  • Data: 2016-07-17 23:58:23
    Temat: Re: rejestracja kart sim pytania
    Od: Kubuś Puchatek <p...@s...las> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Jul 2016 23:34:20 +0200
    Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.

    Nie mierz wszystkich swoją miarą. To, że Ty rozdajesz swoje dane
    osobowe na lewo i prawo, to nie znaczy że każdy musi.

    > Gdyby od początku były rejestrowane, to nikt by nie krzyczał tylko
    > uważał, że tak ma być.

    A gdyby babcia miałą wąsy, to by była dziadkiem.

    > Mam prepaida i w najbliższym czasie go zarejestruje, poczekam tylko
    > aż operatorzy nakręcą więcej "prezentów" dla rejestrujących bo
    > dlaczego miałbym nie skorzystać?

    Jak myślisz, dlaczego im tak zależy? Równie dobrze mogliby wszystko
    popieprzyć, tylko rzucać spotami reklamowymi "rejestrujcie albo ban". A
    tak to będą w posiadaniu jednych z nwiększych baz danych
    teleadresowych, skojarzonych z imieniem i nazwiskiem, które spokojnie
    można odsprzedawać firmom trzecim i robić dowolne targetowanie oraz
    całą masę innych rzeczy o których ani ja, ani Ty nie mamy pojęcia.

    > Kiedyś w SimPlusie można było zarejestrować numer przez EBok,
    > zrobiłem to bez żadnych oporów, i teraz też jak znajdę chwilę pójdę
    > do salonu bo mam gdzieś tą hipotetyczną "inwigilację"

    To po co się rejestrujesz drugi raz, hm?

    > To samo z Win 10 - ludzie nic tylko o inwigilacji pieprzą w tym
    > systemie a nie widzą tego, że Win 7/8 prawie (a nawet bez "prawie")
    > te same dane o nich posiada, jednak win 7/8 jest "cacy" a Win 10 "bee"

    No i tu wchodzisz na zupełnie inny temat.
    Sam nie mam Windowsa u siebie w domu pod żadną postacią, ale zajmuję
    się tymi systemami w razie potrzeby. Jako jedna z pierwszych osób w
    Polsce zainstalowałem go pod KVMem. Coś mnie jednak tknęło na podstawie
    doniesień od ludzi testujących Technical Preview, by cały ruich
    pomiędzy maszyną a siecią nagrać. Skala *inwigilacji* w porównaniu do
    tego co robił Windows 7 jest jak porównywanie mandatu od sierżanta
    Andrzeja Bagiety za piwko nad Wisłą do pałowania w PRLu przez wszelakie
    oddziały MO. To co robił Windows 7 to była *telemetria*. Wysyłane były
    jedynie szczątkowe dane w wypadku wyłożenia się jakiegoś programu
    (słynne "aplikacja kołekwnosie.exe przestała działać...") lub
    aktualizacji Windows. To co robi Windows 10 pod płaszczykiem "poprawy
    jakości użytkownika" wykracza znacznie poza ten schemat. Napisano o tym
    wiele artykułów w wielu językach, więc zapraszam. Internet stoi
    otworem, niekoniecznie zawsze tym przednim.

    > U siebie w Win 10 i 7 żadnej inwigilacji nie wyłączam, bo po co, co
    > mi to zmieni?

    Z poziomu "panelów sterowania" (są już chyba trzy, bo jeden to za mało)
    nie zrobisz tego - przełączniki są tam tylko dla ozdoby.
    Z poziomu programów osób trzecich możesz to zrobić tylko w części.
    Jedyną sensowną metodą jest zmiana pewnych wartości rejestru plus
    porządny firewall _poza_ maszyną na której uruchamiamy taki system.
    Ale skoro lubisz być dojony - proszę bradzo.

    Jeszcze tylko napomknę, że "doniesienia" o "inwigilacji" w Windows <=7
    są pochodną backportów mechanizmów z W10 do W7 wrzuconych w
    aktualizacjach z ostatnich miesiecy. Co nie znaczy, że należy wyłączać
    aktualizcje, zamiast tego polecam czytać changelogi.

    Na Windows 8 i 8.1 się nie znam, więc się nie wypowiem.

    > Na twarzoksiążce ludziska każdym pierdnięciem się chwalą no ale to w
    > Win 10 jest niedopuszczalne. Paranoja.

    Mów za siebie, ja jak sobie porządnie pierdnę to najwyżej mogę się
    pochwalić dziewczynie jeśli siedzi obok, bo twarzoksiażki nie posiadam.