    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "roaming" wifi
    Date: Wed, 16 Oct 2019 11:22:34 +0200

    W dniu 2019-10-16 o 10:38, Marek pisze:

    > Masz na myśli jego mesh wspominany wcześniej czy coś innego?

    > Jak te funkcje marketinguje D-link?

    > A skąd AP wie jaki silny sygnał widzi klient? Bo to trochę wszystko
    > przekombinowane. Po co komplikować i dodawać jakieś skomplikowane
    > funkcje oo stronie AP jak  naturalnym się wydaje by klient sam o tym
    > decydował na podstawie progu określanego przez usera. I działało by to z
    > każdym AP a nie jakimiś "specjalistycznym". Proste i logiczne.

    Jak pisałem obok, kładłem AP-Switche i podobne ustrojstwa. Ale to było
    kilkanaście lat temu. Tam się definiowało ilości i przepustowości dla
    klientów. W jednej hali sprzedażowej lub magazynowej bywało po
    kilkadziesiąt punktów AP. Jeśli przykładowo na inwentaryzację
    przychodziło stu kilkudziesięciu pracowników z terminalami, to
    niedopuszczalne było, alby wszyscy okupowali kilka AP, a reszta stała
    odłogiem.

    Teraz u klientów kładę systemy Draytek. Routery Drayteka mają wbudowany
    system zarządzania AP.

    Cytat:
    "Centralne zarządzenie AP jest wbudowane w standardowe routery DrayTek,
    (...)

    W statusie urządzeń możesz już na pierwszy rzut oka zobaczyć, liczbę
    klientów podłączonych z każdym z twoich punktów dostępowych,
    przepustowości ruchu i wielu innych ważnych statystyk (...)

    Każdy rodzaj bezprzewodowej sieci LAN zapewnia skończoną przepustowość;
    ta pojemność musi być współużytkowana przez wszystkie urządzenia
    korzystające z tego punktu dostępu i kanału bezprzewodowego. Ponieważ
    coraz więcej urządzeń łączy się i przesyła dane, prędkość dostępna dla
    każdego klienta staje się mniejsza. Rozwiązaniem tego problemu jest
    posiadanie więcej niż jednego punktu dostępu w każdej lokalizacji i
    rozprowadzanie klientów po nich. Zarządzanie siecią bezprzewodową
    DrayTek pozwala na ,,zbalansowanie" ruchu bezprzewodowego poprzez
    ustawienie maksymalnych pojemności dla każdego punktu dostępowego według
    liczby aktywnych klientów lub bieżących poziomów ruchu. Gdy dowolny
    punkt jest zbytnio obciążony to przy odpowiedniej konfiguracji może
    odłączyć dowolne bezczynne urządzenie lub urządzenie, które byłoby
    lepiej obsługiwane przez bliższy punkt dostępowy AP."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam