  • 31. Data: 2012-02-14 16:09:26
    Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 16:04, p 47 pisze:

    > Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy
    > rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie
    > mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten
    > się nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!

    Ale ja o tym wlasnie ciagle pisze. Poza tym zauwazalnie wieksze obroty
    wykazuje rozrusznik podlaczony do sporego akumulatora co, w polaczeniu z
    dlugotrwalym "chechlaniem" motocykla przeklada sie na szybsze zmeczenie
    sprzegielka rozrusznika.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 32. Data: 2012-02-14 16:10:52
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 16:25, Piotr Rezmer pisze:

    > Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi
    > silnikowi.

    A w czym ma niby zaszkodzic silnikowi ? Natomiast wydzialem kilka
    przypadkow gdy uparte odpalanie z samochodowego aku opornego motocykla
    zabilo skutecznie sprzegielko rozrusznika i ugotowalo sam rozrusznik.

  • 33. Data: 2012-02-14 16:47:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-14 17:09, Kuczu pisze:

    > Ale ja o tym wlasnie ciagle pisze.

    Guzik prawda. Pisałeś, że podłączenie akumulatora zepsuje motocykl.
    Teraz się okazuje, że to nie akumulator go może zepsuć, a człowiek. To
    spora różnica, nie?

  • 34. Data: 2012-02-14 17:10:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 17:47, Marcin N pisze:

    > Guzik prawda. Pisałeś, że podłączenie akumulatora zepsuje motocykl.
    > Teraz się okazuje, że to nie akumulator go może zepsuć, a człowiek. To
    > spora różnica, nie?

    Przykro mi ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem.

  • 35. Data: 2012-02-14 20:19:49
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-14 15:04, AZ pisze:

    > Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż
    > w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.

    Widac dla kawasaki ma byc limited edyszyn, czyli dla ograniczonych :)

    > Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

    Wiecej niz odbiornik moze zuzyc ?

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 36. Data: 2012-02-14 20:50:35
    Od: zefir <z...@s...pl>

    > Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż
    > w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.

    > Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

    Czy jeśli podłączę do gniazdka elektryczny grzejnik to popłynie przez
    niego prąd, taki jaki są w stanie dostarczyć przewody do gniazdka czy
    taki jaki wynika z mocy grzejnika i napięcia zasilającego?

    --
    pzdr.
    zefir

  • 37. Data: 2012-02-14 21:03:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 21:50, zefir pisze:

    > Czy jeśli podłączę do gniazdka elektryczny grzejnik to popłynie przez
    > niego prąd, taki jaki są w stanie dostarczyć przewody do gniazdka czy
    > taki jaki wynika z mocy grzejnika i napięcia zasilającego?

    Wszyscy macie racje. Tyle ze zapominacie o jednej waznej kwestii.
    Rozrusznik na aku motocyklowym dziala ze swoja max moca przez kilka
    poczatkowych sekund. Potem aku slabnie i rozrusznik pracuje z moca coraz
    mniejsza. Z aku samochodowym pracuje na pelnej mocy dluuugo, do czego
    zreszta nie jest przystosowany. Stad pojawiaja sie problemy z
    odprowadzeniem z niego ciepla i z wytrzymaloscia sprzegielka rozrusznika.

    Na ogol jest tak ze chlopaczek probuje odpalic swojego rumaka po zimie z
    aku w motocyklu. Kreci kreci i kreci az wyczerpie aku. Wiec
    tata/wujek/kolega/chlopak podjezdza autkiem, biora kable rozruchowe i
    katuja motocykl z aku samochodowego az silnik zaskoczy albo znudzi sie
    chlopaczkowi lub ktos inteligentniejszy od reszty wpadnie na mysl ze cos
    chyba jest nie halo skoro ruina nie chce zyc.

  • 38. Data: 2012-02-14 23:00:37
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    >poczatkowych sekund. Potem aku slabnie i rozrusznik pracuje z moca coraz
    >mniejsza. Z aku samochodowym pracuje na pelnej mocy dluuugo, do czego

    Chcesz powiedziec, ze amerykanskie rozruszniki motocyklowe maja
    wytrzymalosc obliczona wylacznie na permanentna pracę ze zdechlym
    akumulatorem?;)
    Ogolem rozruszniki nie sa przewidziane do pracy ciaglej, wiadomo, ale
    z czysto mechanicznego punktu widzenia praca z nominalnymi obrotami
    przez dwie lub trzy "chwile" zamiast jednej, mniej zaszkodzi niz
    bezowocne rzepolenie na szybko zdychajacym akumulatorze az do jego
    padu a potem zas od nowa...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 39. Data: 2012-02-14 23:02:09
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-15 00:00, Jacot pisze:

    > Chcesz powiedziec, ze amerykanskie rozruszniki motocyklowe maja
    > wytrzymalosc obliczona wylacznie na permanentna pracę ze zdechlym
    > akumulatorem?;)

    A jakie to te amerykanskie ?

> [...]
    > przez dwie lub trzy "chwile" zamiast jednej, mniej zaszkodzi niz
    > bezowocne rzepolenie na szybko zdychajacym akumulatorze az do jego

    A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
    miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

  • 40. Data: 2012-02-15 07:06:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 00:02, Kuczu pisze:

    > A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
    > miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

    Czy różni się pod tym względem od rozrusznika samochodowego?