  • 21. Data: 2014-01-19 14:01:54
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Znalazłem jeszcze tańszy:
    > http://allegro.pl/przekladnik-pradowy-lem-100a-i3855
    100702.html -
    > 35PLN z przesyłką.
    Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 22. Data: 2014-01-19 14:17:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Sunday, January 19, 2014, 2:01:54 PM, you wrote:

    100702.html -
    > Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...

    Ale po co Ci więcej? Najważniejszy jest bilans ładowanie/rozładowanie,
    czyli najwygodniej mierzyć na przewodzie masowym akumulatora. Drugi
    możesz dać na przewodzie z alternatora do akumulatora. I już wszystko
    będzie jasne.
    LEM nie traci dokładności przy 3-krotnym przeciążeniu, czyli spokojnie
    450A nawet na rozrusznik może pójść (a tyle nie pójdzie).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-01-19 14:31:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 14:17:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > czyli najwygodniej mierzyć na przewodzie masowym akumulatora. Drugi
    > możesz dać na przewodzie z alternatora do akumulatora. I już wszystko

    Ale wszystko jest jasne - jak ma czasami 12V w czasie jazdy, to bilans
    jest wtedy ujemny.

    J.

  • 24. Data: 2014-01-19 14:56:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, January 19, 2014, 2:31:55 PM, you wrote:

    > Ale wszystko jest jasne - jak ma czasami 12V w czasie jazdy, to bilans
    > jest wtedy ujemny.

    Jasne będzie, bo będzie widać, czy ujemny bilans wynika z braku prądu
    ładowania czy z nadmiaru obciążenia. A jak bilans jest dodatni, to
    wiadomo, że padł akumulator - nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-01-19 19:30:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
    > Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
    > - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
    > właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
    > sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
    Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
    wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
    (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
    występował wcześniej

    > - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
    > do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
    > i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
    > wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
    > może termostat?
    Dlatego chcę monitorować pobór prądu. Zadziałanie TC/ESP też wpierdziela
    dużo prądu (elektryczna pompa abs), i też _czasami_ gdy auto dużo się na
    lodzie ślizga (i kontrola trakcji ratuje kierunek jazdy dohamowywaniem
    kół z jednej strony) to elektrycznie kończy źle. Ale tylko czasami ;)

    > - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
    > aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
    > napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
    > cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
    > 'ficzer'.
    Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
    z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
    oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
    duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
    indziej.

    > Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
    > widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
    > Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
    > zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
    wstawiłem 3x BYP60A2 oraz 3x BYP60K2 (200v, 60A przewodzenia, 450A
    szczytowy, do +215'C), oryginał miały 40A (i nic więcej o nich nie
    wiem), przeróbka na te diody to wielokrotnie sprawdzony i podstawowy
    "tuning alternatorów" delco i bosch.

    > Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
    > w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
    Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
    czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
    i innej armatury - to nie wiem.

    > Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
    Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
    nadal nie wygląda to jak ładowanie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2014-01-19 22:28:28
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/19/2014 07:30 PM, BartekK wrote:
> [...]
    > wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
    > (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny

    Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
    Pomogło dopiero utopienie go w oleju.

    Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
    przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
    alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).

> [...]
    > oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
    > duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie

    Tak jak u mnie:-) Czyli regulator napięcia masz w ECU.
    Czyli albo ten czujnik pod akumulatorem (pewnie temperatura do
    sprawdzenia przez OBD), albo niestety co bardziej prawdopodobne, to sam
    komputer.
    Możesz jeszcze posprawdzać styki przy komputerze, może coś tam nie
    kontakuje czy zaśniedziało.
    Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
    prawidłową wartość?

    > Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
    > czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
    > i innej armatury - to nie wiem.

    'Efekty' pojawiają się losowo czy jakoś później po nagrzaniu silnika?

    > Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
    > nadal nie wygląda to jak ładowanie.

    No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
    jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 27. Data: 2014-01-20 00:49:30
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-19 22:28, Marek Wodzinski pisze:
    > Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
    > Pomogło dopiero utopienie go w oleju.
    No ale to chyba by jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania
    oprotestowały, co by było wyczuwalne od razu?

    > Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
    > przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
    > alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).
    A czy ten sygnał FDC to nie jest właśnie coś o obrotach (wirowaniu pola)
    alternatora?

    > Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
    > prawidłową wartość?
    Jest woltomierz w "hidden menu", i pokazuje prawidłowe wartości (zgodne
    z multimetrem wprost na klemach aku), a przynajmniej do jakichś 10.5v -
    poniżej mi się lcd wyłącza.

    > No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
    > jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?
    Raczej odpada. BOSCH ME 9.6 nie jest popularnym komputerem...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 28. Data: 2014-01-26 21:55:24
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/20/2014 12:49 AM, BartekK wrote:
    > No ale to chyba by jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania
    > oprotestowały, co by było wyczuwalne od razu?

    U mnie na niskich obrotach wszystko działało, na wyższych alternator się
    ślizgał jak był ostro obciążony (światła, nawiewy, stopy).
    Ale fak, niedługo się ślizgał, bo po chwili wszystko gasło :-)

    > A czy ten sygnał FDC to nie jest właśnie coś o obrotach (wirowaniu pola)
    > alternatora?

    U mnie te 2 sygnały idą też do komputera. To jest uzwojenie wirnika.
    W sumie jak jest problem to tam też możesz popatrzyć co się dzieje - czy
    komputer próbuje coś robić czy właśnie się już poddał.
    Jak komputer nie wygeneruje tam odpowiedniego napięcia, to ładowania
    właśnie nie będzie.

    > Jest woltomierz w "hidden menu", i pokazuje prawidłowe wartości (zgodne
    > z multimetrem wprost na klemach aku), a przynajmniej do jakichś 10.5v -
    > poniżej mi się lcd wyłącza.

    Czyli komputer 'wie' jakie jest prawdziwe napięcie.

    > Raczej odpada. BOSCH ME 9.6 nie jest popularnym komputerem...

    To tymbardziej zacznij się za jakąś używką rozglądać :-)
    Ewentualnie kumatym warsztatem, co robi takie auta.