  • 141. Data: 2017-03-14 20:58:13
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Teraz pieniądze mamy realne, a każdy w domu może mieć Excela i sobie
    > na nim wyliczyć, że choćby nie wiem ile władza dla siebie nakradła,
    > to na poziom życia w kraju wpływ ma to znikomy. Co innego nieudolność
    > rządzenia i nieudacznictwo.

    Żeby to ich było 460 tylko, to bym rację przyznał. Ale oni otaczają się
    czopkami, którzy też muszą zarobic, te czopki kolejnymi... Kazdy ma
    znajomych i rodzinę...
    Poza tym, żeby ukraść 100kzł to robią jakiś przetarg na dużo większą
    sumę i straty w miliony idą.
    Oczywiście nieudacznictwo gorsze, ktos inteligentny by wiedział, że
    lepiej bogatemu ukraść 2% niz biednemu 50%. Cały czas ten Miś aktualny.

    --
    Cezary Grądys c...@w...onet.pl

  • 142. Data: 2017-03-14 21:01:37
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.03.2017 o 18:20, Piotr Gałka pisze:

    > Z ostatniej faktury:
    > Opłata abonamentowa: 1,30
    > Opłata sieciowa stała: 6,10
    > Opłata przejściowa: 1,00
    > Czyli 8,4*1,23=10,332zł
    >
    > Świeczka 5h świecenia 0,97 brutto.
    > Czyli opłaty stałe za prąd = 53h świecenia świeczką.
    > P.G.

    No czyli okazjonalnie, zeby sobie zębów nie wybić idącdo kibelka może
    wyjść taniej.

    --
    Cezary Grądys c...@w...onet.pl

  • 143. Data: 2017-03-14 21:12:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jarku - wieksza willa, czy palac ?
    > Palac moze miliardy kosztowac ... i to juz jest istotna wartosc
    > w porownaniu do budzetu. Rocznego budzetu co prawda.
    >
    > A skad wiesz, czy na palacu sie skonczylo ? Moze ma miliardy na
    > zagranicznych kontach, palace, jachty ...

    Nie skończyło się, Janukowycz wyprowadzał miliardy na zagraniczne
    konta. Zaznaczyłem, że kradł ponadprzeciętnie, tak na wschodnią
    modłę, w innych krajach nie do pomyślenia. Nie da się jednak obronić
    tezy, że odbierając mu to wszystko, dałoby się doprowadzić Ukrainę
    choćby do poziomu Polski. Natomiast nic bym nie miał przeciwko temu,
    aby obecnie rządzący nad Wisłą ukradli podobną kwotę z budżetu -- byle
    tylko poszli sobie zaraz tam, gdzie Janukowycz.

    > A Elektrownia atomowa w Zarnowcu stoi ?
    > A pieniadze zostaly wydane :-)
    >
    > Oczywiscie nie oskarzam tamtej wladzy, pieniadze zostaly wydane na
    > przygotowania, ktore zostaly zrobione ... ale pamietaj - prawdziwe
    > pieniadze zarabia sie na duzych inwestycjach, po ktorych zostaje
    > protokól zniszczenia :-)
    >
    > Ponoc miejscowi badzo te elektrownie chwalili - tyle willi sie
    > w regionie wybudowalo.
    > No ale nawet 1000 domow to nie jest jakis znaczacy punkt w gospodarce

    W pewnym sensie też jestem trochę "miejscowy". Jakiś czas temu kupiłem
    sobie działkę w nadmorskich okolicach. Sam nie wiem po co, ale kupiłem.
    Od Żarnowca jednak kawałek drogi. Aż tu nagle się okazuje, że powstał
    projekt budowy elektrowni atomowej w tej gminie. W takiej odległości,
    że taczkami łatwo przejechać. Powinienem chwalić?

    > Bagsik jakos nie mial problemu z zainwestowaniem.

    Nie wyoscylował kwoty, którą dałoby się porównać do różnicy dorobku
    między 3RP (z Bagsikiem, ale też i z Balcerowiczem), a Ukrainą
    (z Janukowyczem i poprzednikami).

    --
    Jarek

  • 144. Data: 2017-03-14 21:20:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czyli zakładasz, że złodzieje muszą rzadzić.

    Ja nie zakładam. Ale staram się uczyć na błędach.
    Jak dotąd ludzkość "cywilizowana" nie wykształciła stylu rządów, które
    "nie kradną".
    Pora to zrozumieć (bo to jest dość łatwe do zrozumienia) i wyciągać
    wnioski. Zgodne z rzeczywistością.

  • 145. Data: 2017-03-14 21:47:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > No czyli okazjonalnie, zeby sobie zębów nie wybić idącdo kibelka może
    > wyjść taniej.

    Ale juz nie wtedy, gdy dziatwa ma słupki do domu zadane.

    --
    Jarek

  • 146. Data: 2017-03-14 22:17:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Żeby to ich było 460 tylko, to bym rację przyznał. Ale oni otaczają
    > się czopkami, którzy też muszą zarobic, te czopki kolejnymi... Kazdy
    > ma znajomych i rodzinę...

    Ludzie różnie sobie definiują "złodziejską władzę". Dla jednych będzie
    do tysiącosobowa grupa ministrów, senatorów i posłów z najbliższą świtą
    (no i Prezes oczywiście), inni rozumieja przez to miliony krewnych
    i znajomych królika, mających takie sobie pobory w sferze budżetowej
    administracji centralnej. Załóżny, że do władzy dochodzi ktoś pod hasłem
    "ukrócenia złodziejstwa", jakis Korwin czy inny socjopata. On może to
    jeszcze szerzej rozumieć, więc na bruku lądują całe miliony darmozjadów.
    Szczerze mówiąc, nie napawa mnie optymizmem taka wizja. Obojętne czym
    się oni nie zajmą -- będą żebrać pod kościołami, łupuić podróżnych na
    rozstajnych drogach, szczuć dalszą rodzinę, której udało się przetrawać
    czystki -- to dobrze się nie skończy. Dla nas wszystkich będzie oznaczało
    pogrążenie się w chaosie i kompletny rozkład społeczeństwa.

    Dopiero co pisałem o swoich japońskich obserwacjach. O windziarkach, o
    lotniskowych wskazywaczach palcowych. Tam mają więcej takich. Starszych
    panów, którzy przed gmachami publicznymi i prywatnymi firmami stoją,
    i jedyne co mają w zakresie obowiązków, to witać gości oraz zwykłych
    przechodniów. I uśmiechać się przy tym. Uśmiech jest bardzo ważny.
    Co by o gospodarce japońskiej nie mówić, to rozwija się. Mimo tych
    bezczelnych złodziei na każdym rogu ulicy.

    Zbadano społeczeństwo mrówek. Uczeni obserwowali każdą mrówkę z osobna,
    przez całe jej mrówcze życie. Okazało się, że jedna trzecia populacji
    tych społecznych owadów nie robi dokładnie nic. Sapaceruje, przygląda
    się pracy innych, może nawet rozmyśla. Ale nawet trawki nie przenisie,
    nic pożytecznego. Mrówki i termity to jedne ze starszych organizmów,
    które w niezmienionej formie zamieszkują Ziemię. U pszczół jest inaczej...

    Jarek

    --
    Żeby ludzie byli tacy jak owady
    żeby ludzie żyli tak jak te owady

  • 147. Data: 2017-03-14 23:47:52
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-03-14 o 20:58, Cezary Grądys pisze:
> [...]
    > nieudacznictwo gorsze, ktos inteligentny by wiedział, że lepiej
    > bogatemu ukraść 2% niz biednemu 50%. Cały czas ten Miś aktualny.

    No złoto Ci leci spod klawiszów, pełna racja. I dlatego też, tak jak to
    szerzej opisałem w tym samym wątku:
    W dniu 2017-03-14 o 08:47, BaSk pisze:
    > czy też lepiej będzie, gdy władza będzie bardzo mocno *ograniczona*?

    Ale lud oczekuje, że Władzia będzie jak ta mamusia, wycierać nosek, i
    podcierać... "z drugiej strony". Nauczcie się wreszcie, o ci, którzy
    macie jeszcze choć szczątek mózgu, że każda polityczna zgraja, która
    dużo obiecuje, jest złodziejska z samej swej korupcjo-nośnej narracji.
    Jeśli uważają, że wyborców najlepiej przekupywać obietnicami, to znak
    ewidentny, iż również do nich najlepiej przemawia możliwość "bycia
    przekupywanym"! A co jest największym przekupstwem politycznym na
    gigantyczną skalę? Ano państwo "opiekuńcze", które najmocniej opiekuje
    się *portfelami* zdezorientowanej publiki. Niby łupi głównie bogatych,
    ale jak dosoli się progresję najlepiej zarabiającym, to przecież
    ograniczy się oferowaną przez nich podaż towarów i usług. Ograniczy, bo
    zamiast inwestować w środki wytwarzania, które zwiększą ich
    produktywność, muszą w zębach zanosić fiskusowi swoją krwawicę.
    Ekstra-opodatkujmy piekarza-bogacza, a chleb natychmiast zdrożeje!

    Ma to niezwykle hamujący wpływ na dynamikę wzrostu gospodarczego, wszak
    tacy, co dużo zarabiają, najwyraźniej oferują jakiś towar, czy usługę,
    która jest nabywcom niezwykle wręcz potrzebna, skoro gotowi są płacić, a
    nawet i przepłacać. Wyrywanie pieniędzy z miejsc, gdzie one najszybciej
    się "mnożą" - zuboża *całe* społeczeństwo, bo zamiast "pracować" -
    pieniądze są bezproduktywnie *przejadane*.

  • 148. Data: 2017-03-15 00:56:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-14 o 11:02, SW3 pisze:
    > Idea jest idealna, ale tylko przy założeniu, że... *wszyscy* ludzie
    > są idealni (są aniołami). SW3 ---- Państwo to wielka fikcja, dzięki
    > której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat

    Skoro masz motto z Bastiata, to przecież *musisz* wiedzieć, iż
    zwolennicy wolnego rynku wcale takich założeń nie robią. Wręcz
    przeciwnie, dostrzega się to, że jest wielu ludi, którzy gotowi są na
    oszukiwanie, i nimi zająć się mają sądy. Sądy, a nie urzędy!

    Obowiązuje zasada "ograniczonego zaufania", ale jednak niezwykle istotna
    jest powszechność, i siła zakazów, i nakazów *etycznych*. Bez szeroko
    akceptowanych, silnych zasad moralnych, budowa kapitalizmu nie jest
    możliwa. Gdy normą jest korupcja, i panoszą się oszuści, to nie
    powstanie kapitalizm normalny, lecz tak zwany "kompradorski", czyli
    oparty na przywilejach serwowanych przez władzę - swemu układowi o
    charakterze klientowskim.

    Surowa moralność jest fundamentem do budowy "jak najbardziej
    powszechnej" zamożności, dlatego niezwykle istotna jest tu rola...
    kościoła, czyli w pełni niezależnego od władzy arbitra w sprawach
    dotyczących etyki. Bolszewicy usiłowali zaprowadzić komunizm będący
    zaprzeczeniem osiągnięć moralnych opartych na chrześcijaństwie, ich
    "nowy człowieczek" miał wierzyć jedynie w Partię. W efekcie powstał
    system skorumpowany do szpiku kości, przepojony przemocą, inwigilacją, i
    kłamstwem. To nie przypadek! To samo będzie, gdy w Europie zatryumfuje
    laicyzm. No ale wygląda na to, że ona, jak jakaś nierządnica, wpuszcza
    tu mahometan, aby przed nimi rozkładać nogi. Tak to jest, gdy zanikają
    kształtowane tradycją hamulce obyczajowe.

  • 149. Data: 2017-03-15 10:14:41
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 15.03.2017 o 00:56 JaNus <bez@adresu> pisze:

    > Skoro masz motto z Bastiata, to przecież *musisz* wiedzieć, iż
    > zwolennicy wolnego rynku wcale takich założeń nie robią.

    A czy ja pisałem coś o słuszności takiego założenia? Wydawało mi się to
    oczywiste ale jeśli nie jest, to wyjaśniam: założenie, że wszyscy ludzie
    są idealni nie jest spełnione w żadnej grupie większej niż kilka osób.
    (Nawet większość nie jest idealna, co najwyżej większość jest mniej więcej
    dobra.) A ponieważ stwierdzenie nie było typu "jeżeli...to" lecz "tylko
    gdy..." to chyba nie muszę tłumaczyć, że z zaprzeczenia założenia też coś
    wynika.

    --
    SW3
    ----

  • 150. Data: 2017-03-15 23:56:24
    Temat: Re: skonstruujmy !
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-14 o 08:40, Cezary Grądys pisze:
    > A na marginesie, wierzysz, że w systemie WOLNORYNKOWYM może być
    > zakaz sprzedaży żarówek wolframowych, czajników i odkurzaczy o dużej
    > mocy, abonament za coś czego się nie używa? Bo moim zdaniem jest taka
    > sama KOMUNA jak była dotychczas, nazwa się zmieniła i oczy mydlą, że
    > wszyscy zamiast mieć wszystko, to wszystkim rządzą.

    To, co jest u nas, a i w mUmii Europejskiej, to już niemal pełny
    socjalizm, acz nie bolszewicki, jeno socjaldemokratyczny. Wolny rynek
    może być utrzymywany tylko wtedy, gdy się do rządów socjalistów nie
    dopuszcza, no ale ciemny lud tak ma, że jeśli nawet rządy dobrze się
    sprawują, to ów lud robi tak jak król-lew z bajki Krasickiego:
    "Kiedy wół był ministrem i rządził rozsądnie,
    Szły, prawda, rzeczy z wolna, ale szły porządnie.
    Jednostajność na koniec monarchę znudziła;
    Dał miejsce woła małpie lew, bo go bawiła."
    Te resztki kapitalizmu, które pozostawiono, są tzw. "kapitalizmem
    kompradorskim", czyli opartym na kolesiowskim układzie klientowskim,
    podpiętym do "grupy trzymającej władzę".

    Zaś wskazane przez Ciebie zakazy i nakazy,to objaw narastającego stale i
    nieodwracalnie etatyzmu, będącego zaprzeczeniem wolnego rynku.