eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmap › Re: reczne rotowanie bitmap
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
    Date: Fri, 30 Mar 2012 16:27:54 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 47
    Message-ID: <jl4mua$abl$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
    <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl> <jl4mg3$fm2$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333124874 10613 172.20.26.236 (30 Mar 2012 16:27:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 16:27:54 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.62.77.130
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196447
    [ ukryj nagłówki ]

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
    > > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    > >
    > >> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
    > >>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
    > >>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
    > >>>
    > >>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
    > >>>
    > >>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
    > >>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
    > >>>
    > >>> cos sin
    > >>> -sin cos
    > >>>
    > >>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają
    artefakty
    > >>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
    > >>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
    > >>
    > >>
    > >> Bo robi sie to odwrotnie.
    > >>
    > > kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
    > > - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
    >
    > Głupoty opowiadasz. Obie wersje są tak samo szybkie. W obu wersjach,
    > jeśli masz obrót bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.
    >
    > Mówiłem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
    > potem robisz tylko dodawania i ewentualnie średnie.
    > Nawet sin i cos mozesz nie trzymać jako zmiennoprzecinkowe,
    > ale jako stały przecinek i robić odpowiednie przesunięcia bitów.
    >
    > Robiąc 'od dupy strony' będziesz miał czarne (czy jakiego tam koloru
    > masz tło) plamy i nic na to niskim nakładem nie poradzisz:)
    >
    nie tak samo szybkie tylko tak samo wolne (zobacz jak to dziala pod
    linkiem wyzej) - pod drugim linikiem jest dyskusja nt czegos co
    w demoscenie nazywa sie rotozoomer - bede musiec sie troche
    pomeczyc i zobaczyc czy uda mi sie to zmusic do dzialania


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: