  • 21. Data: 2012-02-14 06:09:33
    Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
    > wlasnego motocykla nie bede polemizowal. Jesli dla kogos problemem jest
    > oproznienie gaznikow przed zimowaniem motocykla, prawidlowe naladowanie
    > akumulatora przed wiosennym odpaleniem i nauczenie sie uzywania pozycji
    > PRI w kraniku to juz nie moj problem.

    Gaźniki...? Co to kurwa jest? :-P

    --
    _______
    Songoku

  • 22. Data: 2012-02-14 07:01:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-13 22:50, Kuczu pisze:

    > Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
    > wlasnego motocykla nie bede polemizowal.

    Zdradź mi, dlaczego uruchamianie silnika z bardziej pojemnego
    akumulatora jest dowodem niskiej kultury technicznej.

    Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
    12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
    sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
    szkody. Mylę się?

  • 23. Data: 2012-02-14 13:32:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 08:01, Marcin N pisze:

> [...]
    > 12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
    > sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne

    Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
    Amperach.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 24. Data: 2012-02-14 13:36:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 02:32 PM, Kuczu wrote:

    > Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
    > Amperach.

    Ale to jak masz naprawdę dobre kable, bo na tych marketowych za 10 PLN
    spokojnie większego prądu nie osiągniesz. Ja przedwczoraj paliłem na
    dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2012-02-14 13:42:36
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-14 14:36, AZ pisze:
    > Ja przedwczoraj paliłem na
    > dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)

    Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!

    pozdr
    newrom
    PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
    odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 26. Data: 2012-02-14 14:04:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:

    > Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!

    Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż
    w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.

    > PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
    > odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?

    Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2012-02-14 15:04:21
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
    > Amperach.

    Słusznie napisałes! Tyle, ze nie wyciągnąłes z tego prawidłowych wniosków!
    Wymagany max. prąd rozruchowy akumulatora wynika z potrzeb odbiornika, tj
    rozrusznika określonych w zasadzie jego konstrukcją. Jesli akumulator ma za
    mały nominalny dop. prąd rozruchowy, albo jest juz zużyty, albo jest b.
    zimny to nie jest w stanie dostarczyc rozrusznikowi pradu o natężeniu takim,
    jaki jest wymagany do jego prawidłowej pracy. Rozrusznik za słabo "kreci".
    Wówczas w czasie rozruchu wystepuje też nadmierny spadek napięcia na oporze
    wewnętrznym takiego akumulatora i podawane napięcie do układu zapłonu moze
    byc zbyt niskie, aby wygenerować iskrę o wystarczającej energii.
    W takiej sytuacji zapalanie motocykla z akumulatora o większej pojemności i
    większym dopuszczalnym prądzie rozruchowym od nominalnego, zainstalowanego
    normalnie w motocyklu może pomóc.- rozrusznik spokojnie może "pociągnąć" z
    niego cały wymagany przez siebie prąd rozruchowy, a mimo to spadek napięcia
    bedzie tak mały, ze nie spowoduje to pogorszenia iskry.
    Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy
    rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie
    mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten się
    nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!

  • 28. Data: 2012-02-14 15:25:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    AZ pisze:

    > Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

    Akurat prawda jest po obu stronach. Prąd rozruchowy (prąd wyładowania)
    akumulatora - określany przykładowo w temp. -18 stopni do spadku
    napięcia do 8,4V. Z drugiej strony - prąd pobierany przez rozrusznik.
    Ważne żeby aku było w stanie dać conajmniej taki prąd jak wymaga rozrusznik.
    Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi
    silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator +
    regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się
    nie stanie - nie wiem.
    Pamiętajmy, że są również motocykle turystyczne które wykorzystują
    rozrusznik jako napęd wstecznego biegu. Czyli teoretycznie niekoniecznie
    rozrusznik jest elementem który powinien się przegrzewać.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2012-02-14 15:29:31
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż w
    > Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.

    > Raczej maksymalny jaki może dać źródło.
    >
    > --

    NIe!! Maksymalny prad , jaki może dac źródło płynie tylko wówczas, gdy
    źródło zewrzemy na krótko. Wtedy to wielkość tego prądu ograniczy wyłącznie
    opór wewnętrzny źródła.
    Gdy podłączymy do tego źródła odbiornik o okreslonym oporze to opór ten
    (plus jak zawsze dodatkowo opór wewnętrzny źródła) okresla wtedy wielkość
    prądu płynącego w takim obwodzie. Jesli odbiornik ma opór większy od zera to
    oczywiście wówczas płynacy prad MUSI byc mniejszy od maksymalnego.

  • 30. Data: 2012-02-14 15:34:25
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:jhdueh$40j$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator +
    > regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się nie

    Sądzę, że nic nie powie, bowiem napięcie zarówno duzego, jak i małego
    akumulatora w spoczynku powinno nie przekraczac napięcia dopuszczalnego.
    Przy poborze prądu rozruchu napięcie wyjściowe akumulatora duzego spadnie
    mniej, ale to jest własnie korzystne.