  • Data: 2018-08-27 18:52:13
    Temat: Re: siec nr 1, analogowy telefon POTS
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No nie, krystaliczna jakosc to zapewnia CD a to z 700kb/s.
    > Telefoniczna jakosc to 64kb/s, a my tu chyba nawet cwierci z tego nie
    > mamy. Wiec musi byc co najwyzej tak sobie.

    Kryształ kryształowi nierówny. Próbkowanie 8k i kwantyzacja 8b -- też
    piękny kryształ, zanim się go potłucze. GSM spuszcza go po betonie.

    > Ale masz racje, ze cyfrowa transmisja pozwala usunac zaklocenia, byle
    > niezbyt duze ... i nie nakladaja sie transmisje z sasiednich regionow.

    Oldskulowe podejście do transmisji cyfrowej mówiło: nie przejmujemy
    się zakłóceniami, byle były niezbyt duże, byle dało się odróżnić zero
    od jedynki. Dzisiaj mówimy tak: póki w większości przypadków da się
    odróżnić stany, to sobie jakoś poradzimy. Najwyżej mniej bitów na
    sekundę przejdzie. Ale i tak mamy zapas.

    > Ze mozna sobie gadac po wifi, nie przejmujac sie, ze w tym kraju
    > standard inny, ze roaming nie dziala, albo drogi :-)

    No też tak naiwnie myślałem. Ale nie można, bo nie działa. Przynajmniej
    w Samsungu. A jeśli nawet działa, to nie zawsze. Szczególnie nie działa
    wtedy, gdy trzeba zadzwonić.

    --
    Jarek