  • Data: 2014-12-14 00:41:51
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Sunday, December 14, 2014, 12:30:04 AM, you wrote:

    [...]

    > Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?

    A znasz inny sens energii elektrycznej?

    > Nie zastanawiałem się.
    > Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
    > <=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
    > do 700A,

    Bez znaczenia - rzeczywisty prąd rozruchowy jest znacznie niższy.
    Szczególnie w kontekście współczesnych rozruszników z przekładnią
    planetarną.

    > przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
    > do 65Ah.
    > Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.

    Połowę z tego przy sprawnym silniku. Dokładniej: dwa obroty wału dla
    silnika benzynowego z zapłonem sterowanym przez czujnik związany z
    wałem silnika.

    > Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć.

    Postaraj się. Warto.

    [...]

    > Jak działają "boostery"?
    > To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
    > odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem.

    Bo tak naprawdę to potrzeba po prostu solidnie naładowanego
    akumulatora.

    > Miewają takie zabawki na komisach samochodowych.
    > Jakieś dwie przetwornice szeregowo?

    Po co? Jak mi padła Centra a do wypłaty zostały 3 tygodnie, to wpiąłem
    równolegle żelowy 7Ah - w zupełności wystarczał. Ale to silnik
    benzynowy 1.6 i rozrusznik z przekładnią planetarną.

    Uprzedzając: akumulator żelowy jest obecnie w UPSie nadal żywy a
    ratowałem się nim 5 lat temu.

    --
    Best regards,
    RoMan