  • Data: 2014-05-21 15:37:04
    Temat: Re: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

    > rozumiem; czyli jednak nie ma co wisły... Na podworko PS trzeba wejsc,
    > nic innego nie ma. (ale z drugiej strony... pomarudze... do
    > najprostszych retuszowych spraw, jesli jest cierpliwosc, to inpaint
    > zdaje sie ok, sprawdzone; dlatego pomyslalem o czyms oczko-dwa-trzy,
    > ale nie 10, bardziej wysofistykowanym, co nie znaczy, ze az stajnia
    > PS - rozumiem, ze nie ma + nikt sie nie bawi w takie zabawki)

    Poniekąd jest to efekt dominacji Adobego (i kilku mniejszych) -
    rynek powoli się stabilizuje, tracą klientów produkty nienadążające za
    czołówką. W efekcie mieliśmy ostatnio tu na grupie co najmniej dwa
    anonse o darmowych wersjach pełnych pakietów do obróbki.

    Poza gigantami próbują zaistnieć takie chałupnicze produkty jak
    InPaint - przeznaczone do dobrego wykonywania jednej funkcji. Ich los
    też jest określony przez upowszechnienie się w dużych pakietach tej
    samej funkcji przynajmniej "prawie tak samo dobrej".

    Ja póki co nie tykam PS - miesiącami nie obrabiam niczego, a boję
    się "sformatowania" pod PS. :)) Poza tym strategia wiecznej
    dzierżawy softu jest dla mnie nie do przyjęcia, a jedna z wielu jej wad
    właśnie się potwierdziła, gdy na ponad dobę (?) użytkownicy stracili
    możliwość logowania - im bardziej skomplikowany układ, tym bardziej
    podatny na awarie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]