, a potem się okaże że w środku jest... ultrafire.
    > W drugą stronę też nie ma cudów. Cena w tych czasach już nie gwarantuje
    > jakości.
    Tak, tylko że "przepłacając" masz duże szanse na trafienie na porządny
    produkt natomiast "nie przepłacając" masz praktycznie pewność, że
    trafisz na UltraFire czy podobny szajs.

  • 16. Data: 2013-12-09 13:56:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    > Tak, tylko że "przepłacając" masz duże szanse na trafienie na porządny
    > produkt natomiast "nie przepłacając" masz praktycznie pewność, że
    > trafisz na UltraFire czy podobny szajs.

    Z tego co widzę, te "przepłacone" zaczynają się w okolicach $10 - czy
    za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?
    Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-12-09 14:15:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-12-09 13:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Z tego co widzę, te "przepłacone" zaczynają się w okolicach $10 - czy
    > za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?
    > Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...
    No pewnie, że można i IMO jest to mądry wybór. Właśnie dlatego, że ceny
    tych lepszych marek np. na ShitExtreme są w zasadzie takie same jak u
    nas. Ceny badziewia też mają w zasadzie takie same jak u nas (na
    Allegro). Jedyny powód aby tam kupować to to, że można tam znaleźć
    badziew który nie jest dostępny na Allegro. :-D

  • 18. Data: 2013-12-09 14:48:14
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> said:

    > Z tego co widzę, te "przepłacone" zaczynają się w okolicach $10 - czy
    > za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?

    Parę lat temu, tak ze dwa-trzy, kupowałem w batimexie małe stado 18650
    do baterii laptopowej. tak w okolicach $15/pc. Co mają na koszulkach?
    ultrafire ;)

    --
    DJ

  • 19. Data: 2013-12-09 14:59:35
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> said:

    > Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...

    Detalista kupując w Polsce może być spławiony z wpisem "towar
    użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem". Na jedno wychodzi.

    --
    DJ

  • 20. Data: 2013-12-09 17:22:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 19:19:42 +0100, ToMasz napisał(a):
    > ostatnio w ręce wpadły mi duże ilości lamp i akumulatorków. jako że
    > ciekawski jestem, zacząłem sprawdzać co i jak. okazuje się ze z tej
    > samej mocy, o wiele więcej światła daje jedna nowoczesna dioda tzw cree,
    > niż kilka np 9 diodek o standardowym kształcie.

    A moc mierzysz czy wierzysz ?

    Cree robi diody wysokiej sprawnosci, ktore daja duzo swiatla z pewnej
    mocy. Diody innych producento

    > zacząłem badać użyteczność akumulatorków aaa i 18650. co do aaa to mam
    > ładowarkę procesorową i wiem że aaa mają od 900 do 1100mah. mniej
    > więcej, bo to też zależy od stopnia rozładowania. tak czy inaczej, takie
    > ogniwa są w stanie przy prądzie 120-80ma działać przez.... 4 godzinki!

    Tak to wyglada. Dlatego sa stosowane do tylnych lampek.
    A jak jeszcze wlaczysz miganie, to dzialaja wystarczajaco dlugo.

    > Lampki które sprawdzałem mają możliwość pracy z pełną mocą
    > ok 500ma i małą 100ma.
    > na ogniwach 18500 z laptopa działają odpowiednio 2.5godizny i 10 godzin.
    > Wydawało mi się ze dłuższe rozładowanie "podniesie" pojemnośc - a tu
    > zonk - wcale nie!

    Istotnie ciekawe.
    Na pewno dobrze zmierzyles ? Tak samo ladowane ?

    > realnie 500ma przy prawie 4 volatach, daje światło mocniejsze niż
    > reflektor samochodowy !!! - z tym że nie oświetla takiej dużej
    > przestrzeni.

    No i tu jest pies pogrzebany - jak ten sam strumien swietlny skupisz
    na mniejszej przestrzeni, to bedzie jasniej.
    A inna sprawa ze dobra dioda LED ma wysoka sprawnosc i z tych 2W moga
    dawac tyle swiatla co 10-20W zarowka.

    > ale powiedzcie mi proszę jak są mierzone pojemności tych
    > akumulatorków, jeśli w warunkach laboratoryjnych uzyskuje z nowych sztuk
    > co najwyżej połowę tego co deklarują? W zegarkach ściennych je testują?

    A moze je zuzyte miales ? Ogniwo 18650 powinno miec rzedu 2Ah.

    J.