  • 11. Data: 2004-02-13 14:58:36
    Temat: Re: serwery czasu
    Od: "Koziol" <k...@m...it.pl>

    > OT. Czy polecacie jakiś program freeware na Windows, który łączyłby się z
    > wybranym serverem czasu co określony czasi i synchronizował godzinę?

    synchronizuje godzinie i ma jeszcze kilka innych fajnych rzeczy :)
    http://www.program-pogoda.prv.pl

    Koziol

  • 12. Data: 2004-02-13 18:19:10
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    [Adresy w nagłówkach to mielona pułapka. Jeśli chcesz odpisać,]
    [odpisz via nntp, na cGlwZW4=(at)beast.tu.kielce.pl lub wcale.]

    In the darkest hour on Fri, 13 Feb 2004 14:59:16 +0100,
    Billcow <bill/USUN-TO/cow@p/TO-TEZ/f.pl> screamed:
    > OT. Czy polecacie jakiś program freeware na Windows, który łączyłby się z
    > wybranym serverem czasu co określony czasi i synchronizował godzinę?

    Masz go w "systemie". Wystarczy kilka zmian w rejestrze.

    Artur

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | AMP29-RIPE

  • 13. Data: 2004-02-13 18:30:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    narmo wrote:

    > Na stronie napisali tylko, że chodzi o synchrozację czasu między
    > komputerami i nic więcej. Po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że można
    > polegać na ich zegarku, więc moje przypuszczenia były słuszne.

    The Network Time Protocol (NTP) is used to synchronize the time of a
    computer client or server to another server or reference time source,
    such as a radio or satellite receiver or modem. It provides accuracies
    typically within a millisecond on LANs and up to a few tens of
    milliseconds on WANs relative to Coordinated Universal Time (UTC) via a
    Global Positioning Service (GPS) receiver, for example.

    zyga
    --
    blur

  • 14. Data: 2004-02-13 19:19:05
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako narmo <n...@z...gxda.pl> w artykule
    <news:slrn.pl.c2pots.2sk.naxrmo@fajowski.komputerek> pisze:

    > Oj, szukałem w google. Nic nie znalazłem. Pod linkiem, który dałeś też
    > nie znalazłem odpowiedzi.

    Nie chciało się... Dobra, do wysiłku przeczytania właściwych RFC nie będę
    Cię zmuszał, masz tu drogę na skróty, zaczynając od wskazanego przeze mnie
    odnośnika.
    - http://www.ntp.org
    - Links
    - National Institute of Standards and Technology - Time & Frequency
    Division
    - Time and Frequency from A to Z: An illustrated glossary
    - N-O

    Przy okazji pytanie - Czy miałeś już w szkole fizykę i słyszałeś o
    terminach "milisekunda", "pikosekunda"?

    > Uznałem, że to mieści się w granicach tematyki grupy. Jeśli się
    > pomyliłem, to przepraszam.

    Grupa ma nazwę "Problemy Polskiego Internetu". Czego w tej nazwie nie
    rozumiesz?

    > Nadal nie wiem, czemu sądzisz, że zaczynając ten wątek opowiadam o
    > rzeczach, o których nie mam pojęcia. Zaczynam podejrzewać, że to tylko
    > taka prowokacja.

    W takim razie za co przepraszasz? Nie za to, że nie masz pojęcia, o czym
    jest ta grupa?
    Nie uważasz, że powinieneś też przeprosić za to, że nie raczyłeś
    przeczytać pliku readme do używanego przez siebie programu AboutTime?
    Przecież tam jest wyraźnie napisane:

    AboutTime uses advanced techniques and protocols to permit clock setting
    accuracies of +- 50 milliseconds in most cases, using only a modem
    connection to the Internet. A complete explanation of the methods is
    provided below.

    [...dokładne wyjaśnienie już pominę...]

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Harbour - 32-bitowy kompilator Clippera - już v.0.43 free software

  • 15. Data: 2004-02-13 19:22:24
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl>
    w artykule <news:slrnc2q592.qa8.pipene-news@beast.tu.kielce.pl> pisze:

> [...]
    > Billcow <bill/USUN-TO/cow@p/TO-TEZ/f.pl> screamed:
    > Masz go w "systemie". Wystarczy kilka zmian w rejestrze.

    W której wersji Windows?

  • 16. Data: 2004-02-13 20:12:00
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    Wiem do czego służy ten protokół i wiem, z jaką dokładnością mogę
    zsynchronizować swój zegar z innym. Ale to nie ma nic wspólnego z
    zadanym przeze mnie pytaniem. Jeśli nie rozumiesz, dlaczego, to Ci
    objaśnię łopatologicznie: mogę sobie ustawić zegar na 33 minuty do
    przodu, postawić odpowiedni serwer i każdy, kto będzie chciał,
    zsynchronizuje sobie z nim z dokładnością 50 milisekund, albo i
    większą. A teksty o fizyce w szkole, to sobie daruj, bo jakbyś chciał
    wiedzieć, to posiadam pewną, choć nadal raczej podstawową wiedzę o
    wzorcach czasu, skalach czasu itp.
    Jeszcze raz: nie o sam protokół się pytam, a o to, czy czas podawany
    przez task jest w zadowalającym przedziale ufności zgodny z UTC.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 17. Data: 2004-02-13 23:41:13
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    narmo wrote:
    > Wiem do czego służy ten protokół i wiem, z jaką dokładnością mogę
    > zsynchronizować swój zegar z innym. Ale to nie ma nic wspólnego z

    Ja jednak zalecam _przeczytać_ dokumentację, wbrew twoim tezom
    protokół zawiera także informacje będące odpowiedzią na Twoje pytanie.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 18. Data: 2004-02-14 01:04:28
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    <news:slrn.pl.c2qbse.350.naxrmo@fajowski.komputerek> pisze:

> [...]
    > przodu, postawić odpowiedni serwer i każdy, kto będzie chciał,
    > zsynchronizuje sobie z nim z dokładnością 50 milisekund, albo i

    Nie możesz postawić takiego serwera NTP. Przestań opowiadać o rzeczach, na
    których się nie znasz.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Można usunąć każdą przeszkodę na drodze do sukcesu, ale nie

  • 19. Data: 2004-02-14 02:06:33
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c0jtus$5kf$1@news.onet.pl> Andrzej napisal(a):

    > Nie możesz postawić takiego serwera NTP. Przestań opowiadać o rzeczach, na
    > których się nie znasz.

    Nie wiedziałem, zmyliła mnie ta wiadomość: http://tinyurl.com/33t63
    A dokładniej ostatnie zdanie. Proponuję EOT.

  • 20. Data: 2004-02-14 06:45:22
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Sat, 14 Feb 2004 02:04:28 +0100, "Andrzej P. Wozniak"
    <u...@f...onet.pl> wrote:

    >Nie możesz postawić takiego serwera NTP. Przestań opowiadać o rzeczach, na
    >których się nie znasz.

    Nienienie! Taki serwer postawić MOŻNA. Komu i do czego on się nada
    - to już inna sprawa :-)
    --
    Wojtek ---(___C'>