eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmap › Re: reczne rotowanie bitmap
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
    Date: Fri, 30 Mar 2012 18:20:16 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <jl4mg3$fm2$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
    <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1333124419 16066 85.222.69.144 (30 Mar 2012 16:20:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 16:20:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    In-Reply-To: <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196446
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
    > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
    >>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
    >>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
    >>>
    >>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
    >>>
    >>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
    >>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
    >>>
    >>> cos sin
    >>> -sin cos
    >>>
    >>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
    >>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
    >>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
    >>
    >>
    >> Bo robi sie to odwrotnie.
    >>
    > kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
    > - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki

    Głupoty opowiadasz. Obie wersje są tak samo szybkie. W obu wersjach,
    jeśli masz obrót bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.

    Mówiłem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
    potem robisz tylko dodawania i ewentualnie średnie.
    Nawet sin i cos mozesz nie trzymać jako zmiennoprzecinkowe,
    ale jako stały przecinek i robić odpowiednie przesunięcia bitów.

    Robiąc 'od dupy strony' będziesz miał czarne (czy jakiego tam koloru
    masz tło) plamy i nic na to niskim nakładem nie poradzisz:)

    pzdr
    bartekltg



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: