    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: polesingowiec do grania
    Date: Fri, 7 Sep 2018 19:34:42 +0200
    <pmm2ot$1o9$2@node1.news.atman.pl> <pmmp5a$o9i$2@node1.news.atman.pl>
    <pmn28g$1kb$3@node1.news.atman.pl> <pmo6bk$sln$1@node2.news.atman.pl>
    <pmojar$gg8$1@node1.news.atman.pl> <pmpb8i$v3a$1@node2.news.atman.pl>
    <pmpcpe$a8t$1@node1.news.atman.pl> <pmpdrf$r2r$1@dont-email.me>
    <pmquet$p88$1@node1.news.atman.pl> <pmr14u$fqs$1@node2.news.atman.pl>
    <pmr8ef$37i$1@node1.news.atman.pl> <pmrcba$qhr$1@node2.news.atman.pl>
    <pmrejh$9ct$1@node1.news.atman.pl> <pmrham$v31$1@node2.news.atman.pl>
    <pmrpkr$kg4$1@node1.news.atman.pl> <pmruju$bl4$1@node2.news.atman.pl>
    <pms2ue$fi7$1@node2.news.atman.pl> <pms7lr$31b$1@node1.news.atman.pl>
    <pmt8b3$g9r$1@node2.news.atman.pl> <pmtgoi$a2k$1@node1.news.atman.pl>
    <pmtkvc$e7u$1@node1.news.atman.pl> <pmto2c$h9a$1@node1.news.atman.pl>
    <pmttp8$n34$1@node1.news.atman.pl> <pmu04o$pg3$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2018-09-07 o 15:57, knrdz pisze:

    > Jasne. Jak i oni to byłoby "my, ludzie grający na pc twierdzimy". A gdy
    > się cytuję opinię zasłyszaną wygląda to tak "Ludzie grający na PC
    > twierdzą..."

    Nie było by.

    > Jeśli jest złodziejem i posłucha rady złodzieja.

    Trzeba być naprawdę niezłym kretynem aby bez sprawdzania wszystko
    co darmowe w sieci nazywać kradzieżą.
    A moze wystarczy być zacietrzewionym idiotą?

    > W pewnie 99% wystarczy. Zwłaszcza komuś szukającemu sprzętu "do grania"
    > a nie "do grania i do office'a i do photoshopa".

    Pewnie nie wystarczy.
    Nawet jak dokupisz telefon, tablet i co tam jeszcze chcesz do
    udawania stacjonarnego komputera.

> [...]
    > które zawierają multiplayer, fan wyłącznie gier singlowych za to
    > "darmowe granie po sieci" też płaci - pozbyciem się prawa własności do
    > nabytego egzemplarza gry. Jakbyś zaklinał rzeczywistość, taki jest fakt.
    > Uniknąć tego na pececie się nie da, żeby tę oczywistą niesprawiedliwość
    > minimalizować trzeba na pececie kupować wyłącznie stare gry za grosze.
    > Inaczej jest się FRAJEREM sponsorującym innych graczy (tych
    > korzystających z "darmowego multiplayera", a przede wszystkim
    > sponsorującym jak to wcześniej nazwałeś "pazerne firmy".

    Tak dla twojej informacji nie trzeba grac po sieci ani na pececie
    ani na konsoli. Ale skoro już gra ma taka opcję i tę grę mamy
    legalnie to dlaczego by nie pograć? Bez dodatkowych opłat oczywiście?

> [...]
    > kupisz mu peceta z "darmowym multiplayerem" zamiast konsoli, na której
    > za usługę multiplayer się płaci. Jedyne czego go w ten sposób nauczysz,
    > to przyzwyczaisz do bycie dymanym przez pazerne firmy które opłatę za
    > jakąś usługę pobierają w innej niż abonament formie. Na przykład za
    > "darmowy multiplayer" w pecetowych grach pobierają w formie braku
    > własności do zakupionego fizycznego egzemplarza gry. Bo według ciebie to
    > nie jest płaceniem, bo przecież nie ma abonamentu, tylko opłata z góry,
    > przy kasie w sklepie, i nie tylko od gier multiplayer i nie tylko od

    Nie pisałem że nauczy się z darmowego multiplajera.

> [...]
    > 2000, od stycznia zabiorą na Windows XP i Vista, a po 2020 roku zabiorą
    > na Windows 7.
    > Jedyne za co musi się płacić dodatkowo na konsoli, to za dostęp do
    > funkcji sieciowych, których utrzymanie nie jest darmowe, więc trzeba za
    > to płacić albo wprost - abonamentem od tych którzy chcą z tych usług
    > korzystać, albo dymając frajerów płacących 100% ceny własności gry za
    > ograniczone prawo grania w tę grę, do czasu gdy to prawo zostanie mu z
    > różnych powodów odebrane lub wygaśnie wraz ze wsparciem dla systemu

    Nareszcie przyznałeś że za grę po sieci na konsolach trzeba dopłacić
    dodatkowo. Zamiast wykręcać kota ogonem.

> [...]
    > gra w gry premierowo, a nie jak żebrak 3 lata później (wtedy i jego
    > argument o "darmowym multi" jest już o 3 lata przedawniony, bo inni
    > gracze grają już w sieci w grę o 3 lata młodszą, on musi szukać po
    > pustych serwerach innych żebraków jego pokroju). Jedynymi którzy nie
    > tracą na "darmowym multiplayerze" kosztem utraty własności gier są ci
    > frajerzy którzy biorą z połykiem to co dostają od pazernych firm i
    > kupują wyłącznie jedną grę multiplayerową co rok czy pół roku, a potem
    > graja tylko w nią aż do kolejnego zakupu. Nikomu innemu się to

    A ktoś kupuje gry z "samym singlem"?

    > Internet pamięta:
    > https://groups.google.com/d/msg/pl.comp.pecet/U36oto
    bcDDs/atZuVqJNAAAJ
    > "Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz
    > tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa"
    > https://www.youtube.com/watch?v=wdn9a-s2qc4

    I to coś wnosi do tematu wciskania komuś na siłę konsoli kiedy
    pyta o komputer? Poza przyznaniem że innych argumentów już nie masz.

    > Skąd pomysł że mam jakąś konsolę, albo że mam dziecko? Czyżbyś tak samo
    > jak opaczny zasilacz miał i wydech samochodu w drugą stronę, stąd te
    > wizje i mądrości?

    Może dlatego że rozum ci ssie na drugą stronę i zapominasz co napisałeś.