    Subject: Re: samodzielne nabijanie klimy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 20 Apr 2018 05:22:10 +0200

    > Oczywiscie ze kliknalem. Mozna kupic w celu dalszej odsprzedazy. Co nie jest
    zabronione jest dozwolone. Szewc z nipem moze kupic bo sobie dopisal do zezwolenia
    handel czynnikiem chlodniczym. Poza tym w papierku do wypelnienia nie ma nic o
    sankcjach za wpisanie glupot.

    Piszesz bzdury. Szewc nie może ot tak sobie kupić.

    R134a sprzedawany jest tylko i wyłącznie dla prowadzących działalność w
    tym zakresie oraz posiadających uprawnienia UDT F-gazy, których zdobycie
    wiąże się z odbyciem kursu oraz zdaniem egzaminu przed komisją państwową
    UDT. Koszt takich uprawnień ostatnio jak się dowiadywałem to ok. 2-3
    tys. zł.

    Ponadto przedsiębiorca musi się rozliczyć z każdego grama tego czynnika,
    prowadząc rejestr. Także i tego, który odessał z urządzenia. Zużyty musi
    przekazać do utylizacji. Tyle ile sprzeda nowego czynnika, tyle musi
    przekazać starego do utylizacji. Jeżeli są ubytki czynnika to musi
    złożyć stosowne oświadczenie w którym pisze co jak i dlaczego.

    Za niestosowanie się lub składanie fałszywych oświadczeń grożą wysokie kary.

    Druga sprawa to jak szewc zakupi sobie taki czynnik to i tak nic z nim
    nie zrobi, bo do sprężarek dodaje się jeszcze oleje smarne. Czym niby ma
    on ten olej zaaplikować. Potrzebna jest stacja.