  • 1. Data: 2018-07-21 22:28:11
    Temat: siec nr 1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.orange.pl/lp/siecnr1#tab-najwieksza-siec

    Liczba łączy telefonii stacjonarnej - 3.6 mln
    ** łącznie z VoIP i WLL

    Czy mi sie wydaje, czy kiedys mieli 12 mln ?

    Tak ludzie likwiduja ?

    Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych - 2.48 mln
    W zasięgu szerokopasmowej sieci dostępowej do internetu OPL znajduje
    się 14 mln gospodarstw domowych*, w tym:
    11 mln w zasięgu infrastruktury miedzianej (xDSL)
    2,7 mln w zasięgu sieci światłowodowej (FTTH)

    Ten zasieg to potencjalny, czy tylu klientow ?

    Bo jesli wierzyc pierwszej liczbie ... a reszta obywateli jak
    korzysta? Wcale, przez komorke, przez innego operatora ?

    Trzeba bedzie zamknac grupe, czy juz i tak tylko niedobitki zostaly ?
    :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-07-21 23:02:32
    Temat: Re: siec nr 1
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > https://www.orange.pl/lp/siecnr1#tab-najwieksza-siec
    >
    > Liczba łączy telefonii stacjonarnej - 3.6 mln
    > ** łącznie z VoIP i WLL
    >
    > Czy mi sie wydaje, czy kiedys mieli 12 mln ?
    >
    > Tak ludzie likwiduja ?

    Likwidują na potęgę -- widzę to w swojej okolicy, między
    innymi po kablach zmikających ze słupów.

    > Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych - 2.48 mln

    Tu by można było spodziewać się ilości 3,6 mln -- tyle, ile
    linii stacjonarnych. Bo typowym uzasadnieniem istnienia linii
    PSTN jest podkładka pod ADSL/VDSL. A tu widać, że jest 1,12 mln
    dziwaków skłonnych do płacenia za telefon stacjonarny.

> [...]
    > 11 mln w zasięgu infrastruktury miedzianej (xDSL)
    > 2,7 mln w zasięgu sieci światłowodowej (FTTH)
    >
    > Ten zasieg to potencjalny, czy tylu klientow ?

    Jasno z tego wynika, że potencjalny (ciekawe w jakim zasięgu
    znajduje się pozostałe 0,3 miliona).

    > Bo jesli wierzyc pierwszej liczbie ... a reszta obywateli jak
    > korzysta? Wcale, przez komorke, przez innego operatora ?

    Telewizje kablowe mają spory zasięg. A i tak wielu wybiera
    dostęp wyłącznie przez sieci bezprzewodowe (co mnie trochę
    dziwi, a właściwie dziwiło, bo już przestaje).

    > Trzeba bedzie zamknac grupe, czy juz i tak tylko niedobitki
    > zostaly ? :-)

    To przecież widać.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-07-21 23:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 23:02:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > PSTN jest podkładka pod ADSL/VDSL. A tu widać, że jest 1,12 mln
    > dziwaków skłonnych do płacenia za telefon stacjonarny.

    Starzy emeryci ... ale szybko wymieraja :-)

    > Telewizje kablowe mają spory zasięg.

    Tamze: upc 1.15mln, Netia 0.63, Multimedia Polska 0.53 ... wychodzi
    mi, ze polowa nie ma stacjonarnego internetu ?

    > A i tak wielu wybiera
    > dostęp wyłącznie przez sieci bezprzewodowe (co mnie trochę
    > dziwi, a właściwie dziwiło, bo już przestaje).

    Coraz lepsze, szybsze, tansze, no i niezalezne ... i mobilne.

    > To przecież widać.

    Ciekawe co pierwsze zniknie - stacjonarna telefonia, czy usenet :-(

    J.

  • 4. Data: 2018-07-21 23:49:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tamze: upc 1.15mln, Netia 0.63, Multimedia Polska 0.53 ...
    > wychodzi mi, ze polowa nie ma stacjonarnego internetu ?

    Jest też takie zjawisko jak "stacjonarny internet bezprzewodowy".
    Ludzie wkładaja kartę SIM w router, który po wifi rozsiewa im
    sygnał po domu. Do smartfonów też.

    > Coraz lepsze, szybsze, tansze, no i niezalezne ... i mobilne.

    Nie wiem po co tu szybkość. Patrzę ze zdumieniem jak w autobusie
    co drugi pasażer tylko przewija obrazki w smartfonie -- i sam
    nie wiem co o tym myśleć. Ale to już za darmo jest -- to znaczy
    trudno dziś znaleźć ofertę operatora telefonii komórkowej bez
    pakietu internetowego.

    > Ciekawe co pierwsze zniknie - stacjonarna telefonia, czy usenet :-(

    Nie używam już swojego numeru telefonu stacjonarnego. Co do usenetu
    -- to widać.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-07-22 00:14:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie używam już swojego numeru telefonu stacjonarnego. Co do usenetu
    > -- to widać.

    Do mnie na stacjonarny dzwoni już tylko 90-letnia ciotka i spamerzy. Ale
    mam.

    W pracy też mamy stacjonarne (nie wyobrażam sobie inaczej...) ale VOIP.

    Ja tylko kompletnie nie rozumiem, jakim cudem eter mieści te miliony
    klikaczy w komórki. Ten sam eter, w którym jeszcze niedawno transfer
    danych był potwornie powolny i drogi. Ale z kablami było w końcu kiedyś
    tak samo - od modemów 1200 do...

    I jakim cudem robi się w internecie (tu już wszystko jedno, z drutem czy
    bez) transmisję wideo do tysięcy (milionów?) odbiorców naraz bez
    jakiegoś broadcastingu czy multicastingu...

    MJ

  • 6. Data: 2018-07-22 00:19:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Nie używam już swojego numeru telefonu stacjonarnego. Co do usenetu
    > -- to widać.

    Na stacjonarny dzwonię (i oddzwaniają) do dwóch już tylko osób. Acz
    dobrze, że mam Clip, i sekretarkę, bo wydzwaniają "po sznurku" tłumy
    naganiaczy, że o kilku komornikach nie wspomnę. Zachowuję nr stacjonarki
    choćby po to, aby daleka, rzadko się kontaktująca rodzina mogła
    zawiadomić mnie o tym, że "właśnie kogoś ubyło", i zaprosić na pogrzeb.

  • 7. Data: 2018-07-22 00:47:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Do mnie na stacjonarny dzwoni już tylko 90-letnia ciotka i spamerzy.
    > Ale mam.

    Ja też mam, nawet dwa, jeden po nieboszczce tepsie, drugi voip. Ale nie
    używam.

    > W pracy też mamy stacjonarne (nie wyobrażam sobie inaczej...) ale VOIP.

    Też nie wyobrażam sobie inaczej (w tego typu sytuacjach), by używać
    innych numerów niż przypisane do miejsca. Dlatego dziwi mnie to odejście
    od numeracji geograficznej.

> [...]
    > klikaczy w komórki. Ten sam eter, w którym jeszcze niedawno transfer
    > danych był potwornie powolny i drogi. Ale z kablami było w końcu kiedyś

    Ale kable można dać "grubsze", co zrobiono, a eter jaki był, taki jest.
    Sam niedawno w ramach eksperymentu osiągnąłem na modemie LTE prędkość
    transferu coś koło 70mbps. Teoretycznie mogło być 100mbps. W samym sercu
    Warszawy, gdzie wokół kilkaczy mrowie. Mam wrażenie, że przez kwadrans
    zająłem większość mocy lokalnego BTS-a. Podejrzewam, że klikacze aż tak
    wiele nie potrzebują. To już nie te czasy, kiedy ktoś z dobrym łączem
    non stop zapuszczał torrenty. Przeciętny miesięczny limit transferu
    klikacza da się wykorzystać w trzy minuty. Ale nikt tego nie robi.

    > I jakim cudem robi się w internecie (tu już wszystko jedno, z drutem
    > czy bez) transmisję wideo do tysięcy (milionów?) odbiorców naraz bez
    > jakiegoś broadcastingu czy multicastingu...

    Też mnie to nurtowało. Jak poczytałem coś na ten temat, okazało się,
    że to mocno złożona sprawa.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2018-07-22 08:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 00:14:09 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
    > Ja tylko kompletnie nie rozumiem, jakim cudem eter mieści te miliony
    > klikaczy w komórki.

    komórki male, to znaczy obszary stacji. Jak brakuje pasma, to sie
    stawia dwie mniejsze.

    Choc i to ma chyba granice, bo mieszkancy protestuja.

    > Ten sam eter, w którym jeszcze niedawno transfer
    > danych był potwornie powolny i drogi. Ale z kablami było w końcu kiedyś
    > tak samo - od modemów 1200 do...

    Ale eter chyba nadal drogi, tylko teraz dzielony na miliony.
    Jakie tam byly ceny ostatnio w przetargu na przydzial czestotliwosci ?

    A propos ... te przydzialy sie nie koncza ?

    > I jakim cudem robi się w internecie (tu już wszystko jedno, z drutem czy
    > bez) transmisję wideo do tysięcy (milionów?) odbiorców naraz bez
    > jakiegoś broadcastingu czy multicastingu...

    Myslisz o nadawcach ?
    No coz ... swiatlowodami :-)

    Ale chyba tez dziela i lokalne serwerownie stawiaja.

    J.

  • 9. Data: 2018-07-22 08:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 23:49:08 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie wiem po co tu szybkość.

    Strony sie roztyły, wolne lacze kiepsko dziala.

    > Patrzę ze zdumieniem jak w autobusie
    > co drugi pasażer tylko przewija obrazki w smartfonie -- i sam
    > nie wiem co o tym myśleć.

    Ale w jakim sensie ?
    Ze obrazki, ze przewijaja, ze bezmyslnie, ze w autobusie ?

    > Ale to już za darmo jest -- to znaczy
    > trudno dziś znaleźć ofertę operatora telefonii komórkowej bez
    > pakietu internetowego.

    Raczej sie przewrocilo - pakiet dobierasz wedle potrzeb.
    Rozmowy dostaniesz gratis :-)

    > Nie używam już swojego numeru telefonu stacjonarnego. Co do usenetu
    > -- to widać.

    Mam na mysli, gdy tych linii zostanie z pol miliona ...
    Juz chyba nawet TP, tzn Orange sie pogodzil i
    Internet+telefon oznacza linie DSL+VoIP

    J.

  • 10. Data: 2018-07-22 09:55:20
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > choćby po to, aby daleka, rzadko się kontaktująca rodzina mogła
    > zawiadomić mnie o tym, że "właśnie kogoś ubyło", i zaprosić na pogrzeb.

    Oprocz voipow i komorek linie stacjonarne to w pewnej (procentowo niemalej)
    czesci ISDN w biurach i urzedach.