eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar pr?du w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pr?du w aucie
    Date: Sun, 14 Dec 2014 00:30:04 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 59
    Message-ID: <m6ii5t$2qs$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <m6f387$900$1@dont-email.me> <m6hj6p$58s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m6hjq1$f98$2@node1.news.atman.pl> <m6hodf$bop$1@usenet.news.interia.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1418513405 2908 83.15.205.22 (13 Dec 2014 23:30:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Dec 2014 23:30:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <5...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675636
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-12-13 18:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Saturday, December 13, 2014, 5:10:23 PM, you wrote:
    >
    >>> a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
    >>> a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...
    >> 10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.
    >
    > Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
    > jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.

    Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
    Nie zastanawiałem się.
    Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
    <=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
    do 700A, przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
    do 65Ah.
    Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.
    Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć. Pomimo, że
    z matematyki i fizyki byłem dobry, to było to "chwilę" temu. Teraz
    czasem nawet mam problem, jak jakieś gimnazjalne gówniarstwo przyjdzie
    po pomoc :(

    Ale w akumulatorze duże znaczenie ma oporność wewnętrzna i zdolność
    oddania dużej energii w krótkim czasie.
    A jakby go wspomóc "wiadrami" elektrolitów, tak jak samochodowe końcówki
    mocy? ;)

    >
    >> Prędzej wewnętrzny upływ w samym akumulatorze: opad masy czynnej, czy
    >> jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie.
    >> Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest
    >> nieco cieplejszy od otoczenia?
    >
    > Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.

    Słabe owszem.
    Mam jeden, który ładnie świeci całymi godzinami żarówką H4, ale nie ma
    prądu - nie jest w stanie obrócić silnika Malucha.

    A pobór prądu 10mA?
    Toż na kablach więcej chyba strat idzie.
    Po 100 godzinach teoretycznie wychodzi 1A.
    Czyli akum. 45Ah rozładowywałby się ok. pół roku. Więc jakby nie patrzeć
    - to jest prąd niewiele większy od prądu samorozładowania.

    Przy okazji:
    Jak działają "boostery"?
    To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
    odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem. Miewają takie zabawki
    na komisach samochodowych.
    Jakieś dwie przetwornice szeregowo?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: