    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: siec nr 1, analogowy telefon POTS
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Mon, 27 Aug 2018 10:22:33 +0200

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 09:39:36 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nowa technika daje szybszy internet. Nowa technika lepiej wykorzystuje
    > pasmo. Nowa technika nie rozróżnia co głos, a co przesył danych.
    > Dlatego też słychać lepiej.

    To akurat juz w GSM bylo. A teraz to juz sie pogubilem - korzystajac z
    szybkosci kodeki dostaly wiecej pasma, czy na odwrot - opracowano
    "efektywniejsze" :-)
    Ale bez straty jakosci :-)

    > Zaczynało się skromnie, miejscami od jednej częstotliwości w jednej
    > antenie, to znaczy, że dla dwóch osób stojących obok siebie już nie
    > starczało.

    Czestotliwosci chyba od razu bylo wiecej nawet na jednej antenie.

    > A skończyło się jak już nie było częstotliwości do obdielania stacji
    > bazowych. Zmniejszanie mocy i zagęszczanie nie jest rozwiązaniem.
    > Fala jest kapryśna i pcha się tam, gdzie jej nie chcą. Jeśli nie
    > z poziomem użytecznym, to jako zakłócenie niemożliwe do eliminacji.
    > W analogowej łączności takie same stacje muszą być rozdzielone
    > horyzontem.

    Nizsze maszty, nizszy koszt :-)

    GSM zajmuje chyba podobne pasmo jak NMT (na rozmowe), a nowsze
    technologie chyba juz tylko niewielkie oszczednosci wprowadzaja ...
    ale mozesz miec racje - rezygnacja z analogowki mogla byc konieczna
    przy zageszczaniu stacji.

    No i taki drobiazg - dokladnosc kwarcow, ktora tez preferuje szerokie
    kanały.

    > Jakoś się spryciarz rzadko gubi.

    Moj samsung po przenosinach do Play czesto.
    Ale co ciekawe - to danych dotyczy, nie foni.

    J.