    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Date: Wed, 23 Nov 2016 11:39:26 +0100

    Pan Grzexs za wp.pl donosi:

    > Otóż zapis numery, który jednoznacznie kojarzy się z telefonami
    > komórkowymi, w czasie wpisywania do telefonu zamienia swój zapis
    > na numer stacjonarny z kierunkowym 89 - czyli dawnego województwa
    > olsztyńskiego.
    [...]
    > Jak udało nam się ustalić numer należy do wirtualnego operatora
    > LoVo sp. z o.o. i jest traktowany jako usługa premium.

    Na jakiej zasadzie jest "traktowany"? Wiadomo, że istnieją "numery
    premium", ale nie ma "linii premium". To znaczy, że gdy ktoś wybierze
    numer, dajmy na to, 700-HOT-SEX, to dzwoni gdzieś telefon podłączony
    do najzwyklejszej linii PSTN, u operatora VoIP albo komórkowego.
    W dodatku ma on też swój zwyczajny numer. Opłata premium pobierana
    jest za połączenie *z numerem premium* (i przekierowanie), a nie za
    połączenie z konkretną linią czy telefonem.

    Wydaje mi się, że istotnym elementem prowadzenia takiego biznesu
    jest utajnienie głównego numeru. Bo jak ktoś go zna i zadzwoni,
    to połączenie będzie zrealizowane w normalny sposób, po normalnych
    stawkach, a właściciel figę za to dostanie.

    Jeśli nie jest to próba wyłudzenia pieniędzy, to co w takim razie?
    Może walka jednych oszustów z drugimi? Ktoś celowo publikuje numer
    do konkurencji, by ci z uciechą odbierali i myśleli, że coś na tym
    zarabiają?

    --
    Jarek