    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problemy z falownikiem
    Date: Tue, 29 Dec 2009 15:18:00 +0100

    RoMan Mandziejewicz schrieb:
    > Hello Waldemar,
    >
    > Tuesday, December 29, 2009, 2:01:46 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wymyślasz dość skomplikowane diagnozy dla braku napięcia na szynie
    > DC. A właściwą wtyczkę do właściwego gniazdka włożyli? A włącznik we
    > właściwej pozycji? (jechałem kiedyś 200km łącznie, żeby monitor
    > włącznikiem włączyć) Bezpieczniki całe? Prostownik nie odparował?

    > Uszkodzenie rezystora nie skutkuje brakiem napięcia na szynie.

    to jest właśnie uroda diagnostyki zdalnej. Na wejściu falownika jest
    230V, jak bozia przykazała. Zasilanie mamy jednofazowe 230V/35A 60Hz, wg
    specyfikacji dozwolone.
    To, że nie ma napięcia na szynie DC to jest konsekwencja jakiegoś
    uszkodzenia. Albo odparował prostownik, albo bezpieczniki między
    prostownikiem a mostkiem, albo mostek albo kombinacja powyższego.
    Kwestia tylko dlaczego tak się stało. Falownik ma prawie trzykrotny
    zapas mocy w stosunku do silnika, który też nie jest wyżyłowany. Czas
    pracy góra 1h i to nie pełną mocą. Czyli coś się musiało dziwnego
    wydarzyć. Urządzenie pracuje od 2 lat, chyba max. 20h pracy, nie więcej.

    Mój pomysł z rezystorem jest taki, że w przypadku przerwy energia
    hamowania nie ma gdzie się podziać i mostek musi robić za rezystor. To
    mogło doprowadzić do uszkodzenia mostka i w konsekwencji wywalenia
    bezpieczników na szynie DC. Ale to takie pokrzykiwanie we mgle.

    Waldek