  • Data: 2014-12-14 00:30:04
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
    > jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.

    Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
    Nie zastanawiałem się.
    Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
    <=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
    do 700A, przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
    do 65Ah.
    Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.
    Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć. Pomimo, że
    z matematyki i fizyki byłem dobry, to było to "chwilę" temu. Teraz
    czasem nawet mam problem, jak jakieś gimnazjalne gówniarstwo przyjdzie
    po pomoc :(

    Ale w akumulatorze duże znaczenie ma oporność wewnętrzna i zdolność
    oddania dużej energii w krótkim czasie.
    A jakby go wspomóc "wiadrami" elektrolitów, tak jak samochodowe końcówki
    mocy? ;)

    > Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.

    Słabe owszem.
    Mam jeden, który ładnie świeci całymi godzinami żarówką H4, ale nie ma
    prądu - nie jest w stanie obrócić silnika Malucha.

    A pobór prądu 10mA?
    Toż na kablach więcej chyba strat idzie.
    Po 100 godzinach teoretycznie wychodzi 1A.
    Czyli akum. 45Ah rozładowywałby się ok. pół roku. Więc jakby nie patrzeć
    - to jest prąd niewiele większy od prądu samorozładowania.

    Przy okazji:
    Jak działają "boostery"?
    To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
    odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem. Miewają takie zabawki
    na komisach samochodowych.
    Jakieś dwie przetwornice szeregowo?

    --
    Pozdrawiam.