    From: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: problem z baterią (ThinkPad R61)
    Date: Wed, 1 Apr 2009 11:47:51 +0200

    Użytkownik "Maciej Gawinecki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1f3820b7-fb78-4422-a7ca-09e6caf6f67d@w9g2000yqa
    .googlegroups.com...
    >Witam,

    >Jestem użytkownikiem Lenovo ThinkPad R61i. Mam znany użytkownikom
    >laptopów Lenovo problem z zasilaniem (informacja z Power Manager):
    >A battery error has occurred. The battery cannot be
    >charged. Replace the battery.

    Jesli liczyć wszystkie thinkpady to mialem w rękach 4 sztuki w okresie
    ostatnich 5 lat i zaden tego obiawu nie miał, więc chyba nie ejst to znany
    uzytkownikom problem. Zgadzam sie też z kolegami że ilość cykli ładowania
    twej baterii wskazuje na to że ją poprostu intensywność pracy zajechała.

    Ja w swoim R50 kiedyś po 3 latach miałem tych cykli ok 280 i bateria po tych
    3 latach pozwalała na pracę z wifi i przygaszonym lekko podswietleniem
    przez ok 4 godziny. Teraz meczę nieco bardziej R60, ok 300 cykli przez 1,5
    roku i wiem że skracam czas zycia tej baterii.

    Na przyszłość oczywiście jeśli to możliwe staraj się nie doładowywać ciagle
    baterii -pracuj pełnymi cyklami tj. jak pracujesz na baterii to do momentu
    kiedy system da ci znać że masz doładować, każdy cykl ładowania nawet taki
    30 minutowy jest liczony