    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: samodzielne nabijanie klimy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 20 Apr 2018 07:05:30 +0200

    Dnia Fri, 20 Apr 2018 05:22:10 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    zabronione jest dozwolone. Szewc z nipem moze kupic bo sobie dopisal do zezwolenia
    handel czynnikiem chlodniczym. Poza tym w papierku do wypelnienia nie ma nic o
    sankcjach za wpisanie glupot.

    > Piszesz bzdury. Szewc nie może ot tak sobie kupić.
    > R134a sprzedawany jest tylko i wyłącznie dla prowadzących działalność w
    > tym zakresie oraz posiadających uprawnienia UDT F-gazy, których zdobycie
    > wiąże się z odbyciem kursu oraz zdaniem egzaminu przed komisją państwową
    > UDT. Koszt takich uprawnień ostatnio jak się dowiadywałem to ok. 2-3
    > tys. zł.

    Jak widzisz w oswiadczeniu - przedsiebiorcy z uprawnieniami, lub do
    przedsiebiorcy do dalszej odsprzedazy.

    Wypelnisz - sprzedadza. Tylko co co dalej.

    > Ponadto przedsiębiorca musi się rozliczyć z każdego grama tego czynnika,
    > prowadząc rejestr. Także i tego, który odessał z urządzenia. Zużyty musi
    > przekazać do utylizacji. Tyle ile sprzeda nowego czynnika, tyle musi
    > przekazać starego do utylizacji. Jeżeli są ubytki czynnika to musi
    > złożyć stosowne oświadczenie w którym pisze co jak i dlaczego.

    No chyba nie, bo ubytki drobne beda. Ale tylko drobne.

    > Za niestosowanie się lub składanie fałszywych oświadczeń grożą wysokie kary.

    I to moze byc tym "dalej" - potraktuja jak przedsiebiorce, zgodnie z
    oswiadczeniem, i puszcza w skarpetkach.

    Byli tak madrzy, co olej opalowy kupowali na Kubus Puchatek, ale
    skarbowka z sadami szybko sprzedawcow wyleczyli.

    > Druga sprawa to jak szewc zakupi sobie taki czynnik to i tak nic z nim
    > nie zrobi, bo do sprężarek dodaje się jeszcze oleje smarne. Czym niby ma
    > on ten olej zaaplikować. Potrzebna jest stacja.

    Ale olej tam jest, chyba.
    A doprowadzic prowizorycznie mozna podobna metoda.

    J.