  • 191. Data: 2015-11-24 02:31:49
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.2127034844197845370@news.neostrada.pl
    > :-)
    >
    > Bredzisz, uszkodzenie sprawia, że sprzęt ma mniejszą wartość ale nie
    > zerową. To kalitalistyczno-imperialistyczna manipulacja wmawia celowo
    > ludziom, że coś zepsute jest nic warte, po ty by czerpać zyski z
    > utylizacji i re-use.

    Dla *użytkownika* urządzenie którego nie można użyć ma zerową
    wartość. Dla recyklera może ono mieć jakąś wartość ale nie dla
    użytkownika.

  • 192. Data: 2015-11-24 02:33:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dlatego te kilkadziesiąt zl powinno być zwracane przy oddaniu sprzętu, a
    > nie za darmo.

    Ale te kilkadziesiąt złotych zostanie skonsumowane przez
    proces przyjmowania i składowania złomu...

  • 193. Data: 2015-11-24 02:36:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Faktem jednak jest, że z litra benzyny jest zawsze tyle samo dwutlenku
    > węgla. Ile dokładnie, nie chce mi się teraz liczyć.

    O ile zakładasz spalanie stechiometryczne, a przecież nigdy nie jest takie.

    > Więc czy się opisze samochód w litrach (benzyny) na setkę,
    > czy w kilogramach (CO2) też na setkę -- na jedno wychodzi.
    > Przeliczenie równie proste, co z centymetrów na cale.

    Absolutnie nie ! Odchyłka aktualnego stosunku składu mieszanki
    od składu idealnie stechiometrycznego zmienia się w czasie
    jazdy i zależy od wielu, wielu czynników, a więc nie takie proste.

    > Chyba że podawanie gramów węgla na kilometr jest amerykańskim
    > pomysłem -- to by było logiczne, bo tam zużycie paliwa podaje się
    > w milach z galona, więc wzajemne relacje nie są takie proste.

    Generalnie wszystko to jest proste jak metr sznurka w kieszeni :-)

  • 194. Data: 2015-11-24 02:41:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message
> [...]
    ps.com...

    > Ale wiesz, ważne jest nie to, żeby każde urządzenie padło powiedzmy 3
    > miesiące po gwarancji. Ważne, żeby dość ich padło np w przeciągu 2
    > kolejnych lat. Z punktu widzenia producenta istotna jest statystyka, a
    > nie uwalanie każdego urządzenia.

    Tak, i jak na razie nie bardzo sobie radzą ze statystyką aby
    jak najmniej padało sprzętu w pierwszych dwu latach
    eksploatacji.

    > Nie, takich rzeczy nie daje się byle komu, i nie bardzo wiem dlaczego
    > tak akurat chcesz to przeprowadzić?

    O tym bowiem pisał bezwstydnie sundayman.

    > Jasne. Dlatego np w nowej pralce zamek bębna jest tak zrobiony, że po
    > jakimś czasie musi się otworzyć w trakcie wirowania? W starej było to
    > zrobione nie tylko poprawnie, ale i elegancko. Na dodatek jest bardziej
    > skomplikowany niż był i na pewno więcej kosztuje, bo ma dodatkowe
    > elementy. Skutki nawet trudno mi sobie wyobrazić, bo na obudowie pralki
    > to się może nie skończyć. No chyba że dekle bębna po prostu zgniecie,
    > ale blacha solidna, więc nie wiem.

    Jaki cel ma ten paragraf opisujący pojedynczy epizod skoro
    podkreślasz tak mocno wyżej, że mowa o *statystykach*?

    A co do pralek, mają one zamki nie tylko blokujące otwarcie
    pralki w czasie prania ale i kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu
    wszelkiego zasilania a nawet wyjęcia wtyczki z gniazdka ścianie.
    Jak Cię interesuje jak się to robi to zachęcam do pogooglania,
    konstrukcja takiego zamka jest moim zdaniem bardzo pomysłowa,
    prosta aczkolwiek przy tym bardzo interesująca.

  • 195. Data: 2015-11-24 02:42:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:n2vioa$9d5$1@mx1.internetia.pl...
    > ta logika bierze w łeb gdy wszyscy producenci robia tak samo. Zatem co
    > robie gdy sie popsuje? Kupuję najtanszą dowolnego producenta. Ale gdyby
    > pojawil sie taki z 10letnia gwarancją to kupie drożej u niego.
    > ---
    > Gwarancję dzisiaj można kupić. Może nie 10-letnią, ale 5-cio już tak.

    I to, że istnieją na rynku takie firmy które za marne grosze sprzedają
    tego typu gwarancje i nie bankrutują przy tym właśnie jest jednym
    z wielu dowodów na to, że celowe postarzanie jest totalną bzdurą.

  • 196. Data: 2015-11-24 04:12:45
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 14:06:06 UTC-8 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    [...]
    > Ale niedługo potem zobaczyłem, że źle odczytałem i cena była 2 złote. czyli
    > Farnell jest daleki od przebicia "koników" od książek szkolnych, choć Tenże
    > operuje w PLN, nie PLZ...

    Digikey ma po 4 dolce (netto):
    http://www.digikey.com/product-detail/en/2N3772G/2N3
    772GOS-ND/918207

    Zatem cena z TME jest sensowna.
    AVT albo wyprzedaje to po 3 złote, bo im leży od 10 lat i nikt nie chce tego
    kupować, albo kupuje je w jakiejś szopie w Shenzhen.

    A Farnell to Farnell, potrafią mieć dość niespodziewane ceny;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 197. Data: 2015-11-24 09:45:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Aluminium wrednie sie utlenia na stykach.

    Jeśli mnie pamięć nie myli, to ze 20 lat temu był o tym artykuł
    w Radioelektroniku i podawali to za spore osiągnięcie.

    > O ile tam w ogole byly jakies uklady, a nie same tranzystory ... wtedy
    > sie da :-)

    Nie mam pojęcia, co tam wsadzili, ale to jednak lata 70-te.
    Znacznie wcześniej do sterowania Saturnem V wymyślili ceramiczne
    scalaki SMD *spawane* do płytki drukowaniej, a dekadę później
    by im zostały tylko tranzystory? Nie sądzę. :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=vZhRbzDZIDw

    > A i tak prymitywne :-)

    Dwanaście komputerów działających do dziś poza granicami
    Układu Słonecznego. Fakt, prymitywizm nieporównywalny
    z osiągnięciami wiodących zakładów ELWRO i CEMI. :-)))

    > Wzmacniacze magnetyczne wymagaja generatora ...

    Technicznie rzecz biorąc, to wymagają źródła prądu zmiennego,
    a nie generatora. Generatorem jest najprościej, ale jak się
    *bardzo* uprzesz, to możesz ponownie skorzystać z nieliniowości
    rdzenia i sobie ten sygnał wytworzyć powielaczem parametrycznym
    z częstotliwości sieciowej. Tak sobie praktyczne, ale wykonalne.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 198. Data: 2015-11-24 10:57:52
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 07:12, Pszemol pisze:

    > Tylko nie mów mi, ze wierzysz w te brednie w postarzanie
    > i celowanie producenta na awarie po gwarancji... :-)

    a tego pewnie ze względów technologicznych nie dało się inaczej
    zaprojektować?

    https://www.youtube.com/watch?v=bbP9jbeDSg0#t=104

  • 199. Data: 2015-11-24 12:02:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Dla *użytkownika* urządzenie którego nie można użyć ma zerową
    > wartość. Dla recyklera może ono mieć jakąś wartość ale nie dla
    > użytkownika.

    O ile to różne dwie osoby.
    Mam urządzenie, używam.
    Psuje się.
    Rozbieram.
    Wykorzystuję sprawne części.
    Czyli w każdym momencie, ma ono dla mnie wartość (choć może nie wprost),
    nawet będc w stanie bezużyteczności.
    Ale tak w ogóle, to się w zasadzie zgadzam.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 200. Data: 2015-11-24 12:06:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

    > O ile to różne dwie osoby.

    Mówię o roli - jeśli jeden człowiek pełni dwie rolę to co innego.

> [...]
    > nawet będc w stanie bezużyteczności.
    > Ale tak w ogóle, to się w zasadzie zgadzam.

    Pełnisz wtedy rolę recyklera i serwisanta.