  • 11. Data: 2013-03-03 22:57:54
    Temat: Re: pomyłkowe wlanie 0,2l oleju do układu chłodzenia
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Natomiast pierwszy mechanik który zobaczy "oka rosołowe" w płynie
    > chłodniczym będzie chciał Ci rozbierać blok/głowicę i szukać pęknięcia.
    > To samo pomyśli ktoś kto kiedyś będzie chciał tu auto kupić.

    Akurat jest okazja, zeby wymienic sobie plyn. W koncu raz na kilka lat warto to
    zrobic.:) Co to za problem ?

    sz.

  • 12. Data: 2013-03-03 22:58:23
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 22:45, Tomasz Pyra pisze:

    > W większości samochodów zbiorniczek wyrównawczy nie jest włączony w obieg
    > płynu chłodzącego - jedynie korek w przypadku podciśnienia albo dużego
    > nadciśnienia wyrównuje ciśnienie ze zbiorniczkiem wyównawczym. W dodatku
    > zasysając płyn od spodu.
    >
    > Prawdopodobnie olej nadal znajduje się tylko na powierzchni, tylko w
    > zbiorniczku wyrównawczym (który mieści z 0.5l-1l).
    >
    > Najlepiej wylej wszystko ze zbiorcznika (pewnie ma osobny spust) i
    > uzupełnij płynem do chłodnic.
    >
    > Nawet jak jakieś minimalne ilości przeniknęły do układu chłodzenia, to nie
> [...]
    Dzięki za rzeczową wykładnię. Spróbuję zlać płyn z samego zbiorniczka i
    ocenię czy jest tam mieszanina oleju i płynu.

  • 13. Data: 2013-03-03 22:58:28
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > płynu chłodzącego - jedynie korek w przypadku podciśnienia albo dużego
    > nadciśnienia wyrównuje ciśnienie ze zbiorniczkiem wyównawczym. W dodatku

    raczej w mniejszosci. w wiekszosci skosnookich jest uklad taki o jakim
    piszesz. europa ma inaczej.

    > Najlepiej wylej wszystko ze zbiorcznika (pewnie ma osobny spust) i
    > uzupełnij płynem do chłodnic.

    uklad najlepiej wyczyscic woda z ludwikiem, przeplukac czysta woda a
    pozniej dopiero plyn chlodniczy. inaczej zawsze bedzie mial rosolek.

  • 14. Data: 2013-03-04 08:44:08
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Nix" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki za rzeczową wykładnię. Spróbuję zlać płyn z samego zbiorniczka i
    > ocenię czy jest tam mieszanina oleju i płynu.

    Odessać z góry, co jakiś czas jak wylezie na wierzch odsysać.
    Po jakimś czasie przed wymianą płynu zastosować preparat do mycia układu
    chłodzenia z oleju i wymienić płyn.
    Inaczej zbiornik będzie wiecznie brudny.

    Łukasz

  • 15. Data: 2013-03-04 09:59:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-03-03, Nix <v...@w...pl> wrote:

    > Węże są gumowe to wiadomo, natomiast faktycznie powinny być odporne na
    > oleje przynajmniej, bo paliwo np. PB95 to jest znacznie bardziej "żrąca"
    > niż zwykły olej no nie ?
    >
    > Zostawiłbym to faktycznie, ale nie zatkają się z czasem małe kanaliki w
    > samej chłodnicy ?

    Oczywiscie ze rozpusci weze, nie od razu ale w najmniej odpowiednim momencie
    okaze sie, ze zgubiles caly plyn i to nie teraz ale za rok dwa :-) Znam
    przypadek gdzie poszla uszczelka pod glowica i poszedl olej do ukladu chlodzenia -
    wspanialomyslny mechanik zrobil glowice a ukladu chlodzenia nie ruszal.
    Po 2 latach sukcesywnie zaczely padac weze od wody, zrobily sie miekkie i same
    pekaly np w miejscu gdzie byly zacisniete opaskami. No i nagrzewnica sie zapchala.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2013-03-04 22:23:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 marca 2013 22:12:52 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

    > Wg mnie mogą się zatkać "glutem" który zrobi się za jakiś czas z
    >
    > wszelkich brudów i tej ilości oleju... sam olej przecież chyba się nie
    >
    > rozpuści w płynie, ani płyn w oleju?
    >
    > To jest jednak hipoteza tylko, a po prawdzie to nie chce mi się tego
    >
    > ruszać, ale trochę się obawiam...

    Glikol to alkohol. W alkoholach rozpuszczają się smarowidła i przestają być tym czym
    były przed rozpuszczeniem.

  • 17. Data: 2013-03-05 00:09:29
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >ani nic się z temperaturą złego nie dzieje, ale trzeba spuścić stary płyn,
    >przeczyścić i wlać nowy ? Czy może z racji małej ilości oleju

    Jest to chyba na tyle drogi samochód, ze wydanie 200 - 300 pln. ( a może
    mniej) na czyszczenie układu chłodzenia z wymiana płynu nie zrujnuje
    portfela właścicielki. Porostu szkoda auta, stanie się cos czy nie, a po co
    ryzykować.

    Buniek

  • 18. Data: 2013-03-05 03:05:28
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 00:09:29 UTC+1 użytkownik BUNIEK napisał:

> [...]
    >
    > mniej) na czyszczenie układu chłodzenia z wymiana płynu nie zrujnuje
    >
    > portfela właścicielki. Porostu szkoda auta, stanie się cos czy nie, a po co

    Samochód zrobił 400 kilometrów. Już pozamiatane. W układzie nie ma oleju bo się
    rozpuścił w glikolu. Z czego go czyścić? Nie ma żadnego ryzyka i nie potrzeba wydawać
    pięciu złotych. Wiem ze nie swoje to się dobrze wydaje. Kiedyś był temat czy w
    samochodzie który stał dwa lata coś robić przed próbą odpalenia. paru idiotów
    napisało że trzeba bezwzględnie wymienić płyny. tak samo w tym temacie. Węże popękają
    itp. Sporo czasu spędziłem na zawodowym naprawianiu samochodów. Różne cuda wtedy
    widziałem. Ale żadnego pękniętego węża od tego że poszedł olej do wody. Glikol jest o
    wiele agresywniejszy dla gumy od oleju silnikowego. Jak guma wytrzyma glikol to olej
    też wytrzyma. Obydwie substancje to węglowodory. To czy zmieni strukturę zależy od
    wielkości cząsteczki. Glikol ma sporo mniejszą. Degradacja to nie cud tylko zjawisko
    fizyczne. Cząsteczki tego co degraduje wchodzą pomiędzy cząsteczki gumy. Jak już w
    nich siedzi glikol to nie ma miejsca dla oleju. Co innego wsadzić takiego nowego węża
    do oleju. Zrobi się miękki i spuchnie trochę. Zmniejszy wytrzymałość ale nie uszkodzi
    pod względem chemicznym gumy. Żeby uszkodzić potrzebny jest rozpuszczalnik
    rozpuszczający gumę. Olej silnikowy nim nie jest. Tak to działa.

  • 19. Data: 2013-03-05 09:36:42
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-05 03:05, k...@g...com pisze:

> [...]
    rozpuszczający gumę. Olej silnikowy nim nie jest. Tak to działa.

    A więc reasumując:
    Całe 200ml oleju znalazłem faktycznie tam gdzie go wlano, więc
    faktycznie olej się dalej nie dostał!!!! "Rosołku" więc nie ma :)

    Tak więc sprawa załatwiona, dzięki wszystkim za pomoc !
    pzdr! Nix