  • 21. Data: 2013-08-29 12:13:06
    Temat: Re: samoobsługa przy tankowaniu LPG
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-08-29 11:44, Artur Maśląg pisze:

    > Nie, skąd :>

    To był skutek działania najsłabszego ogniwa, które obsługiwało pistolet
    od LPG a nie gazu. Jak robi się to z głową to nie ma szans na
    odmrożenie, nawet przy klasycznym "niebezpiecznym" pistolecie.

    > Taaak, to nie wina gazu - widziałeś gdzieś LPG które nie jest
    > przechowywane pod ciśnieniem?

    Pod ciśnieniem 1 atm - tak. Gazu z zerowym ciśnieniem nie da się przechować.

  • 22. Data: 2013-08-29 19:48:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AA" <c...@g...com>

    (...)
    Po wielu miesiącach przygotowań, ministrowie ... podpisali rozporządzenie
    umożliwiające samodzielne tankowanie LPG na stacjach paliw.
    (...)

    Możliwe, że wejdzie w życie jeszcze we wrześniu. ..
    --
    Którego roku ?

  • 23. Data: 2013-08-29 20:57:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 29 Aug 2013 08:03:00 +0200, Ryba napisał(a):

    > Niezły był numer na jednej stacji. Kobietka podłączyła i poszła do
    > kańciapy. Zawór zagrzechotał ale nie odcięło. Pobiegłem po kobitke bo
    > pompa już prawie w miejscu stawała bo już więcej nie było w stanie
    > wejść. Trochę się przestraszyłem a na niej nie zrobiło to żadnego
    > wrażenia :) Widać zawsze tak tankuje.

    Standard w Chorwacji i okolicach. W tym roku na Złombolu też tak
    tankowaliśmy (w zasadzie wszystkie stacje samoobsługowe to dało się).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 24. Data: 2013-08-29 21:35:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-29 12:13, komar pisze:

    > To był skutek działania najsłabszego ogniwa, które obsługiwało pistolet
    > od LPG a nie gazu.

    Aha, czyli to nie LPG dostał po twarzy, a najsłabszym ogniwem.
    Kombinuj dalej.

    > Jak robi się to z głową to nie ma szans na
    > odmrożenie, nawet przy klasycznym "niebezpiecznym" pistolecie.

    A co to ma rzeczy, skoro psiknął sobie w twarz?

    > Pod ciśnieniem 1 atm - tak.

    Przechowywane? Ciekawe rzeczy opowiadasz.

    > Gazu z zerowym ciśnieniem nie da się przechować.

    No, a jak fajnie się tankuje takim pod ciśnieniem 1 atm.
    Siłą woli go pewnie przekonujesz, by zmienił miejsce pobytu :)

  • 25. Data: 2013-08-30 08:39:23
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-08-28 17:00, misiek pisze
    > spoko - pare niekontrolowanych wybuchow stacji LPG i zmienia przepisy :P
    > LOL

    Zjeździłem Belgię, Holandię i UK, zrobiłem kilka tysięcy km i wszędzie
    sam tankowałem. Podaj proszę przykłady "niekontrolowanych wybuchow
    stacji LPG" w tych krajach.
    W UK na stacjach jest napis, że personel nie jest przeszkolony w
    zakresie tankowania LPG i jak nie potrafisz to nie tankuj. Proste.

  • 26. Data: 2013-09-06 08:29:34
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Taaak, to nie wina gazu - widziałeś gdzieś LPG które nie jest
    > przechowywane pod ciśnieniem?

    W zasadzie wszystkie są w stanie ciekłym, a ciśnienie wynosi raptem 5-17
    barów. Co innego CNG, ten jest sprężony, nie skroplony.

  • 27. Data: 2013-09-06 09:06:28
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie wszystkie są w stanie ciekłym, a ciśnienie wynosi raptem 5-17
    > barów. Co innego CNG, ten jest sprężony, nie skroplony.

    wg wiki to jednak 6 barów. A skrapla się pmiędzy 2.2-4 barów.
    Czyli tylko ile w kole czy oponie.

    J.

  • 28. Data: 2013-09-20 20:51:59
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 19:48:57 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik "AA" <c...@g...com>

    > Którego roku ?

    Już za nami - od wczoraj można tankować (na tych stacjach, które są przystosowane,
    sic!). Komuś się już udało?

  • 29. Data: 2013-09-22 19:15:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 11:51:59 -0700 (PDT), AA napisał(a):

    > Już za nami - od wczoraj można tankować (na tych stacjach, które są przystosowane,
    sic!). Komuś się już udało?

    Tak, dzisiaj na Statoilu. Dzwonię w dzwonek, pan przychodzi, to ja pytam
    czy już może jest samoobsługa. U nich jest. Więc sam zatankowałem,
    zapłaciłem i do domu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138