eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar pr?du w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pr?du w aucie
    Date: Sun, 14 Dec 2014 00:41:51 +0100
    Organization: Squadack
    Lines: 57
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <3...@p...pl.invalid>
    References: <m6f387$900$1@dont-email.me> <m6hj6p$58s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m6hjq1$f98$2@node1.news.atman.pl> <m6hodf$bop$1@usenet.news.interia.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <m6ii5t$2qs$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: dvz158.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1418514112 10347 83.22.59.158 (13 Dec 2014 23:41:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Dec 2014 23:41:52 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <m6ii5t$2qs$1@usenet.news.interia.pl>
    X-Comment-To: Adam
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675639
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Adam,

    Sunday, December 14, 2014, 12:30:04 AM, you wrote:

    [...]

    >> Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
    >> jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
    > Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?

    A znasz inny sens energii elektrycznej?

    > Nie zastanawiałem się.
    > Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
    > <=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
    > do 700A,

    Bez znaczenia - rzeczywisty prąd rozruchowy jest znacznie niższy.
    Szczególnie w kontekście współczesnych rozruszników z przekładnią
    planetarną.

    > przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
    > do 65Ah.
    > Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.

    Połowę z tego przy sprawnym silniku. Dokładniej: dwa obroty wału dla
    silnika benzynowego z zapłonem sterowanym przez czujnik związany z
    wałem silnika.

    > Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć.

    Postaraj się. Warto.

    [...]

    > Jak działają "boostery"?
    > To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
    > odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem.

    Bo tak naprawdę to potrzeba po prostu solidnie naładowanego
    akumulatora.

    > Miewają takie zabawki na komisach samochodowych.
    > Jakieś dwie przetwornice szeregowo?

    Po co? Jak mi padła Centra a do wypłaty zostały 3 tygodnie, to wpiąłem
    równolegle żelowy 7Ah - w zupełności wystarczał. Ale to silnik
    benzynowy 1.6 i rozrusznik z przekładnią planetarną.

    Uprzedzając: akumulator żelowy jest obecnie w UPSie nadal żywy a
    ratowałem się nim 5 lat temu.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: