  • 161. Data: 2012-10-15 16:41:37
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-15 08:00, kenobi pisze:
    > Warto napisac wiecejpozycyjna metode ktora
    > by pozortowala struktury po calym sizeofie,
    > tak dla testu zeby zobaczyc jak to dziala

    Tamta sortuje po całym unsigned int.
    32 bity, a sortujemy dwa razy po 16 bitach.

    Chodzi Ci o sortowanie mniejszymi porcjami
    (8, a nawet 1 bit) czy sortowanie większych
    obiektów (64 bity)?

    pzdr
    bartekltg

  • 162. Data: 2012-10-15 17:19:18
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-15 13:25, kenobi pisze:

    > przy tym nie daloby sie tego przepisac w wersji
    > na h++ i z druga petla w przod? (chwilowo troche nie mam humoru sie

    Bez problemu. Tylko trzeba by inną pętlę odwrócić.

    > ale ciagle nie widze z czego wynika odwrocenie kolejnosci przebiegu po i w ostatnim
    kopiowaniu?

    A to odpal sobie tą procedurę, najpierw tak jak jest, potem
    z 'nieodwróconą' kolejnością.
    Sieczka, prawda?

    A teraz odpal dla małych (<2^16-1) liczb.
    Wynik jest odwrotny! I wszytko jasne;)

    Wszystkie liczby zostały posortowane w pierwszej fazie.
    Druga faza zliczania nie ma wiele do roboty,
    bo starsze słowo wszystkich liczb to 0.

    Znów przechodzimy tablicę (już przypadkiem posortowaną)
    Każdy napotkany element podpada pod h[0].
    Które zresztą wynosi.. n.

    I co chcemy postawić na meijscu n-1. Pierwszy
    element tablicy, czy ostatni. Skoro ostatni,
    to lecimy od końca.

    Jeśli inaczej zbudujemy h, będziemy mogli
    przechodzić inaczej. Na dzień dobry
    przychodzą mi 4 rozsądne możliwości zbudowania
    takiej tablicy.

    pzdr
    bartekltg

  • 163. Data: 2012-10-15 17:34:29
    Od: kenobi <p...@g...com>

    no myslalem o wiekszych, np 64 bit

  • 164. Data: 2012-10-15 17:40:22
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 17:19:26 UTC+2 użytkownik bartekltg
    napisał:

> [...]
    >

    > Jeśli inaczej zbudujemy h, będziemy mogli
    >
    > przechodzić inaczej. Na dzień dobry
    >
    > przychodzą mi 4 rozsądne możliwości zbudowania

    ok, z grubsza kojarze, jak odpoczne to
    do tego wroce, w sumie to jest dosyc prosta
    transformacja i mozna latwo zrozumiec tyle
    ze po prostu ostatnio stalem sie troszke
    zmeczony i nie umiem ustalic czy skupic uwagi

    pytanie dodatkowe -z ciekawosci w jaki sposob podgladasz wynik sorta - printfami na
    konsole?
    (pytam bo ostatnimi czasy jako programista
    winapi zasadniczo nie mam konsoli do dyspozycji ,

  • 165. Data: 2012-10-15 18:18:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-15 17:40, kenobi pisze:

    > pytanie dodatkowe -z ciekawosci w jaki sposob podgladasz wynik sorta - printfami na
    konsole?

    Tak. Konsola jest wygodna do zabawy w testowanie niewielkich
    algorytmów. A i w miare łatwo bez dodatkowej pracy przekierowywać
    pliki tekstowe jako wejście i wyjście.

    Oczywiście nie wypluwam 10milionów liczb i nie porównuje ręcznie.

    > (pytam bo ostatnimi czasy jako programista
    > winapi zasadniczo nie mam konsoli do dyspozycji ,
    > chyba zebym sam sobie napisał :/

    To pisz po tym, co masz:)

    Przecież i tak nie będziesz wypisywał wszystkiego, tylko
    sprawdzisz, czy ciąg jest rosnący albo porównasz
    z wynikiem bibliotecznego sorta i wypiszesz "tak"/"zepsute".

    pzdr
    bartekltg

  • 166. Data: 2012-10-15 19:13:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.10.2012 17:40, kenobi wrote:
    > (pytam bo ostatnimi czasy jako programista
    Nie wszystko co jeździ na benzynę samochód, nie każdy kto pisze kod
    programista.

    > winapi zasadniczo nie mam konsoli do dyspozycji ,
    > chyba zebym sam sobie napisał :/
    AllocConsole();
    HANDLE writehandle = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
    WriteConsole...

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms682073%28V
    S.85%29.aspx

    Michoo

  • 167. Data: 2012-10-15 19:27:39
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 18:18:23 UTC+2 użytkownik bartekltg
    napisał:

> [...]
    >
    > sprawdzisz, czy ciąg jest rosnący albo porównasz
    >
    > z wynikiem bibliotecznego sorta i wypiszesz "tak"/"zepsute".

    no, wpisywalem przy testach do loga,
    ale jakos to bylo niewygodne,

    + assertlike porownywanie z wynikami qsorta
    (jak marszalkowski ) i to drugie za to wlasnie jest bardziej wygodne (ale i tak
    z,meczylem
    sie tym jak pies oraby troche sie odprezyć)

  • 168. Data: 2012-10-15 21:22:51
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Powiedzmy, okolice średniej trudności z tego:
    >http://potyczki.mimuw.edu.pl/user.phtml?op=zadania

    Bartuś, a oświeć mnie, czy rozwiązania ibidem, a zwłaszcza te ocenione na
    10/10 punktów... spełniają oczekiwania "pracodafcuf"?

    Bo ja jakoś wątpię. Nie dlatego, że tego. Ale jak sobie obejrzałem, to:

    1. Copy-paste (w rozwiązaniu zadania z jakąś kulką beznadziejnie odbijającą
    się pomiędzy zepsutymi sensorami) - i to bez podania, czy źródła są Public
    Domain, czy tak jakoś spadły z niebiesiech.
    2. Trzy jednakowe (z grubsza) rozwiązania - chyba zupełnie niezależne, ot,
    trzej ich autorzy się inspirowali tym samym serialem w TV, nie znają się ani
    w realu ani przez net.
    3. Brak sensownych komentarzy, bez przesady nie musi być więcej komciów niż
    LOC, ale przecież napisać parę dobrych słów nie boli.
    4. Ajdenty niczym z obsfucated C
    5. Nadużywanie makrodefinicji (na wuja definiować mętne makro z parametrem,
    jeżeli zostanie ono użyte dokładnie jeden raz?)

    Ok, ja rozumiem - takie rzeczy też można widzieć tu i owdzie. Ba! Zawsze
    można, że to początkujący itd. itp.

    Ale! Ale te wysokopunktowane rozwiązania są wysokopunktowane bo - jak
    rozumiem intencje arbitrów - mają stanowić WZÓR DO NAŚLADOWANIA.

    I tu moje pytanie - czy w porządnej firmie (nacisk na słowo *porządnej*)
    tego rodzaju tfurczość jest też przykładem cnót wszelkich?!

  • 169. Data: 2012-10-15 21:31:13
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" napisał w wiadomości grup

    >Na MIT zajmowali się tym na pierwszym roku. Ale oni to
    >truskawki cukrem, prawda?

    Masz jakieś kompleksy z tym MIT, ot, szkółka jak każda inna. Dość droga,
    więc nabzdyczają się jak mogą, aby klienci nie czuli się oszukani - że niby
    tyle płacą i potem muszą zakuwać jak inni.

    Aby widzieć obraz całości... trzeba obcykać jak to jest na np. 500
    najlepszych. Albo przynajmniej Caltech, Sorbona, Oxbridge, coś z Azji.

  • 170. Data: 2012-10-15 21:36:57
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >program napisze na zajęciach. Ich trzeba nauczyć "co to jest algorytm".

    Co to jest "algorytm"?