  • 32. Data: 2015-11-03 22:00:38
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wymaga, bo trzeba miec centralny, z dostepem dla policji, SG/M, sadow,
    > komornikow, ITD, itp.
    > Owszem - niby wystarczylby jeden prosty serwis www.

    No tak, jak nasz urzednik dorwie sie do budowy systemu to zaraz sie okaze
    ze jest skomplikowany, drogi i nie działa...

  • 31. Data: 2015-11-03 22:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No bo gdzie ma funkcjonariusz dowod odeslac po zabraniu ?

    Nadajesz sie na urzednika...
    Tak kreatywnie wymyslać powody, dlaczego NIEDASIE! Bezcenne...

  • 33. Data: 2015-11-03 22:16:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 21:39:58 +0100, Ghost napisał(a):
    > Ten wyróżnik jest pomocny, np. celnikom.

    Smierdzi jakas dyskryminacja.
    A tego zakazuje konstytucja RP i UE :-)

    J.

  • 34. Data: 2015-11-03 22:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 21:12:41 +0100, LEPEK napisał(a):
    > Na własny koszt. Tablice moje, więc jak 'popsuję', to mam sobie sprawić
    > nowe. To tylko kawał blachy.

    Nie "popsuje", tylko urzad ch* zamowil. Wiec urzad powinien zaplacic,
    a urzedowi dostawca :-)

    > Ale to jest aż taki problem? A poza tym - co daje obecnie rejonizacja w
    > tej kwestii?

    Rejonizacja daje tyle, ze wiadomo do ktorego urzedu sie zwrocic.
    Bez rejonizacji trzeba do centralnego, a tego nie bylo.

    > Jak ci zabrali w podróży gdzieś na drugim końcu kraju, to prośba o
    > przesłanie do 'twojej' lokalnej policji, gdzie masz bliżej. Urzędy i
    > służby są dla obywateli, a nie odwrotnie.

    Oczywiscie, ale przy tym sie pewnie czasem pomyla. A tak to szybko
    wyprostuja :-)

    > Mając, nie mając, używając służbowego, albo z wypożyczalni - jeśli
    > prowadzisz, to masz mieć OC.

    Oczywiscie. Ale mozna miec na samochod.
    Taki np autokar i trzech kierowcow - trzech ma placic OC ?

    > Ale używam jeden na raz, a płacę czterokrotnie. Gdzie tu sens (oprócz
    > ściągania danin)?

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

    > No właśnie. A i tak można sprawdzić 'w bazie'. A to, co się wozi ze sobą
    > można sobie wydrukować z dowolnymi danymi. Kompletnie bez sensu.

    No wiec sprawdzaja i puszczaja dalej.
    Albo i nie sprawdzaja, ale puszczaja :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-11-03 22:28:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 20:10:27 +0100, re napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."
    > Niekoniecznie.
    > a) na pewno bylaby za to jakas oplata ... i patrzac po obecnych -
    > porownywalna ze skladka OC,
    > ---
    > Czyli za co ?

    Za wyrejestrowanie, potem za zarejestrowanie, a znajac naszych - za
    tablice, za nalepki, za dowod :-)

    > b) miejsc by na parkingach zabraklo. No chyba, ze nie wolno by ich
    > trzymac na publicznym terenie.
    > ---
    > Naprawdę trzymałbyś swój czasowo nieużywany samochód na publicznym parkingu
    > ?

    A gdzie mam trzymac ? Nie mam stodoly, ani prywatnego parkingu :-)

    J.

  • 36. Data: 2015-11-03 22:47:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 22:24, J.F. pisze:

    > Nie "popsuje", tylko urzad ch* zamowil. Wiec urzad powinien zaplacic,
    > a urzedowi dostawca :-)
    Obecne są jakieś nietrwałe? Czemu te bez wyróżników województw miałyby
    być inne?

    > Rejonizacja daje tyle, ze wiadomo do ktorego urzedu sie zwrocic.
    > Bez rejonizacji trzeba do centralnego, a tego nie bylo.
    Nie trzeba bać się zmian na lepsze.

    > Oczywiscie, ale przy tym sie pewnie czasem pomyla. A tak to szybko
    > wyprostuja :-)
    Teraz też się pewnie czasem mylą, czasem spóźniają, czasem nawet specjalnie.

    > Oczywiscie. Ale mozna miec na samochod.
    > Taki np autokar i trzech kierowcow - trzech ma placic OC ?
    IMO jest to dużo logiczniejsze - to kierowca powoduje szkodę, nie autobus.

    > No wiec sprawdzaja i puszczaja dalej.
    > Albo i nie sprawdzaja, ale puszczaja :-)
    Albo sprawdzają i mówią - 'panie kierowco, nieczytelne, mam
    wątpliwości'. I to mimo, że ja jakoś przeczytać umiem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 37. Data: 2015-11-03 23:14:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 22:47:45 +0100, LEPEK napisał(a):
    > Obecne są jakieś nietrwałe? Czemu te bez wyróżników województw miałyby
    > być inne?

    Obecne sa dosc trwale, ale bez rejonizacji powinny starczyc na dluzej
    :-)

    > Nie trzeba bać się zmian na lepsze.

    Nie trzeba, ale pamietaj ze obecny system minister wprowadzil gdy
    w Polsce Internet jeszcze nie byl powszechny, lacza nie byly
    powszechne, komputerow bylo mniej pod strzechami, komorki GSM dopiero
    wchodzily, a kraj nie mial pieniedzy na centralna ewidencje ..

    > Teraz też się pewnie czasem mylą, czasem spóźniają, czasem nawet specjalnie.

    Ale teraz urzad moze szybko zobaczyc ze to nie jego i odeslac.

    > IMO jest to dużo logiczniejsze - to kierowca powoduje szkodę, nie autobus.

    Ale kierowca bez autobusu szkody nie spowoduje :-)
    A autobus jeden.

    Choc w sumie - trzech kierowcow, to pewnie na trzy zmiany jezdzi :-)

    > Albo sprawdzają i mówią - 'panie kierowco, nieczytelne, mam
    > wątpliwości'. I to mimo, że ja jakoś przeczytać umiem.

    No co - tak jak tablicami, wyblakle jakies, trzeba wymienic :-)

    J.

  • 38. Data: 2015-11-03 23:34:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 17:07:36 +0100, LEPEK napisał(a):

    > - ubezpieczenie OC powinno być 'na kierowcę', a nie 'na samochód' (od
    > szkód typu 'ruszył bez kierowcy i wjechał w sklep' - dobrowolne
    > ubezpieczenie)

    A to akurat to sobie może być obowiązkowe.
    Pewnie na 10 lat będzie kosztować z 50zł ;)

  • 39. Data: 2015-11-04 04:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    > Ten wyróżnik jest pomocny, np. celnikom.

    Ze co, ze jak, ze gdzie?
    To jak oni sobie z wszystkimi WE, WY itp radzą?
    Leasing sparalizował pracę celnikó?

  • 40. Data: 2015-11-04 08:43:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 23:34:11 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A to akurat to sobie może być obowiązkowe.
    > Pewnie na 10 lat będzie kosztować z 50zł ;)

    Patrz przyczepki - raczej 50 zl rocznie, a chyba nawet troche wiecej.

    J.