  • Data: 2010-09-14 18:31:41
    Temat: Re: rzadkie dane do układu równań liniowych
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 20:17, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > No nie trzeba:) W paru ostatnich postach zarysowalem
    > procedurke ktora powolutku dziubdzia coraz lepsze przyblizenia.
    > Przeciez nie bede na grupie dokladnego kodu pisal:)

    Ja bym to tak rozwiązywał jak w poniższym przykładzie. Uakutalnia
    się po jednej zmiennej w każdej iteracji. W tym przykładzie, jeśli
    ilość iteracji >= ilość parametrów * 3 to błąd praktycznie już nie
    spada.

    Dokładność praktycznie taka sama jak z solvera.

    Niepokojące jest że różne wartości parametrów dają
    taki sam błąd - czyżby rozwiązanie było na rozległym
    płaskim dnie i z powodu małej precyzji obliczeń
    algorytm zatrzymuje się zawsze w innym miejscu?

    Co z czasem obliczeń?
    Załóżmy że mamy 10^9 danych i trzeba znaleźć 10^6
    parametrów. Daje to 10^9 * 10^6 * 3 ~=~ 10^16 operacji.
    Czyli tak czy siak odpada.

    Chyba będę musiał zrobić inne mapowanie nielinowe, np.
    takie że jeden wektor będzie miał dokładnie jedną jedynkę i
    resztę zer.

    Link do przykładu:
    http://www.przeklej.pl/plik/eq-xls-0020nk38s5a5