    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problemy z falownikiem
    Date: Tue, 29 Dec 2009 15:41:15 +0100

    > Czołem grupo!
    >
    > Aktualnie mam w robocie problem z napędem krzesełka obrotowego. Krzesło to
    > jest napędzane silnikiem prądu stałego z komutacją hallotronową.
    > Konkretnie jest to falownik XLS-230-40-R z silnikiem 400STK2M firmy
    > Coupley, ale to nie całkiem ważne. Problemem jest to, że falownik trafił
    > szlag, konkretnie diagnoza mówi, że nie ma napięcia na szynie DC.

    hmm, nie wiem jak w Twoim przypadku, ale np. niektóre [wszystkie?] falowniki
    AC mają zabezpieczenie w przypadku gdy rezystor hamujący (zewnętrzny) ma
    przerwę, po prostu się wyłączają nie dopuszczając do uszkodzenia,
    być może gdzieś wewnątrz jest jakiś bezpiecznik na płytce mocy, miałem taki
    przypadek że właśnie jeden z trzech bezpieczników [urz. 3 faz.] padł -
    bezpieczniki były Bussmann-a w jakimś standardzie brytyjskim czy
    amerykańskim, po wymianie poszło bez problemów,
    brat