    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: siec nr 1, analogowy telefon POTS
    Date: Mon, 27 Aug 2018 09:39:36 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > A te nowe technologie cos tu zmieniaja ?
    >
    > Bo tak mi sie wydaje, ze to glownie od pasma zalezy, a to mozna
    > rozszerzac i w GSM. Nowa technika daje zas szybszy internet.

    Nowa technika daje szybszy internet. Nowa technika lepiej wykorzystuje
    pasmo. Nowa technika nie rozróżnia co głos, a co przesył danych.
    Dlatego też słychać lepiej.

    > Tylko ze drugą metodą jest dostawienie BTS. Postawic 4 anteny zamiast
    > jednej, zmniejszyc moc i zasieg - i juz 4x wiecej osob moze rozmawiac.

    Zaczynało się skromnie, miejscami od jednej częstotliwości w jednej
    antenie, to znaczy, że dla dwóch osób stojących obok siebie już nie
    starczało.

    > Moze nie mieli ochoty inwestowac w starą technologie ...

    A skończyło się jak już nie było częstotliwości do obdielania stacji
    bazowych. Zmniejszanie mocy i zagęszczanie nie jest rozwiązaniem.
    Fala jest kapryśna i pcha się tam, gdzie jej nie chcą. Jeśli nie
    z poziomem użytecznym, to jako zakłócenie niemożliwe do eliminacji.
    W analogowej łączności takie same stacje muszą być rozdzielone
    horyzontem.

    Jakoś się spryciarz rzadko gubi.

    --
    Jarek