    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radiotelefony
    Date: Tue, 7 Feb 2017 12:38:47 +0100

    Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:o7c5ls$ou8$1@news.chmurka.net...

    > http://www.grupazue.pl/oferta/produkcja-urzadzen/sys
    tem-podczerwieni
    > w prezentacji jest info, że z zabezpieczenia to CRC i unikalny numer
    > seryjny.

    Tak... na sztywno pewnie zaszyte...
    Odporne na zakłócenia radiowe? Hmm... to też się da zakłócić, tylko może
    bardziej kierunkowe jest, więc z natury, a nie z cyfrowości, mniej wrażliwe
    na postronne emisje.

    > Pewnie dla entuzjasty jakim okazał się ten chłopak, uzyskanie i
    > sklonowanie tego numeru seryjnego nie stanowiło problemu.
    >
    > http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/jak-14-latek-spo
    wodowal-katastrofe,1602388,art,t,id,tm.html

    W jednym z odcinków programu Detektywi (odpączek W11) była sprawa, która,
    mimo zdecydowanych różnic, miasto, szczegóły, itd, została od razu przeze
    mnie rozpoznana.
    Jest, znalazłem... http://detektywi.tvn.onet.pl/1506202,archiwum.html
    odcinek 429 "Tramwajarz".

    > To jeden z podstawowych sygnałów związanych z bezpieczeństwem ruchu. Może
    > go nadać zarówno dyżurny jak i maszynista (jego maszyna też sie
    > zatrzymuje) Unieruchamia natychmiast wszystkie pociągi w zasięgu, dopiero
    > później są pytania po co, kto, dlaczego, czy zasadne.

    Ano właśnie. Zastosowanie tutaj podczerwieni IMO to jak skórka za wyprawkę,
    mnostwo kosztów i kłopotów, a efekt wątpliwy. Już lepiej chyba narazić sie
    na fałszywe zatrzymanie radiem, niż nie zatrzymać się, bo emiter
    podczerwieni nie trafił w czujnik, bo albo zboczył, albo np., wielka ulewa,
    czy śnieżyca i wiazka się rozeszła po opadach, do celu juz. nie docierając.

    > Jak tylko masz nadajnik, to wysyłaj, pamiętając o konsekwencjach:
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/radio-stop-
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    Może lepiej niech niegrzeczne dzieci nie bawią się złymi zabawkami?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.