  • 11. Data: 2013-08-28 21:53:48
    Temat: Re: samoobsługa przy tankowaniu LPG
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 28 Aug 2013 02:50:04 -0700 (PDT), AA napisał(a):

    > Po wielu miesiącach przygotowań, ministrowie gospodarki Janusz Piechociński i
    transportu Sławomir Nowak podpisali rozporządzenie umożliwiające samodzielne
    tankowanie LPG na stacjach paliw.
    > (...)
    >
    > http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2013/Samoobslu
    ga-rozporzadzenia-podpisane,wiadomosc,7156.html

    W końcu!

    > Ciekawe, jak szybko stacje się przestawią na samoobsługowy sprzęt? Czy będzie można
    sobie zatankować na stacji, która ma pistolet po staremu?

    Ja ostatnio w Świnoujściu sam sobie zapinałem i odpinałem pistolet :P
    Z resztą same pistolety pewnie się nie zmienią, ewentualnie dojdą
    dystrybutory samoobsługowe i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2013-08-28 21:54:19
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 28 Aug 2013 12:20:41 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Może mój przypadek o niczym nie świadczy ale raz jak tankowałem gaz to sobie
    > tak psiknąłem
    > nim w twarz, że mi skóra z nosa zeszła

    Gratuluję pomysłowości :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2013-08-29 00:09:59
    Temat: Re: samoobs?uga przy tankowaniu LPG
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-08-28 17:09, masti pisze:

    > jakoś nie słychać, żeby tam gdzie samodzielne tankowanie jest normą od
    > wielu lat, wybuchały

    W PL też _było_można_ kiedyś (może nie pamiętacie :) ) - stacje jakoś
    nie wybuchały a szpitale nie były pełne "odmrożonych".
    Da się.
    Do tego (o ile pamiętam z projektu sprzed 3? 5?lat) samoobsługa miała
    być dozwolona na dystrybutorach ze zmienionymi końcówkami - takimi
    dłuższymi, których nie da się krzywo zapiąć. A jak jest w podpisanych
    właśnie przepisach?
    Gaziarze zarobią na masowej wymianie "wlewów" ?

  • 14. Data: 2013-08-29 02:33:05
    Temat: Re: samoobs3uga przy tankowaniu LPG
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    > jakoś nie słychać, żeby tam gdzie samodzielne tankowanie jest normą od
    > wielu lat, wybuchały

    po pierwsze primo - http://epaznokcie.pl/pics/1643.jpg
    :)
    po drugie primo - Polak potrafi. ;)

    taki zart.

  • 15. Data: 2013-08-29 06:00:20
    Od: Martin Fox <m...@l...pl>

> [...]

    przestawią na samoobsługowy sprzęt?
    > Czy będzie można sobie zatankować na stacji, która ma pistolet po staremu?

    W Niemczech są stacje które posiadają dwa rodzaje pistoletów - ichni
    standard (nakręcane) i nasz - i każdy tankuje sam i nie ma problemu.

    --
    Martin Fox

  • 16. Data: 2013-08-29 08:03:00
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 18:25, Maciek pisze:

    > A na kazdym dystrybutorze napis "Zakaz samoobslugi" :)

    Na Węgrzech też zakaz :)

    To jest zależne od obsługi, bo tankowałem kilka razy i tylko raz
    musiałem sam. W drodze powrotnej na tej samej stacji już obsługa szybko
    podeszła. Wiedzieli, że nie będę długo czekał ;)

    Niezły był numer na jednej stacji. Kobietka podłączyła i poszła do
    kańciapy. Zawór zagrzechotał ale nie odcięło. Pobiegłem po kobitke bo
    pompa już prawie w miejscu stawała bo już więcej nie było w stanie
    wejść. Trochę się przestraszyłem a na niej nie zrobiło to żadnego
    wrażenia :) Widać zawsze tak tankuje.

    Ryba

  • 17. Data: 2013-08-29 09:13:00
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 21:53:48 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

> [...]
    >
    > Ja ostatnio w Świnoujściu sam sobie zapinałem i odpinałem pistolet :P
    > Z resztą same pistolety pewnie się nie zmienią, ewentualnie dojdą

    Bardziej zastanawiało mnie, czy będzie można zatankować samodzielnie w przypadku,
    gdy dystrybutor nie jest nowego typu (czyli: trzymaj guzik cały czas).

    pozdr
    AA

  • 18. Data: 2013-08-29 10:42:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 29 Aug 2013 06:00:20 +0200 osobnik zwany Martin Fox
    napisał:

    > W Niemczech są stacje które posiadają dwa rodzaje pistoletów - ichni
    > standard (nakręcane) i nasz - i każdy tankuje sam i nie ma problemu.

    a ponieważ końcówek jest sporo to jak kiedyś tankowałem to dostałem
    skrzynęczkę z 10 różnymi z hasłem pan sobie dobierze :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2013-08-29 11:31:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <n...@s...com>

    W dniu 2013-08-28 12:20, chochlik_drukarski pisze:

    > Może mój przypadek o niczym nie świadczy ale raz jak tankowałem gaz to
    > sobie tak psiknąłem
    > nim w twarz, że mi skóra z nosa zeszła.

    Ale to nie w skutek działania gazu, bo on aż tak żrący nie jest, tylko
    parujący gaz oziębił ci skórę i powstało odmrożenie. Ten sam problem
    mają sportowcy doraźnie leczący kontuzje "azotem".

  • 20. Data: 2013-08-29 11:44:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Ale to nie w skutek działania gazu,

    Nie, skąd :>

    > bo on aż tak żrący nie jest, tylko
    > parujący gaz oziębił ci skórę i powstało odmrożenie.

    Taaak, to nie wina gazu - widziałeś gdzieś LPG które nie jest
    przechowywane pod ciśnieniem?